![]() |
Werken bij de politie (alleen agenten, agenten in opleiding en toekomstige agenten)
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje. Ik wil over ongeveer 2 jaar bij de politie. Ik zit nu in het 4e jaar van het vmbo. Na mijn vmbo ga ik eerst een andere mbo-opleiding doen. Het is een bbl-opleiding. Ik wil eerst deze opleiding gaan doen omdat ik er nog niet klaar voor ben om bij de politie te gaan.
Mijn vragen zijn: Wat moet ik allemaal gedaan hebben en doen als ik bij de politie wil? Welke sporten zijn belangrijk voor mij? (ik ben slecht in bijna elke sport) Mag ik een bril of contactlenzen dragen als agent? (ik draag al een bril sinds groep 5) Is het handig als ik mijn zwemdiploma's haal voordat ik met de opleiding begin? (Ik heb niet eens een zwemdiploma) Ik wil ook nu al beginnen met het halen van mijn rijbewijs. Ik denk dat het dan wat makkelijker voor mij gaat worden als ik aan het leren ben voor het besturen van een politieauto. Kun je ook agent worden met een andere nationaliteit? (ik heb zelf een Britse nationaliteit) Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden over de politie en ik hoop ook dat jullie me genoeg nieuwe informatie kunnen geven! Bedankt alvast! Groetjes, Adnan |
Oh ik ben ook vergeten dat ik 18 jaar ben. Als ik met de politie-opleiding begin dan ben ik 20 jaar als het nog goed gaat met mij!!!!!!!!!!!
|
Kan niemand mij dan helpen!!!!!!!!!!!! :'(
|
Het is een forum, geen chat oid, je zult waarschijnlijk iets langer moeten wachten voor je een reactie krijgt. ;)
Oh, en zelf heb ik niets met politie. Maar ik denk dat het wel handig is als je iets aan je lichamelijke conditie doet, ik kan me vaag iets herinneren over een politieagent die ook zoveel meters in zoveel tijd moest kunnen lopen. Als je niet kan zwemmen, is het misschien handig om daarmee te beginnen, zwemmen is een goede sport om conditie op te bouwen. Verder zou je kunnen googlen naar politieopleidingen en kijken of je wat kunt vinden. ;) |
Citaat:
|
Met hulpmiddel moet je visus met één oog minimaal 1,0 zijn en met het andere oog minimaal 0,5.
|
Oh, en je kan ook gewoon google gebruiken.
De eisen In onze samenleving wonen, leven en werken veel verschillende culturen samen. De politie staat hier middenin. Daarom vragen we van jou dat je goed kunt omgaan met de verschillen die er zijn tussen mensen, dat je hier begrip en respect voor hebt. Verder is het als goede politieagent belangrijk dat je stressbestendig en flexibel bent. Dat je jezelf blijft in spannende situaties en goed kunt samenwerken. Naast deze eigenschappen is er een aantal basiseisen waaraan je moet voldoen:
|
Zijn die eisen nogsteeds zo streng? Ik ken echt brute chicks die werden afgewezen omdat ze niet door de psychologische tests kwamen.
|
dit is echt alles wat je moet weten in 5 seconden ontdekt :D
politie.nl : Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |