Relatie opbreken
Hallo lieve forummers :).
Ik weet het, het is een gemene titel. Maar het verhaal is als volgt: Ik heb een goede vriend, en hij is vréselijk verliefd op een andere jongen. Dat ging een maand lang prima, totdat de andere jongen vertrok voor zijn stage. Naar Azië.
Ze proberen de relatie in stand te houden, althans, dat probeert mijn vriend. Maar ondertussen, (sinds december) loopt mijn vriend alleen maar zielig te doen (met reden overigens) omdat de jongen niet naar hem luistert, niet zijn mening respecteerd en alles. Nu heb ik hem al verteld dat ik heel bezorgd om hem was, onder andere omdat hij hierdoor veel meer ging drinken en joints ging roken, wat eerder nooit gebeurde. Toen ik hem dat vertelde zag hij dat ook in, en gaf hij zelf aan dat het voortaan allemaal maar van de jongen zijn kant moest komen.
Niet dus. Vandaag is alweer (Sinds dat gesprek 2 weken terug) de tweede keer dat mijn vriend helemaal down is om iets wat de jongen heeft gedaan. En hoe ik ook probeer te steunen, het komt gewoon niet bij hem door dat hij het moet loslaten! Ze kennen elkaar 1 maand, en oke, als het gewoon echte liefde is: Prima. Maar dat is het dus overduidelijk niet, want sinds de jongen vertrokken is, moeten wij hier de scherven opruimen...
Hoe kan ik nu aan hem in hémelsnaam duidelijk maken dat hij het los moet laten? Ik weet namelijk zeker dat mijn vriend door deze jongen ontzettend gekwetst gaat worden, en dat wil ik voorkomen...
|