![]() |
slechte concentratie
Hoi! :D
Ik heb een klein probleempje..... ik kan me echt niet meer concentreren!!!! Vorig jaar kon ik op school tijdens de les, nog redelijk opletten en na school gewoon me huiswerk maken. maar nu lukt het me echt niet meer, ik heb geen idee waardoor het komt maar dat boeit eigenlijk ook niet zo veel... het gaat erom: hoe los ik dit op! Heeft iemand tips om je beter te gaan concentreren??? Bo |
Ik wilde echt precies nét eenzelfde topic gaan maken!
Ik zit momenteel in een proefwerkweek en ik kan me echt niiiet concentreren.... Iemand tips? (en dan vooral uit eigen ervaring, want al die hersenshizzle ken ik wel :P) Alvast bedankt! (Y):D |
neem voldoende pauzes, en ga ergens zitten waar je totaal geen afleiding hebt, telefoon,laptop,radio en tv uit!
|
Maak tijdens de les aantekening zodat je misschien toch nog wat in je op neemt. Misschien vind je het ook wel fijn om een samenvatting te maken? Ik kan vaak geen hele teksten leren. Als ik rustig een samenvatting maak dan leer ik er al wat van, maar met de toets hoef ik dan bijna alleen maar de samenvatting te leren! Vervolgens na school je huiswerk maken. Met die aantekeningen gaat het misschien sowieso wat makkelijker. Zet ook alle afleiding uit als je die hebt, en maak bijvoorbeeld een uur lang je huiswerk en hou dan even pauze.
|
1-Begin allereerst doo thuis goed te ontbijten, dit leverd je meer energie op school.
2-Bedenk je goed dat wanneer je op school goed oplet en meedoet, dat het later het halve werk ik. ( bij het leren van een pw). 3-Probeer je niet af te later leiden door je: agenda, pen, klasgenootje etc.... 4-Neem regelmatig pauzes (thuis wanneer je huiswerk aan het maken bent). 5-Maak een goede planning, zo weet je wat je wanneer moet maken. Hopelijk heb je hier wat aan. Good Luck;) |
Alles is al genoemd door de voorgaande mensen.
Kauwgompje erbij nemen schijnt ook de hersens te stimuleren. Dus misschien kauwgompje nemen xD |
Citaat:
Dus aan iedereen met een slechte concentratie: kauwgom kauween!!! *O* |
Citaat:
Goed voor men self esteem xD |
meer koffie drinken (Y)(Y)
dat helpt voor mij persoonlijk enorm goed. |
uhh ik heb het zelfde probleem :p
Al die dingen helpen dus niet bij mij xD Wel kwam ik er achter toen ik ziek was en toch perse naar school moest van mezelf dat als je 3 ipv 2 parecetmol dingen pakt mijn concentratie een stuk beter was xD. En nee ik ben niet aan de drugs ofzo het waren maar van die kinder dingen. Maar dan liever geen concentratie als elke dag paracetemollen eten. |
Jij hebt iets tegen paracetamols
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36. |