Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   rookgeur uit je handen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1824066)

dahturbox 06-01-2011 19:59

rookgeur uit je handen

hey allemaal,
in het weekend als ik op cafe ga rook ik af en toe wel eens een sigaretje maar ik krijg nooit der geur ervan uit men handen :s misschien enkele oplossingen? :p
greetz,

ps: liefste geen antwoorden van stop ermee het is ongezond je raakt verslaafd. weet ik al wel :p

Mutant_oud 06-01-2011 20:19

Ik weet dat tegen bepaalde geurtjes en vlekken een citroen of zo'n stalen zeep helpt. Maar of dat tegen rookgeur helpt?

dahturbox 06-01-2011 20:37

njaa kweet niet goed sommigen zeggen ok roestvrij staal bv 5 eurocent zou dat helpen?

Em. 06-01-2011 20:39

Probeer het met een mandarijn? :O Die ruiken ook sterk.

En wij wreven altijd conifeerblaadjes tussen onze vingers fijn, maar dat hielp maar tijdelijk.

Als je die geuren tenminste liever hebt. :P En anders goed wassen en hopen dat het er snel afslijt oid.

Panopticon 06-01-2011 20:48

Van die nivea handcreme, veel water, conifeerblaadjes, knoflookblaadjes. En veel wassen met zeep.

Vice 07-01-2011 17:37

Van die handzeep waar je geen water bij nodig hebt. Heeft namelijk een zeer sterke geur.;)

Henck 09-01-2011 11:55

Gewoon niet roken

/ moraalridder :facepalm::facepalm:

JustADreamer 09-01-2011 20:52

Citaat:

dahturbox schreef: (Bericht 31242762)
njaa kweet niet goed sommigen zeggen ok roestvrij staal bv 5 eurocent zou dat helpen?

5 eurocent zit een koperlaag op, en dat gaat alleen maar zorgen dat je handen erger stinken. Je kunt de geur van rook/ui/noem maar op wel maskeren door je handen te wassen met tandpasta... Dan blijft de geur een paar uurtjes weg. Of kijken naar zo'n stalen zeepje, die zijn ook niet zo gek duur en goed voor allerlei nare luchtjes aan je handen (iig knoflook, ui en vislucht, of het ook helpt voor rooklucht geen idee).

Nu wou ik zeggen: gewoon niet roken als je het zo vind stinken. Maar dat zou krom zijn, want ik vind knoflooklucht aan mijn handen ook stinken, maar toch ga ik daarom niet stoppen met knoflook in mijn eten gebruiken.

Ook wil ik vragen, vind je het zelf vervelend dat je handen stinken, of is het meer dat je bang bent dat je ouders er achter komen dat je af en toe rookt? In dat geval kun je het ze net zo goed vertellen, want ouders weten vaak veel meer dan je denkt. Mijn beste vriendin heeft ook 3 jaar lang verborgen dat ze rookte en toen ze uiteindelijk gestopt was kreeg ze van haar ouders te horen dat ze het heel verstandig vonden dat ze gestopt was met roken... En daar heeft ze dan 3 jaar lang álles aan gedaan om maar niet te erg naar rook te stinken, geen peuken in huis te laten slingeren etc.

dahturbox 12-01-2011 16:28

Citaat:

JustADreamer schreef: (Bericht 31252447)
5 eurocent zit een koperlaag op, en dat gaat alleen maar zorgen dat je handen erger stinken. Je kunt de geur van rook/ui/noem maar op wel maskeren door je handen te wassen met tandpasta... Dan blijft de geur een paar uurtjes weg. Of kijken naar zo'n stalen zeepje, die zijn ook niet zo gek duur en goed voor allerlei nare luchtjes aan je handen (iig knoflook, ui en vislucht, of het ook helpt voor rooklucht geen idee).

Nu wou ik zeggen: gewoon niet roken als je het zo vind stinken. Maar dat zou krom zijn, want ik vind knoflooklucht aan mijn handen ook stinken, maar toch ga ik daarom niet stoppen met knoflook in mijn eten gebruiken.

Ook wil ik vragen, vind je het zelf vervelend dat je handen stinken, of is het meer dat je bang bent dat je ouders er achter komen dat je af en toe rookt? In dat geval kun je het ze net zo goed vertellen, want ouders weten vaak veel meer dan je denkt. Mijn beste vriendin heeft ook 3 jaar lang verborgen dat ze rookte en toen ze uiteindelijk gestopt was kreeg ze van haar ouders te horen dat ze het heel verstandig vonden dat ze gestopt was met roken... En daar heeft ze dan 3 jaar lang álles aan gedaan om maar niet te erg naar rook te stinken, geen peuken in huis te laten slingeren etc.

jaah het feit is dat ik al 2x betrapt ben geweest maar ik wil niet stoppen maar ik moet wel van men ouders daarom controleren ze me soms en wil ik niet dat ze erg terug achter komen.

Tar Anárion 12-01-2011 20:49

Wat voor mij altijd helpt met vis/uien-lucht is m'n handen wassen met tandpasta. Klinkt raar en eerlijk gezegd weet ik ook niet meer waar ik het vandaan heb maar het werkt echt, met die geuren in ieder geval.

Vice 13-01-2011 19:11

Je kleding gaat ook naar rook stinken.

Daantjer 13-01-2011 19:29

Bier werkt wel aardig, deed ik ook altijd

Azčche_oud 14-01-2011 08:42

Bier werkt wel, ja, maar dan stinken je handen nog steeds en ze worden ook nog plakkerig. Verder: citrusvruchten (liefst sinaasappel of mandarijn), dennennaalden en lavendel.

Volk 14-01-2011 12:39

Citaat:

dahturbox schreef: (Bericht 31261375)
jaah het feit is dat ik al 2x betrapt ben geweest maar ik wil niet stoppen maar ik moet wel van men ouders daarom controleren ze me soms en wil ik niet dat ze erg terug achter komen.

Je kleding, gezicht en haar stinkt sowieso ook.

JustADreamer 14-01-2011 22:20

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 31267279)
Je kleding, gezicht en haar stinkt sowieso ook.

Ja maar daarvan kun je nog altijd zeggen dat je gezoend hebt met meisje dat rookt/heel de tijd bij rokers in de buurt hebt gestaan... Als je handen heel erg stinken dan snappen ouders vast wel dat je zelf een sigaret hebt vastgehad. Daarnaast is er kauwgom en pepermunt om de lucht uit je mond te maskeren, of alcohol...

ikzelf100 15-01-2011 11:13

Citaat:

dahturbox schreef: (Bericht 31242593)
hey allemaal,
in het weekend als ik op cafe ga rook ik af en toe wel eens een sigaretje maar ik krijg nooit der geur ervan uit men handen :s misschien enkele oplossingen? :p
greetz,

ps: liefste geen antwoorden van stop ermee het is ongezond je raakt verslaafd. weet ik al wel :p

Je weet het maar beseft het je niet. :o

Volk 15-01-2011 18:52

Citaat:

JustADreamer schreef: (Bericht 31270329)
Ja maar daarvan kun je nog altijd zeggen dat je gezoend hebt met meisje dat rookt/heel de tijd bij rokers in de buurt hebt gestaan... Als je handen heel erg stinken dan snappen ouders vast wel dat je zelf een sigaret hebt vastgehad. Daarnaast is er kauwgom en pepermunt om de lucht uit je mond te maskeren, of alcohol...

Ja, maar dan kun je net zo goed zeggen dat je een sigaret hebt vastgehouden voor iemand die moest plassen...

pluk-pluk-473 16-01-2011 14:58

biergeur of anders een speciaal zeepje

chriszie1 27-01-2011 18:59

Citaat:

dahturbox schreef: (Bericht 31242593)
hey allemaal,
greetz,

mijn eerste advies aan jou is: vertel het aan je ouders.
10 minuten geleden heb ik dit ook gedaan. Rook nu 3 jaar. Ga van het ergste uit zoals, rijbewijs terugbetalen, teleurgestelde, verdrietige ouders enz. Als je hier achter staat, moet je er niet langer over nadenken maar praten!

Mijn twee advies voor die rooklucht aan je handen is doodsimpel, handcreme.
Gewoon van de Aldi, Lydl enz. Kleine tube met creme. Even insmeren op je handen en de geur is weg.

Succes ermee!

crowned0591 10-08-2016 19:56

een beetje gele dasty op je handen spuiten en even inwrijven helpt bij mij altijd erg goed, geur is dan ook gelijk weg

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.