Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Enquête Moslimterrorisme (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1825853)

Ramon93 29-01-2011 14:50

Enquête Moslimterrorisme

Ik ben klaar met de enquête, maar weet niet hoe ik het topic moet verwijderen..

AzN 29-01-2011 14:56

Done! ^^

Mobius 29-01-2011 16:15

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 31318123)
Done! ^^

mepsteen 29-01-2011 21:12

& done

jacobdb 29-01-2011 23:55

done ^ ^

Vogelvrij 31-01-2011 12:06

Ingevuld. Ik vond het wel een beetje een rare enquette, het is zo'n gecompliceerd, veelomvattend onderwerp. Net alsof alle terroristische groeperingen dezelfde doelen hebben.

Ramon93 31-01-2011 20:27

Er zijn veel verschillende doelen van moslimterrorisme, maar we willen in deze enquête vooral weten wat de Nederlander van moslimterrorisme weet en denkt. Ook het verschil tussen bijv. mensen uit de Randstad en daarbuiten. Doordat vrijwel elk antwoord van een potentieel doelwit in de Randstad is, willen we weten of mensen die in de Randstad wonen er zwaarder over denken dan mensen buiten de Randstad..

Joostje 31-01-2011 21:44

Nouja, Petten ligt niet in de Randstad, de kernwapens zijn er niet opgeslagen, en de amerikaanse basis is in Brunsum. Lijken me alledrie mogelijke targets.

Vogelvrij 01-02-2011 07:55

Citaat:

Ramon93 schreef: (Bericht 31324093)
Er zijn veel verschillende doelen van moslimterrorisme, maar we willen in deze enquête vooral weten wat de Nederlander van moslimterrorisme weet en denkt. Ook het verschil tussen bijv. mensen uit de Randstad en daarbuiten. Doordat vrijwel elk antwoord van een potentieel doelwit in de Randstad is, willen we weten of mensen die in de Randstad wonen er zwaarder over denken dan mensen buiten de Randstad..

Ah oké, dat laatste is nog wel een concrete vraag, maar door die andere vragen was het voor mij niet zo duidelijk dat jullie dat gingen onderzoeken (maar dat hoeft misschien ook niet, dat wij dat precies weten). Wat dat eerste betreft; ik studeer Religies in hedendaagse samenlevingen, dus ik zal niet echt representatief zijn wat betreft 'de Nederlander'.

Ramon93 01-02-2011 12:33

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 31324874)
Ah oké, dat laatste is nog wel een concrete vraag, maar door die andere vragen was het voor mij niet zo duidelijk dat jullie dat gingen onderzoeken (maar dat hoeft misschien ook niet, dat wij dat precies weten). Wat dat eerste betreft; ik studeer Religies in hedendaagse samenlevingen, dus ik zal niet echt representatief zijn wat betreft 'de Nederlander'.

Aha, op die manier. Je weet er dus veel vanaf. Wij richten ons in ons profielwerkstuk op het hoe, wat en waarom van moslimterrorisme, maar met deze enquete richten we ons op een andere deelvraag, namelijk hoe de Nederlander over terrorisme denkt.

Voelen ze de urgentie van de terrorismebestrijding en wat weten ze eigenlijk van moslimterrorisme? Voor ons is het verschil tussen man/vrouw bij de vraag ''veiligheid of privacy'' interessant en zoals ik al zei de verschillen tussen de Randstad en buiten de Randstad over de mate waarin mensen een aanslag verwachten. Tot zover kloppen de vermoedens.

Uice 01-02-2011 12:42

Ik vind het wel vreemd dat je bij de vraag of je je kunt voorstellen dat er binnenkort een aanslag in Nederland plaatsvindt, je kunt kiezen uit:

Ja, het kan overal plaatsvinden
Ja, maar niet in mijn omgeving
Nee, ik zie dat niet in Nederland gebeuren

Waar is "Ja, en vooral in mijn omgeving"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.