![]() |
Zandkasteel
Golven rollen op het strand,
steeds verder naderen zij. Mijn kasteel in het zand komt hen steeds dichterbij. Door een enkele genadeslag mijn levenswerk moeten opgeven. De golven bepaalden de laatste dag voor mijn zandkasteel, mijn leven Beetje symbolisch. Werk ik eigenlijk niet echt veel mee, komt gewoon nooit iets bruikbaars in mijn hoofd op, maar nu toch wel. |
Als je symboliek gebruikt, is het wat ongebruikelijk deze in het gedicht al uit te leggen.
|
Klinkt alsof je iets te veel hebt geluisterd naar "Castles made of sand" van Jimi Hendrix...
|
Vind 'm mooi,
got nothing more to say :D |
mooi! geeft me een onwijs.. ''mooi'' gevoel.. word er beetje somber van maar geeft wel een positief iets omdat je een zandkasteel weer op kan bouwen en zo ook: je leven.. moooi gedaan !!!!!!!!!!! bravo! :D :D (y) :D :D
|
Citaat:
Verder thx voor jullie reacties Kimry |
ha, doet me denken aan die keer op het Texelse Noordzeestrand, dat ik ontzettend mijn best deed een mooi kasteel te bouwen, alleen voor de voldoening van het toekijken terwijl de zee het langzaam maar zeker doet instorten... en hoewel jouw gedicht een andere boodschap bergt (of lijkt te bergen), doet het me daar toch sterk aan denken.
verder vind ik het een typisch geval van kracht door eenvoud. |
Ik had hem al gelezen... Moest nog even bedenken hoe ik ging reageren. Verder dan mooi en 'zit goed in elkaar' een leuke einde, kon ik niet komen :), nu nog steeds niet.... Dus je zal het ermee moeten doen :p
|
Citaat:
|
Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi :o
Ik kan er geen goed ritme enzo in bedenken. De boodschap is op zich wel goed, maar je had het iets meer kunnen uitbouwen. |
Ik heb het je al gezegd, maar ik zegt nog een x: Mooi verwoord!!(de vorm =ook apart, s keer wat anders:))
Gaat zo door>>> ps...Wat me nog wel op viel w.b.t het ritme>>2e strofe 2e zin loopt naar mijn gevoel niet zo lekker.... xxxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28. |