![]() |
complot theorieën 2012
maya's, zondvloed, meteorieten, zonnestraling, illuminatie, enz. zijn onderwerpen die betrokken worden met het aankomende evenement(??) in 2012.
Iedereen denkt er weer iets anders over of er wat gaat gebeuren en wat er dan eventueel gaat gebeuren. Ik ben benieuwd wat andere hier over denken, post hieronder waar jij overtuigt van bent. |
Ik zou heel erg oppassen met de term 'iedereen'. Ik denk dat het aantal mensen dat daadwerkelijk overtuigd is van het 'magische' getal 2012 als jaar heel laag is. 2012 wordt een doodnormaal jaar.
|
Het irritante aan die theorieën is vooral dat mensen denken dat de Maya's echt dachten dat de wereld zou eindigen in 2012. Dat is natuurlijk niet zo; het einde van een kalender betekent niet het einde van de wereld, retards.
|
Ik ga weer smakelijk zitten lachen om de naïevelingen die echt dachten dat er iets zou gebeuren.
Helaas zullen ze zichzelf en de andere clowns wel weer kunnen overtuigen dat er een reden was voor het -niet- gebeuren van die zaken. |
De kans dat in 2012 de wereld vergaat is iets groter dan dat deze vergaat in 2011, maar desalniettemin verwaarloosbaar klein.
|
|
Net als dat bij ons de wereld niet vergaat op 31 december denk ik niet dat de wereld in 2012 vergaat.
|
Ach, de kalender van de maya's had als beginpunt 11 augustus 3114 v. Ch., en aangezien de wereld toen niet ontstaan/geschapen is, zal hij ook niet aan het eind van hun telling vergaan.
|
God is de Enige die weet wanneer de aarde zal vergaan.
|
Citaat:
Hoeveel datums hebben we al niet voorbij zien komen? Pas als er een flinke meteoriet op botsingskoers wordt gedetecteert (en dat door de overheid wordt gepubliceerd) zou ik me zorgen gaan maken. Dat is de enige "snelle" methode van ondergang. Alle andere opties zijn langdurende processen waar (een paar) mensen de tijd hebben om een plekje te vinden om te overleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[irritant huppelkutje]Ik ga gewoon van die dag genieten, alsof het mijn laatste is. Zo doe ik dat altijd namelijk! [/irritant huppelkutje]
nu even serieus. I seriously don't care! Deaud gaan we allemaal een keer, waarom moeten mensen daar toch altijd van die drama's omheen verzinnen. Ik hoop dat als er dan toch iets gebeurt, dat het dan iets is zodat alle moeilijk domme mensen een beetje opgeschort worden, zou dan wel fijn zijn ja. |
Citaat:
|
achterlijke logica ook weer, de kalender van e mayas houd op in 2012 nou en.
Onze huidige kalender kan oneindig lang door blijven lopen (aangezien wij er natuurlijke getallen voor gebruiken, en er dus altijd een volgend getal is), en toch geloof ik evenmin dat wij voor altijd zullen bestaan omdat onze kalender nooit eindigd. Kortom de logica erachter slaat nergens op |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat versta je onder eindigtijdgelovig in feite? Dat de aarde niet eeuwig zal bestaan of dat de aarde binnen ons leven zal vergaan? Volgens mij is dat een gigantisch verschil: ik geloof bv. niet dat de aarde binnen mijn leven zal vergaan (weliswaar zie ik de aarde verder aftakelen binnen mijn leven), maar ik ben niet van mening dat de aarde eeuwig zal bestaan. Er bestaan al jaren modellen die voorspellen dat over 4.5 miljard jaar de zon door de brandstof door zal zijn en dus in het volgende stadium komt als ster (van die grootte): een rode reus. Het is dan zeer goed mogelijk dat de aarde gewoon opgeslokt zal worden door de toename van het volume van de zon. Andere modellen voorspellen dan weer dat `al' over 1 miljard jaar de temperatuur hier op aarde quasi onleefbaar geworden zal zijn (i.e. verdampen van al het water) doordat de zon ook meer warmte afgeeft. In die zin: de levensduur van de aarde is ook gewoon eindig, die van het heelal mogelijk ook; maar volgens mij meer dan lang genoeg om er mij geen zorgen over te moeten maken (en als het einde der tijden dan toch morgen (of in 2012) zou gebeuren, wel, dan zien we dat dan wel). |
Citaat:
@ILUsion: Stel dat het 5% van de Nederlanders is, dan is dat nog steeds een behoorlijk aantal hè ;) En het gaat niet om het geloof dat de aarde ooit zal ophouden met bestaan, ik denk dat iederéén dat gelooft. Met eindtijdgelovig wordt gewoonlijk bedoeld dat God de wereld laat ophouden met bestaan, dat de mensen beoordeeld zullen worden. Dan wordt er nog onderscheid gemaakt tussen premillennialisme en postmillennialisme; sommigen geloven dat eerst de Messias zal verschijnen en dat er dan het Duizendjarig Rijk aanbreekt, anderen denken dat het andersom is. Nou ja, in elk geval, met eindtijdgeloof bedoel ik wel echt iets wat met religie te maken heeft en met het eindoordeel en de terugkomst van Jezus. Maar ik denk wel dat bij het getal 2012 veel mensen het breder zien, dat ook mensen zich ongerust maken die misschien niet per se in de terugkomst van Jezus geloven. |
ik denk dat een groot leger van cavia's de wereld gaan over nemen (het kunnen ook wel schapen zijn);p
|
Citaat:
Terroristische zelfmoordkonijntjes, ftw! :D |
@ dah
het kunnen ook hamster zijn ben net nog gebeten dooor die van mijn broertje:mad: hij is :evil: |
Citaat:
|
ik hoorde een keer (weet niet of het klopt (of misschien anders is)) dat ze verkeerd geteld hebben, en dan het 2100 ofzo is.... maarja ik geloof er toch niet echt in ook al is 2012 erg leuk (de film)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |