![]() |
namen
duizenden
duizenden vlaggen duizenden tranen duizenden bloemen duizenden namen een standbeeld grouw, ruw en verlaten een stil gevoel hoe te benoemen want woorden zijn er niet de namen gegraveerd in een koude muur van jongeren die niemand ooit kennen zal waar kans op leven is verdwenen omdat voorouders omgebracht zijn namen van jullie volk verstarde gezichten en ogen vol pijn bij het lezen van je eigen naam ~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~ dit gedich heb ik geschreven voor een meisje waar ik niet zo heel veel contact meer mee heb, maar toch denk ik veel aan haar. meis, als je dit leest, weet je misschien dat ik het voor jou geschreven hebt. je kwam hier vaak, maar ik zien geen post op het moment van je, mieechien op vakantie? M.A. herdenkingsplaats om iets niet te vergeten en om te weten dat het nooit meer gebeuren zal maar de angst is af te lezen in de ogen van de mooie gezichtjes de angst op herhaling een diepe zware stilte in mij om het lot van jullie allen verscheurd en getekend door al het lijden kijken we vol pijn naar de lange rijen en mijn hart breekt als ik jou naam ertussen zie staan |
mooi.. echt diep gevoel geeft het me.. een soort steek van warmte gemengd met angst en woede.. dat gevoel rij ik er tenminste bij.. mooi
|
dat is ook het gevoel dat ik uit wilde drukken...
maar bovenal pijn, wat er met vrienden van mij is gebeurd en nog gebeuren zal misschien |
Ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar beide gedichten spreken. Ik vind ze niet eens zo heel erg mooi, maar krijg er een somber gevoel bij.
|
Citaat:
Mijn menig... :D Rupsje |
Citaat:
nee, dat is nog het gedeelte wat weg gelaten kan worden, het gaat juist om de laatste zinnen.... dat ze hun eigen naam zien staan. daar zit bij mij de emotie in.... dat waren enkel de woorden die ik te zeggen had, daarvoor is algemeen. korte uitleg waar het omgaat: ik was van de week met joodse kinderen en vrienden bij het monument in de schouwburg te amsterdam. daar is een muur van marmer waar alle familienamen zijn ingegraveerd die vanaf die plek oip transport zijn gezet en zijn omgebracht. we stonden somber ernaar te kijken, een joods meisje greep mijn hand en zocht steun. haar vriendje stoof ineens naar voren en wees een naam aan, ogen vol tranen en riep enkel maar my name my name anderen volgden en ongeveer de helft zag hun eigen naam ertussen staan... dat wilde ik uitdrukken in deze gedichten |
De gedichten spreken. de opbouw vind ik niet zo mooi maar dat boeit me op dit moment helemaal niet. Bedankt meisje, ik kom hier helemaal niet vaak meer. druk druk druk
deze gedichten laten me weer even stilstaan. En nadenken. en herinneren. thanks take care liefs Maai |
Citaat:
weet ik, opbouw is ook echt helemaal nix. maar ik wilde alleen uiting geven aan mijn gevoel. heb het ook te druk. waardoor ik je te weinig spreek, maar als ik je spreek is het weer even als vanouds. maar ik moet weer dingen gaan regelen, daarna ga ik weer slapen en hopen dat ik beter wordt!! Kus en witlof miek |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |