Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Vind je jezelf mooi? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823798)

Sneeuwwitje 03-01-2011 19:56

Vind je jezelf mooi?

en waarom wel of niet? ben benieuwd :)
Ik vind mezelf wel mooi. Mede doordat me dat vaak wordt verteld, en ben ik er ook in gaan geloven. Ook omdat ik zelfvertrouwen uitstraal, wat mensen mooi maakt.

What about you?

ikzelf100 03-01-2011 20:15

JA ik ben toch wel de mooiste jongen die ik ken eigenlijk :bloos:

olha1 03-01-2011 21:24

ik vond vroeger altijd van niet, maar nu ben ik lekker zwlfverzekerd en vind ik gewoon een knappe jongen (a)

TCO 03-01-2011 21:27

Duh-uh, ik ben fucking lekker :D

Sneeuwwitje 03-01-2011 22:24

haha, alleen jongens die reageren (wat niet erg is).. menen jullie dit?

miguel301 03-01-2011 22:27

Vind ik persoonlijk een vraag waarvan het niet mijn taak is om op te antwoorden denk ik...:)

Giles 03-01-2011 22:30

Mooi vind ik geen term voor mensen maar voor kunst of natuur. Of ik mijzelf knap/aantrekkelijk vind? Heel soms, vooral wanneer ik goed gekleed ben.

Pippeloen 03-01-2011 23:08

Soms, als ik uitgeslapen ben en m'n haar zit leuk.
Ik ben niet de hele tijd bezig met of ik wel mooi eruit zie, het kan me niet zo heel veel schelen. Ik vind mezelf niet uitgesproken mooi maar ook niet lelijk ofzo. Gewoon normaal.

Duckdoggy 04-01-2011 08:42

Ze zeggen tegen mij altijd dat ik lelijk ben maar daar trek ik me niets van aan.
Ik ben wie ik ben en als ze het daar niet mee eens zijn hebben ze pech!!
Ik ben zelf momenteel wel erg tevreden over mijn kledingstijl en die geverfde haren zijn ook 100x beter dan mijn natuurlijke kleur!

Jason2 04-01-2011 11:30

Als ik net mijn bed uit kom rollen en ik ga de hele dag rond lopen in mijn trainingsbroek en t-shirt, dan vind ik mezelf niet echt knap nee haha. Maar als ik gewoon ga douchen, me haar goed doe, goede kleren aan, dan vind ik mezelf niet onaardig! :D

MaaikeWillemsen 04-01-2011 11:53

Vind mezelf nooit echt super mooi ofzo eigenlijk. Doe sinds een jaar nu ongeveer wel af en toe modellenwerk dus blijkbaar zijn wel mensen die me mooi vinden ofzo. Eerste keren was doodeng maar gelukkig voor vrienden en bekenden alleen. Daarna eens wat professioneler gaan aanpakken, vond het doodeng.

ikzelf100 04-01-2011 14:52

Ik ben niet meer mooi, mijn hele lip is stuk ;x

*oma* 04-01-2011 14:53

Ik kan ermee door (y)

Trimm Trabb 04-01-2011 15:20

Nee, niet echt, maar dat is mijn stylo.

ikzelf100 04-01-2011 15:22

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31233493)
Nee, niet echt, maar dat is mijn stylo.

DAn ben je mooi op je eigen manier :o

ikzelf100 04-01-2011 15:22

Iedereen heft zijn eigen perceptie voor mooi he :)

Trimm Trabb 04-01-2011 15:44

Citaat:

ikzelf100 schreef: (Bericht 31233520)
Iedereen heft zijn eigen perceptie voor mooi he :)

Dat is zeker waar, maar de vraag was of ik dat van mezelf vond. En het antwoord daarop is nee.

gurl19 04-01-2011 17:47

Verschilt per dag, soms voel ik me dik, soms zit mijn haar klote, soms heb je een vlekkerige pukkelige huid,
Maar als je haar goed zit, je leuke kleren aanhebt etc dan kan ik mij ook wel mooi voelen!

Rivka 04-01-2011 17:55

Niet altijd: er zijn dagen dat ik echt stralend en mooi opgemaakt en met prima zelfvertrouwen door het leven ga en dagen dat ik me echt vreselijk lomp en lelijk voel. Maar gemiddeld vind ik mezelf oké (y).

White Trash 04-01-2011 19:06

Ik zie er verzorgd uit maar heel knap, nee ik ben een goede middenmoter denk ik. Ik krijg wel regelmatig van onbekenden dat ik mooi haar heb :bloos:

Mutant_oud 04-01-2011 20:45

Ik vind eigenlijk van wel. Er zijn dagen dat ik denk van omg wat zie ik eruit. Of als ik mezelf op film zie, dan is het, kind je moet nodig wat kilo's verliezen. Maar persoonlijk vind ik dat ik uitstraling heb en als ik in de spiegel kijk, dan kan ik niet zeggen, godver wat een lelijk wicht. Mijn haar zit dan wel niet altijd zoals ik het wil, maar ik heb over het algemeen een gave huid, prachtige ogen (ja, vind ik zelf ook, al hoor ik het genoeg van anderen) en nette tanden (al helpt dat roken niet mee de laatste tijd). Ik heb kleine oortjes, wat ik mooi vind, geen opvallende neus en af en toe hier en daar een kleine hoeveelheid sproeten, wat anderen weer schattig vinden.

Nu moet ik zeggen dat ik met foto's en films weinig tevreden ben eigenlijk. Maar als de juiste hoek wordt getrokken, denk ik, damn, soms zie ik er goed uit ^^.

En nee, ik heb geen hoge dunk van mezelf, want mijn haar wil niet en ik heb flink overgewicht, maar op zich ben ik best tevreden.

TCO 04-01-2011 22:00

Om nu serieus te antwoorden : eigenlijk niet.
Ik weet van mezelf dat ik niet al te knap ben, maar heb er geen complexen ofzo over.
Ik heb me er bij neergelegd dat ik lelijk ben (/care).
Mensen moeten me maar nemen als ik ben...

Jefar 04-01-2011 22:43

Soms, als ik net uit bed kom ben ik net iets
minder knap

Volk 05-01-2011 00:01

Ja, ik vind mezelf zeker mooi. Altijd gevonden en zal ik ook altijd vinden. Er is niks aan mij wat ik niet mooi vind.

CreativeMusic 05-01-2011 00:21

Ben je nu serieus?

Trimm Trabb 05-01-2011 09:07

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 31235894)
Ben je nu serieus?

Dat kan toch? Sommige mensen zijn tevreden met zichzelf.

Secret Agent 05-01-2011 09:30

Ja, ik vind mezelf mooi. Er zijn echt wel dagen dat ik mezelf minder leuk vind, en ik ben geen dertien in een dozijn, maar ik mag er zeker wel wezen. Mijn haar doet lang niet altijd wat ik wil dat het doet, maar rode krullen zijn toch heel tof. Ik heb de ogen van mijn oma en zij had heel sprekende duidelijke felle ogen. Mijn mond heeft een mooie vorm en ik ben ontzettend trots op mijn figuur.
Nogmaals, er zijn dagen dat ik mezelf echt niet tof vind, maar over het algemeen ben ik vrij gelukkig met mezelf (Y)

Volk 05-01-2011 10:53

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 31235894)
Ben je nu serieus?

Ja, en eerlijk gezegd vind ik het heel jammer dat er zo weinig mensen zijn die gewoon tevreden zijn met zichzelf. Ik zie het nut niet van niet tevreden zijn.

Trimm Trabb 05-01-2011 11:04

Ik ben best wel tevreden met mezelf. Ik zie mezelf niet als mooi, want er zijn zat dingen die niet 'kloppen' (gewicht, littekens, tanden etc.), maar daar is niks mis mee. Ik hoef ook niet perse mooi gevonden te worden en het schijnt dat ik iig wel makkelijk te herkennen ben, dat vind ik ook wel ok.
Sowieso vind ik 'lelijke' dingen wel tof. [/altoow]

CreativeMusic 05-01-2011 11:09

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 31236478)
Ja, en eerlijk gezegd vind ik het heel jammer dat er zo weinig mensen zijn die gewoon tevreden zijn met zichzelf. Ik zie het nut niet van niet tevreden zijn.

Er zijn toch altijd wel dingen waarmee je niet tevreden bent?

Volk 05-01-2011 11:30

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 31236549)

Nee. Ik ben echt met alles tevreden.

ikzelf100 05-01-2011 14:52

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 31236549)

Klopt zeer zeker, ik vind mijzelf vooral ook mooi omdat ik goed bezig ben met de doelen vervaardigen in mijn leven als veel sporten en veel leren.

Maaike. 05-01-2011 17:21

Jesses wat een hoop onrealistische politieke correctheid in dit topic;(

Trimm Trabb 05-01-2011 17:54

Citaat:

Maaike. schreef: (Bericht 31237645)
Jesses wat een hoop onrealistische politieke correctheid in dit topic;(

Moet iedereen dan maar zeggen 'omg, ik vind mezelf zooo lelijk, want *waslijst*...'
Wat vind je zelf dan?

duivelaartje 05-01-2011 19:30

Hm, meestal vind ik mezelf wel mooi. Maar soms vind ik m'n haar stom, word ik een beetje boos als ik wat puistjes heb en ik vind het jammer dat m'n kin/onderkaak (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven) een beetje kort is. Verder heb ik niet zoveel te klagen. ;)

Selimmm 05-01-2011 19:32

Ik ben blij met hoe ik eruit zie. Het is niet bepaald prachtig maar ook niet wat je lelijk kunt noemen. Bovendien, ik weet dat het erger kan dus ik ben er echt wel blij mee.

Miekje* 05-01-2011 20:24

Ik ben niet echt blij met mijn uiterlijk, mijn tanden zijn een zooitje, mijn ogen zijn ongelijk. Botjes die aan alle kanten uit mijn lijf steken en littekens overal. Maar soms zie ik een foto van mezelf en denk ik: ach, ik sta er wel leuk op. Maar mooi, neuh.

Kacheltje 06-01-2011 11:38

ik ben niet lelijk maar ook niet zo mooi, maar als mijn haar leuk zit en ik leuke kleren aan heb is het allemaal al een stuk beter.

Daantjer 06-01-2011 16:49

'T is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer, zo charmant en zo aardig, dat zie je in één ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel; daar staat een geweldige vent
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent

zegt genoeg hoop ik

Lentekriebel 07-01-2011 23:24

Ik heb een foto waarop ik mezelf wel knap vind en ik waardeer mijn lach en mijn ogen wel. Verder vind ik mezelf echt niet mooi. Ik heb op dit moment ook best wel overgewicht en een opgeblazen hoofd. Het meest verschrikkelijke vind ik mijn nek/onderkin. Toch kan ik mezelf wel redelijk accepteren, mede doordat ik weet dat het tijdelijk is. En ach, waarom zou ik ook de knapste willen zijn? Ik vind het fijn om gewaardeerd te worden en met een beetje zelfspot om mijn uiterlijk krijg ik mensen toch wel aan het lachen en kan ik een leuk gesprek aanknopen. Mijn lelijkheid staat dat niet in de weg.

Azèche_oud 08-01-2011 17:17

Ik vind mezelf niet echt mooi, maar ik denk over mezelf ook helemaal niet in termen van mooi of lelijk. Ik kan aardig met mezelf door een deur. Soms denk ik: ja, zo zie ik er leuk uit. En sommige dagen voel ik me heel oncharmant. Maar dat hebben bijna alle meisjes van vijftien, denk ik.

Roosje 08-01-2011 18:23

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31249051)
Ik vind mezelf niet echt mooi, maar ik denk over mezelf ook helemaal niet in termen van mooi of lelijk. Ik kan aardig met mezelf door een deur. Soms denk ik: ja, zo zie ik er leuk uit. En sommige dagen voel ik me heel oncharmant. Maar dat hebben bijna alle meisjes van vijftien, denk ik.

Ik vind jou zo heerlijk realistisch altijd:)!

Em. 08-01-2011 18:42

Soms kan ik naar mezelf kijken zoals ik naar anderen kijk, maar dan moet ik alleen zijn en goedgehumeurd - meestal 's avonds, en dan héél lang puberaal voor een spiegel staan en met sacht licht en dingen die een beetje meewerken (haar en zo), ja, dan vind ik mezelf (redelijk) mooi. En met 'zoals ik naar anderen kijk' bedoel ik dan niet 'zoals ik heel onbevooroordeeld kijk', maar meer dat ik altijd naar mooie mensen in dingen zoek. Sommige mensen zijn zó typisch iets, dat ze daar dan weer mooi in worden. Ook al zijn ze niet standaard. Maar oké, blabla.

Vroeger vond ik alleen de combinatie van de kleuren in mijn lippen/ogen/haren mooi, maar ondertussen is mijn haar daar te donker voor geworden. En dan nog vond ik mijn ogen niet mooi. Eigenlijk vond ik niets mooi. Nu beschouw ik mezelf wel als 'oké' op oude foto's, maar toen niet.

En in het dagelijks leven... mwah, het gaat wel. Nog niet oké, maar ik ben niet meer zo 'omg ik ben lelijk'. Vroeger vond ik mezelf lelijk(er), nu niet meer zo (alleen qua 'mijn haar zit vast niet' en qua tanden). Nu vind ik mezelf alleen nog maar verschillende gradaties van stom. En soms neutraal. Onzekerheidofzo. :O

Oh, en ik ben positiever over mezelf als ik alleen ben. Bij andere mensen voel ik me altijd heel stom afsteken.

ladygagafan1 08-01-2011 19:21

Ik vind mezelf wel... best mooi!

JustADreamer 09-01-2011 20:58

Als ik om me heen kijk is er geen enkel gezicht/lichaam wat ik liever zou hebben dan de mijne. Dat betekent niet dat ik mezelf nu supermodel-mooi vind ofzo, maar ik ben tevreden met hoe ik er uit zie en vind dat het past bij mij als persoon. Natuurlijk heb ik dagen dat ik denk van 'he gatver', maar dat is meestal door puistjes, droge huid op m'n gezicht en dat soort dingen, niet om de basisvorm die mijn lichaam/gezicht heeft.

Freyja 10-01-2011 00:02

Mooi is misschien niet de goeie term; als ik objectief naar mezelf kijk, weet ik dat ik gemiddeld gezien redelijk aantrekkelijk word gevonden, helemaal in uitgaanssituaties. Maar dat heeft ook zeer zeker te maken met het feit dat ik over het algemeen vrolijk rondstuiter en bijvoorbeeld een expressief gezicht heb, waardoor het heel duidelijk is wanneer ik iets leuk of iemand leuk vind (en zodra ik dat vind, word ik ook leuk gevónden).

Maar mooi, jeetje... ik heb een betrekkelijk goed figuur, maar ik kan enorm zeiken over alle details. Mijn hoofd is zeker niet standaardknap, maar denk ik wel relatief aantrekkelijk (bijv. huid zonder oneffenheden, heldere ogen, brede lach), wat betekent dat het door sommige mensen heel leuk wordt gevonden en door anderen helemaal niet. Helemaal symmetrisch is m'n hoofd zeker niet, en ik heb een puntneus en een lang gezicht dus er valt ook genoeg op aan te merken.

Laten we het er maar op houden dat ik sommige dagen denk dat ik god's gift for men ben, en andere dagen dat ik een hondslelijk mormel ben. En de waarheid houdt zich waarschijnlijk ergens in het midden op, met een lichte voorkeur naar 'aantrekkelijk'. Maar mooi, jeetje. In the eye of the beholder enzo.

Volk 11-01-2011 08:45

Voor de mensen die zichzelf niet als mooi omschrijven. Wat zou er anders moeten zijn zodat je jezelf wel als mooi zou omschrijven?

Tigerly_oud 11-01-2011 14:01

Citaat:

Giles schreef: (Bericht 31231751)
Mooi vind ik geen term voor mensen maar voor kunst of natuur.

Dat. En vind ik mezelf knap/aantrekkelijk...? Ja, ik denk wel dat ik dat ben. In basis. En de ene dag ben ik heter dan de andere dag. Lijkt me logisch.

Breakdown 12-01-2011 10:48

Ben heel erg gepest op de middelbare school omdat ik beetje gothic achtig typetje was en buiten de boot viel omdat Jumpstyle toen helemaal in was=O
Dusja dan word je zelfbeeld wel heel erg de grond in getrapt..

Nu ben ik gewoon mezelf. Het ene moment ben ik beetje skater achtig andere moment weer heel netjes en krijg nu continu complimentjes dusja het zelfvertrouwen is wel weer goed aan het groeien en ik vind mezelf wel een stuk aantrekkelijker geworden vergelijk met 3 jaar geleden xD

Little Phoebe 12-01-2011 16:12

Soms. Er zijn dagen dat ik eruit zie alsof ik onder een vrachtwagen heb gelegen en dat ik me druk kan maken om vetrolletjes of puistjes.
En dan zijn er dagen dat alles goed zit en ik even een moment in de spiegel moet blijven kijken :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.