![]() |
Maak jij altijd je huiswerk???
Hoi allemaal!
Gewoon ff een vraagje: Maak jij altijd je huiswerk??? En voor welke vakken wel/niet, altijd als het wordt opgegeven e.d. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die het altijd perfect maakt, maar toch. Zelf maak ik (met uitzondering van natuur- en scheikunde en wiskunde en de vakken waar gecontroleerd wordt) niet vaak me huiswerk. Meestal maak ik voor die vakken wel een paar dagen voor het proefwerk wel een paar opgaven om te kijken ofdat ik het snap, en dat werkt tot nu toe prima. Ben benieuwd naar jullie reacties!!! :D B. |
Nee. Ik maak bijvoorbeeld Frans bijna niet meer, Engels ook niet altijd helemaal, wiskunde loop ik 'gewoon' achter. Vroeger werd het wel gecontroleerd, nu doen ze er eigenlijk niet meer aan (5 vwo). Ik sla soms ook dingen over (delen scheikunde, biologie) als ik weet dat ik het in principe al kan/het alleen maar tijd kost. Oh, en economie maak ik standaard niet als huiswerk, omdat ik altijd alles in de les kan afkrijgen en desnoods in de les kan bijwerken + afkrijgen.
|
Citaat:
Maarja, ik zit pas in VWO3, dus bij mij wordt voor de meeste vakken (helaas) nog gecontroleerd (Duits, Frans, Levensbeschouwing, Engels, Aardrijkskunde) |
Wis en natuur-scheikunde wel, daar heb ik zo ontzettend veel moeite mee dat ik vaak anderhalf uur erover doe. Voor andere vakken maak ik meestal wel iets maar ik sla dingen die veel werk zijn over, die heb ik dan zogenaamd niet gesnapt
|
Dingen als Frans, Duits, nederlands, Engels, Latijn en Grieks worden bij mij helaas altijd gecontroleerd, dus dat maak ik wel, en wiskunde heb ik bijna altijd al af in de les.
|
bij mij word geschiedenis gecontroleerd en dat aak ik dan en aadrijkskunde hetzelfde verhaal...
voor de rest maak ik veel wiskunde net voor de repetitie als oefening en natuurkunde heb ik altijd af in de les |
In de onderbouw werd bij mij álles gecontroleerd. Als je het niet af had dan kreeg je een I'tje. Dit werd dan op internet ingevoerd en dan konden je ouders zien dat je het niet gemaakt had. Als je 3 I'tjes had dan moest je nablijven. Nu in de bovenbouw wordt er niet meer zo streng gecontroleerd, maar ik vind het wel fijner om mijn huiswerk te maken. Zo weet ik wel dat ik het echt snap. Soms sla ik wel eens iets over maar dat gebeurt eigenlijk niet vaak.
|
Vroeger, toen ik in de eerste/tweede/derde zat, maakte ik ook huiswerk. Nu niet meer. De meeste docenten geven niet eens huiswerk op en behalve mijn economiedocent controleert niemand. Maar bij economie krijg ik het werk altijd in de les af, dus doe ik thuis niks. Heel soms maak ik wel eens iets om de docent blij te maken.:o
Nog een leuk vraagje: bestaat er een verband tussen huiswerk maken en je cijfers? |
Citaat:
Uitzondering hierop is als je iets een beetje snapt, dan moet je een aantal keren extra oefenen om het erin te stampen. Maar juist dan geldt dat je dat aantal keren beter kunt verspreiden over meerdere dagen. Want als je eenmaal bezig bent weet je het wel, een week later ben je het zo weer vergeten. Citaat:
Als sommigen het huiswerk controleren, en anderen niet, betekent dat dan dat je een minder verstandige verdeling maakt van je (beperkte) hoeveelheid huiswerktijd ? |
In de hogere klassen maakte ik alleen voor Latijn en natuurkunde nog thuis huiswerk, omdat ik het voor de andere vakken in de les al af had. Leren deed ik ook alleen voor die vakken, omdat ik voor de andere vakken ook zonder leren wel een voldoende haalde.
Dat was overigens wel jammer toen ik ging studeren, want toen werkte het niet meer zo en had ik geen flauw idee hoe thuis leren ook al weer moest. |
Citaat:
|
Ik maak sinds een tijdje nu wiskunde huiswerk en dat is het.
Wel leer ik altijd voor SO's |
nou niet altijd maar wel heel erg vaak XD nou ja ik maar meesta frans,wiskunde,geschiedenis en nieuwe media niet...... maar ik ben wel altijd ''braaf'' maar ik leer wel altijd.
|
Ik maak meestal wel al me huiswerk (ja, ook nutteloze vakken als ANW, Godsdienst en KCV).
Ik plan heel erg veel, dus ik hou genoeg vrije tijd over, terwijl het op school goed gaat en ik gewoon me huiswerk maak. Dus huiswerk is voor mij niet echt een probleem, alhoewel niemand, ook ik niet, het leuk vindt. |
Helaas niet..
|
Licht eraan
nederlands: ja, ze kijkt wiskunde : jup, controle Engels: soms Frans. ja, heb ik nodig Duits: nog nooit gedaan verder maak ik soms m'n huiswerk... |
over het algemeen wel, en dan heb ik normaal gesproken het meeste al op school af.
|
s
|
Citaat:
|
ik plan alles perfect maar dan voer ik het nooit uit xD
te lui :P |
Citaat:
|
Eigenlijk maak ik bijna nooit huiswerk meer :o Zit nu in 5 havo, en omdat ik meestal wel hoge cijfers haal mag ik van de leraren doen (en niet doen) wat ik wil. In de les doe ik dan gewoon extra goed mee met de uitleg. Als ik merk dat ik er geen *** van snap, ga ik het liefst diezelfde middag alsnog mijn huiswerk maken :y
Er zijn ook vakken waar ik totaal geen moeite mee heb zoals economie en informatica, daarbij skip ik de uitleg en maak ik in die tijd m'n huiswerk. Hoef ik m'n klapper niet mee naar huis te zeulen :) In informatica geef ik trouwens ook af en toe de leraar en/of klas les. Leerwerk doe ik wel altijd en deadlines mis ik ook nooit. |
Citaat:
|
Er zijn n aantal vakken waar ik nooit of nauwelijks voor leer en toch mooie cijfers haal
|
Citaat:
|
Op de middelbare school deed ik echt niks aan mijn huiswerk. Nu ik mijn opleiding SPW volg maak ik alles netjes.
|
Citaat:
Ik heb vooral moeite met wiskunde en natuur-scheikunde maar verder eigenlijk met maar weinig vakken, najaa biologie dan.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |