![]() |
Numerus Fixus
Hallo,
Ik ben Simone en ik ben 18 jaar. Ik zit nu in 6vwo en ik wil volgend jaar psychologie gaan studeren. Dit is een loting studie en ik vroeg me af hoe dat nou precies gaat met het inschrijven. Als je je inschrijft moet je dan een top 3 van steden opgeven? of gaat het per stad? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Groetjes, Simone |
dit kan je allemaal vinden op de site van duo/ib-groep....
|
Ik kan niet precies vinden hoe het gaat met het inschrijven per stad.
Wel allemaal andere dingen over numerus fixus, maar dat niet echt. Klopt het dat je je inschrijft en dan een top 3 van je steden geeft? |
Voor zover ik weet schrijf jij je in bij de HBO/Universiteit school die je op het oog hebt. Dan word je aanmelding doorgegeven naar DUO, die uiteindelijk een loting houd. Volgens mij gaat het zo in z'n werk
|
Schrijf je gewoon eens in op studielink. Je kunt altijd nog je inschrijvingsverzoek intrekken. Je bent daar dan in ieder geval al bekend dus kun je dingen als studiefinanciering enzo ook al regelen.
Je kunt hier wel vragen wat je kunt verwachten met het inschrijven maar je moet het zelf maar zien. Ik weet wel dat je een paar steden moet noemen als je je inschrijft voor geneeskunde dus met psychologie zal dat wel hetzelfde zijn. |
oke dankjewel!
Als ik me inschrijf dan kan ik dat dus allemaal nog voor 15 mei wijzigen inclusief steden? dan zal ik me binnenkort is in gaan schrijven en dan zie ik vanzelf of ik 3 steden op moet geven of niet. Bedankt |
Ik heb mijn antwoord gevonden ;)
je kan maximaal 4 voorkeurssteden opgeven ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |