![]() |
Help grammatica !
Heey!
Heb problemen met nederlands... Moet wat maken voor een cijfer dus wil het goed doen ^^ Zoek alle telwoorden,voorzetsels,bijwoorden en voegwoorden in de volgende zinnen op. Benoem ze zo precies mogelijk. 1 Kent u het liedje van die kleine kleutertjes? 2 Hoelang zou dat als door kinderen gezongen worden? 3 Gisteren was het de zoveelste dag met vorst. 4 Houdt u meer van schaatsen of van skiën? 5 Ik vind schaatsen weliswaar leuker, maar in de praktijd sta ik vaker op de ski’s. 1 drie bepaald hoofdtelwoord Zelfstandig Van voorzetsel bijvoeglijk. 2 Hoelang bijwoord zelfstandig Al overige bijwoorden zelfstandig Door ondergeschiktenvoegwoord 3 gisteren bijwoord tijd zelfstandig Zoveelste onbepaald randtelwoord bijvoeglijk Met voorzetsel zelfstandig 4 meer overige bijwoorden Van voorzetsel bijvoeglijk Of nevenschikkend voegwoord bijvoeglijk 5 maar nevenschikkend zelfstandig In voorzetsel zelfstandig Op voorzetsel zelfstandig |
1 Kent u het liedje van die drie (??) kleine kleutertjes?
2 Hoelang zou dat al door kinderen gezongen worden? 3 Gisteren was het de zoveelste dag met vorst. 4 Houdt u meer van schaatsen of van skiën? 5 Ik vind schaatsen weliswaar leuker, maar in de praktijk sta ik vaker op de ski’s. 1 drie bepaald hoofdtelwoord bijvoeglijk Van voorzetsel 2 hoelang bijwoord al bijwoorden door voorzetsel 3 gisteren bijwoord zoveelste onbepaald rangtelwoord bijvoeglijk met voorzetsel 4 meer bijwoord van voorzetsel [2x] of nevenschikkend voegwoord 5 weliswaar bijwoord maar nevenschikkend voegwoord in voorzetsel vaker bijwoord op voorzetsel NB: alleen bij telwoorden (van de onderdelen die jij benoemen moest) is de vraag “zelfstandig of bijvoeglijk?” aan de orde. Bij voorzetsels, bijwoorden of voegwoorden speelt die vraag niet en dat valt dan dus ook niet aan te geven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21. |