![]() |
Onderzoekje
Hoihoi allemaal!
Ik wil graag een experimentje doen, heel simpel. Het werkt als volgt: het enige wat je hoeft te doen is twee woorden die de tegenovergestelde betekenis van elkaar hebben naast elkaar zetten. Ik geef geen voorbeeld, omdat dat het experiment kan beinvloeden :D Dus, twee woorden met tegenovergestelde betekenissen langs elkaar zetten. Dat is alles! Alvast bedankt aan iedereen die zo vrij wil zijn mee te doen :D*O* Noeleke. EDIT: Aan Appj: Je moet, heel simpel, twee woorden na elkaar typen (langs elkaar zetten) met een tegenovergestelde betekenis! Is dat zo moeilijk? -O- (zal wel aan mij liggen :bloos:) |
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap de bedoeling niet.
|
Groot - klein!
|
wit zwart
|
licht - zwaar
|
donker - licht
|
koud warm
|
Leven - levenloos
|
hoog laag,
waarom doen we dit eigenlijk? |
Lekker - Vies
|
Dik - Dun
|
Citaat:
bedankt voor de mensen die dat al hebben gedaan :D |
Ajax - Feyenoord? :confused:
|
voor - achter
|
In - Uit
|
ik was dus weer de enigste die het niet snapte :p
sociaal - associaal |
lelijk knap
fout goed jongen meisje jong oud |
dichtbij - ver weg
goedkoop - duur lang - kort oud - jong |
mooi - lelijk
groot - klein jong - oud |
nacht - dag
aarde - lucht geluid - stilte donker - licht zijn de eerste die mij opkomen zo :) |
Ok ok goed bezig mensen, hardstikke bedankt!
Nu wil ik jullie nog iets vragen (aan iedereen die heeft meegedaan). Namelijk: "Staan jullie over het algemeen optimistisch of pessimistisch tegenover alledaagse dingen? Dus kijk je vaak tegen iets op en verwacht dat het 'toch niet leuk wordt' of spring je in de rondte van blijheid omdat je er zo'n zin in hebt? Graag serieus beantwoorden :) Dan ben ik klaar en zal ik jullie mijn experiment verklappen *O**O**O* Noeleke. PS: Je moet kiezen! Anders werkt mn experiment niet, want vrijwel iedereen zit er tussenin :D Dankje :) |
Citaat:
|
Vol-Leeg
Ik sta over het algemeen optimistisch in het leven. |
"Staan jullie over het algemeen optimistisch of pessimistisch tegenover alledaagse dingen? Dus kijk je vaak tegen iets op en verwacht dat het 'toch niet leuk wordt' of spring je in de rondte van blijheid omdat je er zo'n zin in hebt?"
Soms heb ik er he-le-maal geen zin in, en soms vind ik het juist heel erg leuk en heb ik er heeel veel zin in :P Maar over het algemeen is het wel (gematigd) optimistisch, geloof ik (ik spring geen gat in de lucht iedere keer, dus daarom 'gematigd' ;) ). |
Citaat:
|
Pessimistisch!
|
Ik haat mn huidige leven, dus pessimistisch, maar bepaalde kleine momenten kan ik wel naar uitkijken,en toekomstplannen heb ik ook waar ik me goed bij voel.
Mogen jullie uitmaken of dat pessimistisch of optimistisch is... |
Aha, ik vermoed dat ik snap wat je wil uitvogelen;) Ik sla dus even over, want anders is het toch geen eerlijk beeld meer...
|
Optimistisch alleen nu gaat het even niet zo goed. Maar normaal gesproken echt optimistisch :D
Ben benieuwd wat het experiment was :) Oke JustADreamer goed dat jij het al weet:p |
Ik heb ook zo mijn vermoeden. En als dat klopt, het ik het niet goed gedaan. ;) :P Maar misschien denk ik totaal de verkeerde kant op ofzo.
|
mits - tenzij
Ik wil altijd wel graag optimistisch zijn, maar ik ben toch zo pessimistisch als de pest. |
ik heb ook vermoedens:P
|
Citaat:
|
Subjectief - objectief
Optimistisch. Ik ben gewoon niet zo goed in lang verdrietig of chagrijnig zijn. |
Optimistisch
|
Slim - Dom
Snel - Langzaam |
Pessimistisch, over het algemeen. Als ik dan toch moet kiezen.
|
ja ik geloof dat ik hem ook door heb, het kwartje is gevallen :D
|
Oooooh, ja. Hahahaha. :) Die van mij zal wel niet veel helpen. :P
|
Ik snap 'm ook, en mijn 'gematigde optimisme' past bij mijn antwoorden :D (y)
|
Van voor naar van links naar rechts!
Ik Ben denk ik een beetje pessimistisch |
Kom op mensen! Ik heb iedereen die gereageerd heeft nodig om mijn onderzoekje af te maken (Y)(Y)
|
ow dan moet ik ook nog reageren :p
maar ik weet het niet ik denk vooral optimistisch maar dat ligt er aan over wat voor iets het gaat xD |
heet - koud
|
Ik heb heel wisselende stemmingen, maar op dit moment sta ik positief in het leven! *O*
|
dag - nacht
liefde - haat zwart - wit dik - dun geel - paars die kwamen zo even snel in me op het gaat allemaal even niet zo goed dus nu een beetje pessimistisch maar normaal optimistisch, echt heel erg. (: |
krijgen we nou ook een keertje te horen waar het nou precies om draait?:D Ben benieuwd ^^
|
ik denk dat als je een beetje nadenkt iedereen wel zn vermoedens heeft waar dit nou opuit draait:P
|
Ok ok! Ik heb alles nagekeken en vergeleken met mijn theorie.
Mijn theorie is: Als je optimistisch in het leven staat, zet je het positieve voorop - bijvoorbeeld laag - hoog als je hoogtevrees hebt! Jammer genoeg klopt het niet bij alle gevallen heb ik gemerkt, maar toch zeker wel bij 70%, dus mijn theorie klopt deels *O* Nu is het jullie beurt om mij te vertellen wat jullie in gedachten hadden! (y)(y) Noeleke. |
Dat dacht ik al, ja! :y
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |