![]() |
Metal en Rock. Goed/Slecht?
Wat vinden jullie van Metal en Rock?
Ik luister zelf alleen maar naar Metal en Rock maar wou de mening van andere nou ook wel is horen. |
HERRIE!!!!
Nee grapje. Ik luister zelf naar HCPunk lekker harde break en beatdowns. Ik luister qua metal maar naar 2 bands en dat zijn Heaven Shall Burn en Caliban. Ik hou zelf echt totaal niet van Trash, Black, Death noem het maar op. Heaven Shall Burn en Caliban hebben metalcore invloeden en daar zitten ook Breakdowns in en dat maakt het kicker. Verder vind ik niet veel aan de metalcore. Duitsers maken gewoon de beste muziek vind ik persoonlijk, want daar komt HCPunk en Metalcore onder andere vandaan=D |
fet koel
|
Jaah.. geen Metal, Maar wel rock :D
|
Goede metal is goed te doen. Punk en screamo gebeuren is kk gay. Rock is een veels te breed begrip, waarvan minimaal 95% kut is.
|
Citaat:
De ene metalband is de andere niet, dus ik kan niet zeggen dat ik Metal of Rock goed of slecht vind. Dat hangt helemaal van de band af, maar goede metal kan ik op z'n tijd zeker wel waarderen. Maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat iemand echt alleen maar naar metal luistert, terwijl ik wel mensen ken die dat doen. Dat is toch saai? Afwisseling lijkt me wel belangrijk. |
Citaat:
|
Ik kan ook niet maar 1 en dezelfde muziekstyle aanhoren.
Ik vind electro echt heerlijk zoals Shameboy en Deadmaus=D |
Citaat:
|
Citaat:
Genoeg afwisseling qua muziek xD |
Metal en Rock zijn geweldig. Net zoals Electro, Hardcore, Punk, Blues, Funk, House, Indie, Reaggae, Psychedelic, Ska, Psychobilly, Latin, Industrial, Trance, Techno, Bitpop, Ambient, Chiptune, Grunge, Drum & Bass, Country, Soul, enz.
Ik hou zelf alleen over het algemeen niet van Gangsterrap en Pop (met de uitzondering van nummers die een soort nostalgische waarde hebben gekregen, wat ook alweer laat zien dat ik die genres stiekem ook wel leuk zou kunnen vinden) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kom aan: Electro, Punk, Funk, Indie, Ska, Psychadelic Trance, Grunge, Drum&Bass, Dubstep en ook heel veel van de gouwe ouwe rock zoals The Rolling Stones enzo=D |
Oeh Dubstep, Jazz, Post-Rock en Klassiek ben ik nog vergeten, die zijn wel significant anders dan de andere genres om ook even genoemd te worden.
|
Post-Rock is hmm...hmm....
Vind dat weer niet zo heel goed.. Kan je beter naar Post-Hardcore luisteren. Dat is een stukje ruiger en harder. Luister maar is naar de band Refused die maken echt heerlijke harde Post-Hardcore |
Citaat:
|
Ja, metal en klassiek.
|
Zoals met alle soorten muziek is het voornamelijk troep.
|
Citaat:
|
Ik luister zelf Green Day (geen idee of je die punkrock band kent?) maar ik vind zelf dat niemand een slechte muzieksmaak heeft. Iedereen vind zijn/haar muziek leuk. Al is het dan soms niet mijn smaak.
|
Ik luister voornamelijk naar post-hardcore, screamo, nu-metal, punk(rock), ...
Favoriete bands zijn : Alesana Bullet For My Valentine Adept Atreyu Story of the Year Escape the Fate KoRn The Offspring Silverstein Black Veil Brides ... Citaat:
|
Het is subjectief. Behalve dat punk en screamo gedeelte.
|
Citaat:
|
De teksten, het uiterlijke vertoon van de bandleden en het simpele en vaak herhalende instrumentale werk. Dat is vrijwel altijd kk gay.
Punk heeft dat trouwens net wat minder dan screamo. |
Ik luister eigenlijk niet naar metal, maar wel rock, en punk, maar dan vooral de oudere rock/punk. RAMMSTEIN!!!
Nirvana, Sex Pistols, en dan nog wat ouder: The Kinks, Love, Alice Cooper, etc. |
De oude muziek is inderdaad ook echt heerlijk=D
De voorlopers van het hedendaagse rock/metal/punk,Ska-Punk,etc... The Beatles, The Rolling Stones, Led Zepplin, Deep Purple, Neil Young, Talking Heads, Madness, The Specials, Pearl Jam, Queen, The Pixies, The Eagles, Sex Pistols, The Exploited, Chaos U.K, etc.. Dat zijn gewoon allemaal voorlopers van de hedendaagse muziek en die muziek van vroeger blijft ook gewoon heerlijk=D Sorry als ik een grootte naam heb gemist het is vroeg xD |
Citaat:
Troep |
Oh en pro forma ook nog even ontopic:
Ik luister metal en rock en ik vind de bands die ik luister goed. Hoera, nuttig topic weer. |
Nou ja, het is niet het soort muziek dat ik vaak opzet om er echt naar te luisteren of van te genieten, maar zo nu en dan kan ik het best waarderen, en als ik bij iemand ben die het op heeft staan, vind ik het een van de betere geluidsopvullingen. De ene band vind ik fijner dan de andere, maar dan nog - ik vind Metallica meestal wel aardig, maar die hebben toch ook een aantal liedjes die ik niet mag, en Iron Maiden vind ik over het algemeen wat minder, maar die hebben ook dingen die ik leuk vind. Niet dat ik van beide bands alle nummers ken, dus eigenlijk heb ik sowieso niet zo veel recht van spreken, maar toch, mja, mja.
Conclusie: ik vind het wel leuk, maar niet meer dan dat. |
Citaat:
Allemaal van die extreme emo bands:O Ken ze allemaal omdat ik een vriendin heb die ook behoorlijk emo is en dat dan steeds weer opzet:O KoRn valt dan niet onder categorie emo.. The Offspring is nog wel aardig maar de rest:O Wut! |
Even een lijstje met de bandjes/Dj's die ik op het moment veel luister:
AFI Ananda Shake Arctic Monkeys Aux Raus Bakfietsboys Barcode Black Bomb A Black Friday 29 Blood Red Shoes Calabrese Caliban Cancer Bats Carpathian Casey Jones CDC Comeback Kid Deadmau5 Deep Purple Deliberate Jeopardization Element Of Noise FC Five Franz Ferdinand Gewapend Beton Heaven Shall Burn The Hives Hollywood Undead Infected Mushroom James Yuill Johnny Unstoppable Madness Mando Diao Meet The Storm Moke Muse MyTerror Nirvana Parkway Drive Peter Doherty Queens Of The Stone Age Sesto Sento Shameboy Snow Patrol Talking Heads The Beatles The Drums The First Step The Pixies The Specials |
Citaat:
Ik vind het mooi, jij vindt het troep. Je mening als 'feit' verkondigen is echter zeer kinderachtig (en arrogant) :facepalm: |
Er zijn genoeg mensen die troep mooi vinden. Daardoor is het echter nog niet minder troep.
|
Citaat:
|
Er zijn Christenen die alle aardse muziek troep vinden. Daarom is het nog geen troep.
|
Citaat:
Wat maakt dat jou mening de juiste is ? |
Het was ook meer gay dan slecht ymir!
|
Citaat:
Goede smaak jongen :D |
Nee
|
Het klinkt raar maar ik luister meestal metal als ik stress heb ofzo dan vergeet ik het helemaal. Vooral Dropkick Murphys.
|
Tenacious D. 'Nuff said.
|
|k ga dit jaar lekker naar roadburn, ik win dit topic^^
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In dit topic: Emo en scene-kids die denken dat ze metal luisteren, en Poppunk en Hardcore(punk) onder Metal zetten...:nono::nono::nono:
Ik luister bijna alles binnen het metalgenre. - Groove Metal - Death metal - Thrashmetal - mathmetal - glammetal - noem maar op En nog even ter verduidelijking.. Punk, hardcore, new york hardcore, deathcore, metalcore, mathcore, poppunk en emo shit is GEEN metal.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |