![]() |
Internet valt weg
Sinds enkele dagen valt om de paar minuten mijn internet uit, en meldt zichzelf automatisch weer aan. Hierdoor zit ik steeds 10-20 seconden zonder internet, wat wel bijzonder irritant is tijdens downloaden, streamen, gamen etc.
De helpdesk van KPN heeft alles getest maar claimt dat het probleem bij mij ligt. Het gebeurd zowel bij mijn draadoze verbinding als wanneer ik de ethernetkabel aansluit. Ik heb Windows XP. Wie kan mij helpen? |
Heb je de Xperiabox (of vergelijkbaar) al eens gereset (stekker eruit en er weer in?)
Mogenlijk een virus op je pc? |
Waarschijnlijk heeft de KPN helpdesk dit ook getest, maar wat wij altijd moeten doen bij instabiele verbinding die voor ons niet te zien is, is kijken naar voorkeursnetwerken. Als je draadloos gewoon aanstaat, en er staat een voorkeursnetwerk van de buren ingesteld kan het misschien zijn dat de computer daar telkens verbinding mee probeert te maken. (Zo leren wij dat in ieder geval...)
|
Citaat:
Misschien wireless adapter dan uitschakelen? (tijdens bedraad) |
Proberen kan geen kwaad ;).
En wat ik me net bedacht :P, heeft KPN ook gecontroleerd hoe vaak je modem zich bij hen aanmeldt? Wij kunnen dat hier zien, en bij instabiele verbindingen zie ik vaak dat dat soms wel 20 keer op een dag gebeurt. Daar word je niet blij van. Soms kunnen we de hele lijn gegevens niet inzien, omdat het modem bijvoorbeeld pas 1 dag is aangesloten. Dan zijn de gegevens gewoonweg niet beschikbaar, en dat is voor ons andere methode om vast te stellen dat er sprake is van een instabiele lijn. En als ik diep nadenk over wat wij allemaal terugzien in de systemen over instabiele verbinding: Zou inderdaad kunnen dat er een virus op de computer zit, of een fout in de netwerkkaart oid. Kun je die ook opnieuw installeren? Dan zou dat verholpen moeten zijn. En als laatste kun je nog proberen, als je dat nog niet gedaan hebt, je modem een hard reset geven, tot de fabrieksinstellingen. Moet je wel je netwerk opnieuw instellen en alles, maar bij ons lost het soms de meest ráre problemen op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |