![]() |
Nederlands, brieven schrijven HELP
Beste Scholieren.com leden,
Ik heb een probleem met het opstellen van een zakelijkebrief. Mijn gootste probleem zit met grammatica, spelling, lidwoorden en zinsopbouw. De basis van de Nederlandse taal mis ik. Binnekort heb ik een schrijftoets namelijk over een verkoopbrief en een convocatie. Mijn vraag aan jullie is of hier mensen zijn die mij kunnen helpen om mezelfte voorbereiden, hoe ik het beste kan aanpakken. Tips zijn altijd welkom! Weten jullie sites waar ik veel kan oefenen, of een bepaalde zinnen die bijpassend zijn bij deze twee onderwerpen en voorbeelden van brieven. Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen. Alvast bedankt |
Kijk eens hier.
En probeer zelf eens zo'n (voorbeeld)brief te schrijven, als je die hier post kunnen wij die nakijken op spelfouten e.d.. |
Je kan ook misschien de standaardzinnetjes die er zijn om zo'n brief te openen en af te sluiten alvast een beetje uit je hoofd leren zodat je er geen fouten mee maakt. En verder: oefenen oefenen oefenen.
|
Andere tip: typ brieven en zet ze op scholieren, zodat andere die voor jou nakijken en uitleggen wat fout is en waarom. Veel succes;)
|
Citaat:
|
om je grammatica te verbeteren: google op oefeningen, bijv. spellingsoefeningen. dan vind je vast wel een handige site.
|
Ik kan me brief wel via de mail sturen! Zodat iemand van jullie kunt nakijken en tips kan geven!
|
Zet hem maar gewoon hier neer, dan wil ik er wel een keer naar kijken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |