![]() |
Postcodeletters
Sommige mensen gaan voor de standaardnamen-kwiebes bij het uitspreken van de letters achter de postcode aan bijvoorbeeld te telefoon, maar sommige mensen maken er leuke dingen van. Zelf heb ik "AH" en zeg altijd braaf "Albert Heijn". Wat zeggen jullie?
|
Karel Leo
|
EE, meestal is dat wel duidelijk.
|
CD, dat is meestal wel duidelijk.
|
Xantippe Victor
|
Ik zeg m'n postcodeletters nooit aan de telefoon.
|
Citaat:
|
Ik heb geen postcodeletters :cool:
|
Willem Dirk
Weelderige Del Wild Doen We're Doomed :o |
KD; en ever since mijn broertje met "KANKER DWERG" aan kwam kakken is dat nooit meer uit m'n hoofd gegaan na een onbeholpen lachbui en moet ik er aan de telefoon steeds op letten dat ik niet "KANKER DWERG" zeg maar "KAREL DIRK" :(
|
Citaat:
|
Of Kale Doos :o
|
Dirk Eduard, bij m'n eigen postcode.
Om bepaalde kentekens te onthouden verzin ik wel woorden. Zo was er een Leuke Jongen - kus kus (XX stond er)-29. En Science Fiction - Double D - *getal*. Als ik op straat loop maak ik heel vaak woorden van nummerplaten. |
X-ray Sierra
|
Rudolph Anton en bij mijn ouders Eduard Nico. Ik vind Eric (mijn eigen naam) Nico altijd zo aanstellerig klinken.
|
ik weet mijn postcode letters niet :D
|
Pieter Xantippe
Gerard Victor Kreeg laatst trouwens post voor Gerard Victor :D Iemand dacht dat ik m'n naam doorgaf :facepalm: |
Anton Willem.
|
Dee El
|
Vroeger woonde ik op CM, centimeter. Daar woont mijn moeder nu nog. Mijn vader woont inmiddels op KG, kilogram, en ik op DL, deciliter. (y)
Maar ik zeg gewoon altijd wat Panda ook zegt. |
Citaat:
|
Lieve Absje woont aan de andere kant van het land, grapjoker :p
|
Weet ik. :P
laten we eens onze DL een naam geven. Dirk Lucas Dorea Lupperd |
Dobbes Lelie
Danny Lenny Derek (de) Lint Dokus Larie De Lul |
ik woon TE utrecht :)
|
Ik zeg gewoon EX, prima te verstaan lijkt me.
|
Ik had eerst AH (en dan werd het dus Albert Heijn), toen CD (dat bleef braaf CD :P ) en nu SG... aan de telefoon zeg ik altijd 'Simon Gerard'. Saai!
|
Om de een of andere reden vind ik het altijd wat irritant als ik iemand aan de telefoon heb en ze komen meteen met Bernard Nico aanzetten. Ik gebruik dat soort termen pas als de persoon aan de andere kant van de lijn heeft gezegd het niet te verstaan. Vroeger woonde ik op BM, dan zei ik Black Metal als het niet duidelijk was, omdat dat mijn eerste associatie was.
|
Citaat:
|
Ik vind het eigenlijk vooral vervelend als er langere woorden gespeld moeten worden. Als ik iemand vraag iets te spellen en die persoon zegt meteen Hannes Evert Ronald Manuel Anus Mokum, zit ik doorgaans zo van 'Hm, Hannes, dat begint met de... H' en is het meer een hindernis dan een hulpmiddel.
|
Citaat:
|
Ik woon op JC en dat zeg ik gewoon, als ze het dan niet hebben verstaan dan herhaal ik het en in het extreemste geval moet ik wel Johan Cornelis zeggen.
Ik vind mijn achternaam noemen aan de telefoon ook altijd zo'n drama. Zelfs als ik het spel (wat ik al automatisch doe) dan staat het soms alsnog fout op brieven. :facepalm: En ik heb toch echt geen moeilijke achternaam. |
Citaat:
|
Ik zeg altijd CG en als ze het niet verstaan 'Cornelis Gerard', maar soms zeg ik ook direct Cornelis Gerard.
|
JC = Jezus Christus :o en dat zou ik gewoon zeggen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
AD leek me wel te verstaan
VL -> Victor Lodewijk want VL wordt dan weer vaker verstaan als BL, of ik zeg met de V van Victor. Tegenwoordig geen postcodeletters meer. Maar wel een lang getal dat ik dan in het frans moet uitspreken. Waarvan er een deel 93 is, maar als er tegen mij 'quatre-vingt-treize' wordt gezegd dan ben ik toch zelf vaak 4213 aan het schrijven ipv 93... Of 8013. Onhandig, die fransen... |
Citaat:
|
BD
Bernard Dirk |
Citaat:
|
Citaat:
Mijne is ook AH, ik zeg ook gewoon A-H. Bij mn moeder is het TK. |
een vriend van me zegt altijd Hoi Doei
|
Mijne is SE en dat zeg ik gewoon als Es Ee. Anders als Sint Egbert, schoolexamen of Simon Eduard, maar alleen als iemand het niet verstaat.
|
Citaat:
|
Ik gebruik daar de standaard namen voor; Bernard Nico
|
Ik doe 't ook altijd pas als iemand 't niet heeft verstaan en dan is 't
'DS...als in Nintendo...' |
PeeWee
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |