![]() |
Waarom houden wij toch zo van ons landje?
Laten we eens een positief topicje oprichten, iedereen noemt een of enkele dingen waarom hij van Nederland houdt. Wat vind jij nou zo mooi aan ons landje, dit kan met alles te maken hebben! Geschiedenis, cultuur, gewoonten en ga zo maar door!
Regels Negatieve dingen niet gewenst Heb respect voor andermans mening, het moet geen discussietopic worden! Begin met de zin: Ik hou van Nederland want... De aftrap! Ik hou van Nederland want op bijvoorbeeld Koninginnedag of het WK ontstaat er zo'n hechte band tussen mensen, wij worden allen een en worden allen elkaars vriend. Nederland wordt één. De sfeer van een land dat zo met elkaar meeleeft, dezelfde gevoelens heeft, zo'n enorme blijdschap laat zien bij bijvoorbeeld een doelpunt zorgt ervoor dat ik van Nederland hou. We zijn als het waren allemaal verbonden met elkaar, en dat maakt Nederland voor mij een land, zoals geen enkel ander land dat is. |
Wiet.
|
Citaat:
|
Tazer, weet je zeker dat we in hetzelfde Nederland wonen? ...
Ik houd van Nederland, want het Nederlands is zo'n leuke taal. |
Ik houd niet van Nederland, want ik kan nadenken.
|
Ons liberale beleid op het gebied van softdrugs en prostitutie, onze sociale zekerheid, onze lage misdaadcijfers, onze relatief grote vrijheid van meningsuiting.
En ik ben soms wel Trots op Nederland als ik me bedenk dat we de eerste seculiere staat waren, en het eerste land met een vlag die niet refereert naar de adel. |
Citaat:
|
Zo gauw ik de kans heb, emigreer ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat komt weer uit iets dat typisch Nederlands is en wat mij prima bevalt: we zijn erg no-nonsense en direct ingesteld in de manier waarop we met elkaar omgaan. Vergelijk dat eens met een land als Japan waar conformisme en kruipen voor iedereen die 'hoger' zou zijn de absolute norm is... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Rusland heeft zelfs een Dag van de Nationale Eenheid!
Hoe dan ook, ik houd van Nederland om het klimaat en om de oprechte onbeschoftheid die sommige mensen hebben. En om de taal, ik vind Nederlands een heel interessante grammatica hebben. En om de Noordzee, geen zee zwemt zo fijn als de Noordzee, en om de polders en de kranten en de verjaardagskalenders en het eten. Niet zozeer de recepten, met hutspot heb ik weinig op, maar de ingrediënten die je kan kopen: de groentes zijn zo vers! En ik houd van de Nederlandse architectuur. |
Ik houd van Nederland, want nederlanders ontkennen het nederlnader-zijn
:p |
Ik hou van Holland omdat Nederlanders zo heerlijk kunnen zeuren over alles.
|
Citaat:
|
Ik hou van Nederland omdat:
- het eten lekker is. (ik hou echt van stamppot, maar ook veel lekkere snoep/chips of vla oid kan ik in het buitenland ook niet snel vinden) - het klimaat prettig is. (ik zou echt niet in een warmer land willen wonen, en kouder hoeft het van mij ook niet) - sociale zekerheid - redelijk grote vrijheid in veel dingen in vergelijking met andere landen, zoals softdrugs en meningsuiting. - de tv met ondertitelingen ipv synchronisatie |
Drop is ook zo geweldig. Vooral zachte zoete...
Verder is het meeste al wel genoemd. Maar het is vooral een wat nationalistisch gevoel hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hou van Nederland omdat:Het alseerste weg is als er een grote overstroming is:)
|
Ik hou van Nederland vanwege de relatief hoge welvaart.
Maar zo geweldig vind ik Nederland nou ook weer niet in absolute zin. |
Ik houd van Nederland omdat er hier relatief weinig enge beesten zijn. Geen erg gevaarlijke slangen, krokodillen, tijgers (een enkele in de kermis nog...), muggen enzovoorts.
En verder hebben we chocoladepepernoten :) |
Ik hou van mijn leventje hier, daarom hou ik wel van Nederland.
Ik ben niet trots op Nederland, ik ben alleen trots op mijn eigen prestaties. Ik verleen geen trots uit de prestaties van anderen. Wel ben ik blij Nederlander te zijn, het brengt hele leuke voorrechten met zich mee. |
Ik vind het leuk dat Nederlanders het meeste schaatsen kijken op tv:D
|
Ik houd van Nederland omdat alles hier wel goed geregeld is, relatief gezien. Daarbij ben ik gek op het weer met 4 seizoenen hier. De gemoedelijkheid van het volk, de bereidheid om te helpen. De geschiedenis van ons kleine landje vind ik ook heel mooi en een beetje stoer. Ik houd van het feit dat alles met de fiets is te doen en dat je dus helemaal geen auto nodig hebt als je daar geen zin in hebt. Ik houd van de flora en de fauna. En de Nederlandse man is in mijn ogen nog altijd de lekkerste.
|
Omdat het overal elders in de wereld nog altijd een grotere tyfus-bende is dan hier. Bepaalde delen van Californië en Scandinavië uitgezonderd.
|
Citaat:
|
Nou... omdat we ons eigenlijk wel gelukkig mogen prijzen dat we een dierenpartij hebben en ons druk kunnen maken over de natuur en niet hoeven te vrezen of er de volgende dag wel wat voedsel op je bord ligt. Nog wel, tenminste.
|
Ik hou van Nederland want...
Tja... Nederland is gewoon goed. |
Zou voor geen geld in Nederland willen wonen, ik hou van Vlaanderen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Oh en geprakt eten is lekkerrr :cool:
|
Legaal blowen, maar ik blow toch niet meer.
Het eten is ruk het weer is ruk. |
Citaat:
|
Citaat:
TAKE OVER |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |