![]() |
Help!!! Grammatica
Heey!
Ik moet dit voor een cijfer doen maar grammatica en ik gaan niet samen... Dus help door te controleren :P Zoek alle telwoorden, voorzetsel, bijwoorden en voegwoorden in de volgende zinnen op. Benoem ze zo precies mogelijk 1. Kent u het liedje van die drie kleine kleutertjes? op = voorzetsel of = voegwoord (nevengeschikkend) 2. Hoelang zou dat al door kinderen gezongen worden? ons = bezittelijk voornaamwoord (bijvoeglijk) van = voorzetsel jullie = persoonlijk voornaamwoord (zelfstandig) 3. Ik heb gezien dat uw huis op instorten staat. ik = persoonlijk voornaamwoord zelfstandig uw = persoonlijk voornaamwoord zelfstandig op = voorzetsel 4. Het ziet er aan de buitenkant nog wel redelijk uit, hoewel het mijne er beter bij staat. aan = voorzetsel hoewel = voegwoord (ondergeschikkend) mijne = bezittelijk voornaamwoord (zelfstandig) bij = voorzetsel 5. In dit geval moet je je bod maar intrekken. in = voorzetsel je = persoonlijk voornaamwoord zelfstandig je = bezittelijk voornaamwoord zelfstandig |
http://forum.scholieren.com/showthre...3#post31287933 ?
Daar heb je al antwoord gekregen... |
Citaat:
|
De eerste twee zinnen zijn precies hetzelfde. En je houdt je niet aan de opdracht ('Zoek alle telwoorden, voorzetsel, bijwoorden en voegwoorden in de volgende zinnen op.' Je noemt voornaamwoorden en slaat dingen over die je in dat topic juist zijn aangegeven.)
Misschien leer je er meer van wanneer je per woordsoort een definitie opstelt en vervolgens ieder woord in iedere zin langs te gaan met devraag 'is dit een voegwoord/voorzetsel/bijwoord/telwoord? Waarom wel/niet?'. Na wat oefening wordt het makkelijker en hoef je niet telkens al die definities af. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |