![]() |
door Bleepers
Heel impulsief maakte ik dit topic aan en dacht: laat ik ook eens een gedichtje schrijven. Ik ben een beginneling, dus heb je commentaar, posten! Ik ben benieuwd naar julle meningen!
|
1
Merci, dat jij er bent, chocolaatje. Hoe jij zacht smelt op mijn tong en mijn huid doet rillen van genot. Zot, word ik van jouw hazelnoten je witte vulling, je 8 soorten smaken. |
:D Wat een zoet gedichtje! Alleen: het is 'word ik' en niet 'wordt ik', en ik vind 'zot' een beetje een vreemd woord - ben je Belgisch?
Verder moest ik er best om lachen. Sowieso is hij heel origineel en dat vind ik echt leuk. |
Oh-oh! Dat spellingsfoutje ga ik meteen verbeteren!
Leuk om te lezen dat je het een leuk gedichtje vindt! |
2
Bitterzoet Bitterzoet is de smaak van een lege ziekenhuiszaal Bitterzoet is het aperitiefje dat ik kreeg bij mijn verjaardagsmaal Bitterzoet nu is mijn verlangen naar het ruiken van je pasgewassen haar Om je daarna te kussen op je aardbeienmondje |
3
Penelope Penelope, zeg mij, wat doe je hier nog het is beter dat je gaat, dat je mij eindelijk verlaat. Met rust laat Ik moet toegeven ik zie je graag Hoe je lacht hoe je ogen staan Toen die keer in de winter dat we praatten over niets over films, boeken Je bent simpel maar gaat zo diep Ik kan je niet bijhouden stop dit alsjeblieft |
Ben je een jongen of een meisje? Hoe oud ben je?
Ik vind dat je het voor een beginneling erg goed doet. Toen ik las dat jij een beginneling was, had ik geen gedichten vand it niveau verwacht. Ga zo door! (Y) |
Citaat:
Verder vind ik genot-zot leuk, omdat het zo achter elkaar is. En ben het met Etmakas eens, een heel zoet gedichtje! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het leukige gedichtjes. De tweede is mijn favoriet, maar de derde vind ik het mooiste lopen, op de laatste zin na. Ik ben benieuwd naar meer, van jou kunnen we vast nog wat moois verwachten als dit nog maar het begin is :) ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
4
Het verdriet van de mier De mier Johannes krabbelt over hoge rotsen, obstakels Herinneringen die hij draagt aan vele landschappen van een weggestopt verleden, zijn enkel nog maar vertrapte raadsels |
5
Niets deed mij vermoeden dat de vlinder die daar vloog hoog boven de zon ooit een rups was Ik nam alles zoals het kwam de bloemen die stierven de bloemen die bloeiden de bijen opzoek naar verse nectar Regen mengde zich met mijn tranen Huilen was het enige wat ik kon Zo ontwetend als ik was ik zou het nooit meer zijn Het kind zijn was nu voorbij |
De eerste twee strofes vind ik heel mooi! Alleen de laatste vind ik echt heel erg afbreuk doen aan de rest. Hij is zo cliché! En je begint zomaar met hoofdletters aan het begin van regels. En ik vind dat het niet loopt. Terwijl de rest zo mooi is.
|
Ja, je hebt gelijk. Ik weet alleen niet precies hoe ik het gedicht af moet laten lopen. Alleen de eerste twee strofes vind ik te kort. Tips?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |