![]() |
[Uitslag wedstrijd] Het servies van ome Cor
Lieve dichters, dichteressen en papierdansers,
Hierbij dan de uitslag van de afgelopen dichtwedstrijd. Allereerst willen we graag vermelden dat we erg blij verrast zijn met de inzendingen. Elk gedicht had zijn eigen kwaliteiten, zoals uitgebreid door de stemmers is toegelicht in het stemtopic. Het leuke van deze wedstrijd is dat elk gedicht origineel was, en ook elk gedicht punten heeft verdiend. De uitslag: Gedicht 5 - 40 punten Geschreven door ZitriN Gedicht 7 - 35 punten Geschreven door fizzle-fluffy Gedicht 2 - 30 punten Geschreven door Ratatouille Gedicht 1 - 25 punten - Etmakas Gedicht 8 - 25 punten - flyaway Gedicht 6 - 20 punten - Em. Gedicht 9 - 15 punten Gedicht 3 - 10 punten Gedicht 4 - 10 punten - Bright Blue Gefeliciteerd! *O* Nummer 1, ZitriNs gedicht, komt in het eretopic te staan *O* Deze wedstrijd werd mede mogelijk gemaakt door ome Cor. |
Hoezo komt nummer 1 in het eretopic als 5 gewonnen heeft? :D
|
|
En wie mag ik feliciteren? Wie schreef het winnende gedicht? :P
En ik was trouwens
Spoiler
|
Citaat:
|
Ik heb
Spoiler
|
Citaat:
Ik had gedicht no.
Spoiler
|
Em, jouwe wist ik! Door de rouwrandnagels.
Nummer 1 vond ik helemaal niet obvious eigenlijk, vind het best buiten je eigen stijl, ik dacht dat nummer 1 dingaantouwtje was. Verder dacht ik ratatouille 2, fizzle fluffy en flyaway vind ik qua stijl veel op elkaar lijken, dacht van hen twee: 3,8 of 9. En verder eeuhm 4 dan Geel? Maar goed, mijne was
Spoiler
|
Omg! Gefeliciteerd, ZitriN! Verdiend, wat mij betreft :y
|
Dankje! Ik vond het stuk voor stuk goede gedichten, kan je ook wel zien in de puntentelling.
Moest zelf hier wel om lachen: Citaat:
|
:D Ik zou ook nog graag willen zeggen dat ik 'servetten' heb gebruikt omdat het goed in het ritme paste. En omdat ik een speciale band heb met het begrip servetten :y
|
Citaat:
Hé, die had ik goed gegokt. :D Ik had namelijk even een lijstje met 'welk gedicht zou nou van wie zijn' gemaakt, al kwam ik er niet helemaal uit. :P |
@Em, dat verbaast me niets, jij hebt best een herkenbare stijl:bloos:(Y)
|
Ik ben slecht met gokken, ik wist er geen een :o
Ik was
Spoiler
Gefeliciteerd ZitriN! Overigens, super tof dat er weer zoveel gedichten waren :o |
Citaat:
Mijn gedicht ging trouwens om een weg-rottende peer, vandaar 'perengezicht' (hoewel je vast ook wel 'gewoon' gezichten zal hebben die peervormig zijn, maar dat vond ik wel leuk, dat dubbele). En toen ging ome Cor maar de fruitschaal schilderen! (die hij toen maar heeft geschilderd; een ongewassen / schaal met de afdruk van jouw / peergezicht.) |
Dankje voor de uitleg (Y)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En, dacht je dat 4 van mij was? Ik weet niet eens wat er in die titel staat! :o Maar nee, ik heb dit keer niets ingezonden, waar ik nu nog meer van baal dan aan het begin van de wedstrijd. Citaat:
En alle andere dichters natuurlijk ook gefeliciteerd en goed gedaan! Mooie gedichten waren het. :y O, en van wie gedicht 7 was, wist ik al meteen toen ik de gedichten zag. Er was iemand in het Wedstrijdtopic die vroeg of de gedichten nog een maximum hadden voor de lengte. ;) |
Citaat:
Verder dacht ik dat gedicht 4 van jou was, omdat ik wel dacht dat je iets had ingezonden en de rest van de gedichten duidelijk niet van jou waren ;) |
Aldus mijn lijstje vind ik gedicht 7 Fizzle's ding, niet speciaal om wat de één of de ander gezegd heeft, maar verder zou ik zo snel alleen mezelf verdenken tot zo'n lang rijmgedicht, en ik wist toevallig dat ik het zelf niet was, dit keer. :P
|
Neeee, ik was er van overtuigt dat gedicht 7 van Etmakas was. :O
Gefeliciteerd ZitriN! (Y) Welk gedicht denken jullie die van mij was? :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind van mezelf dat ik een compleet anders gedicht heb geschreven dan mijn 'normale' stijl. Ik betwijfel of iemand (behalve forumbazen DoP) weten welke het is. ;) |
Citaat:
|
Ik wist van tevoren al welke van Emmeke en fizzle waren :o niet dat ik ze al had gelezen, maar ik wist de thema's van hun twee al wel.
Citaat:
|
Allemaal fout. :bloos:
|
Citaat:
Citaat:
|
1 is al van etmakas, twee van ratatouille, 3 en 4 was het niet zei je zelf, 5 is van mij, 6 is van Em, 7 zou kunnen, acht is al van flyaway en volgens jou was 9 het ook niet. Dus is het gedicht 7! Gefeliciteerd! Ik vond hem erg leuk ;)
|
BB, het was negen! Toch?
|
Oeps. Ik heb wat over het hoofd gezien, Em, je had het gewoon goed. :bloos:
|
Citaat:
En ik vind dat ZitriN |
Even voor de duidelijkheid: Gedicht 4 was van mij.
Waar de titel op slaat? Het Griekse woord voor 'borden' aangezien dat een oude traditie daar was. :) |
Oh, de vierde. Ik dacht dat je op de negende doelde. Maar dan had ik het zelfs in twee keer goed. Je titel vond ik trouwens meer à la Etmakas (of Geel) en bij je gedicht zat ik eerder aan DaT te denken, ook door de laatste regel. Ik vind 'm trouwens beter dan je 'gemiddelde' gedicht, dus goed gedaan dan! :)
|
Nouja Em, je geeft me wel iets om over na te denken. Want dat was dus helemaal niet de bedoeling, ik hoopte een gedicht te maken en dat iedereen van de inhoud wel zou zeggen dat hij van mij was. Maar dat is dus niet het geval, en dat vind ik niet zo goed van mezelf. Ik bedoel, ik probeer toch een eigen stijl te ontwikkelen. :O
|
Citaat:
Jongens, ik was inderdaad gedicht 7! Sorry van de hoofdletters, maar dat deed word automatisch en ik kreeg ze niet weg. Toen had ik geen zin meer om er nog wat aan te doen - het is de layout maar. En hij is heel lang en ik hou helemaal niet van lange gedichten, maar ik had een verhaal in mijn hoofd en dat moest erop en het moest ook nog rijmen, en dan wordt het lang! :bloos: Oh en ik heb trouwens niet gestemd omdat ik ECHT niet kon kiezen. Ik vond er helemaal geen gedicht zo hard uitspringen dat ik dat mijn nummer 1 kon noemen. |
Citaat:
Citaat:
|
De genoemde namen toegevoegd :)
@Geel: dankjewel :D |
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1797443
ZitriN, je staat in de eregallerij (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
En zie je wel dat die tekentjes jouw soort of ding zijn! :Y |
Citaat:
Trouwens, ik dacht het ook hoor, dat jij het had geschreven :p En van wie zijn gedicht drie en negen? Wil de rechtmatige eigenaar zich melden? :rolleyes: |
Ja, ik wil ook wel eens weten van wie 3 en 9 zijn. Ik denk dat gedicht 3 heel goed van die ene Thinus zou kunnen zijn. En Dingaantouwtje, had hij iets ingezonden? Dan zou gedicht 9 wel van hem kunnen zijn.
|
Ik denk dat 3 van Thinus is en 9 van Rivka.
|
Heeft Rivka iets ingezonden? Waarom post ze voor de rest eigenlijk zo weinig?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij is niet van haar
|
Ik heb niks ingezonden! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |