![]() |
[Engels] luistervaardigheid verbeteren
Hallo mede-studenten/scholieren,
Voor mijn opleiding HBO accountancy, volg ik een extra cursus wat betreft Engels, aangezien dat niet echt mijn sterkste punt is. Maar nu hebben we de opdracht gekregen om minimaal 1x per week iets te kijken op BBC en/of CNN. Voor dit deel gelden een aantal spelregels!
Ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen? Of me op ideeën zouden kunnen brengen. Ik moet dit 6 weken lang doen! Alvast bedankt, Gr. Brands |
Bij ons op school werken ze met elt.holmwoods.eu
Volgens mij moet je wel betalen hiervoor. |
Citaat:
Programmas die ik kan aanraden, hangt natuurlijk af wat je leuk vind ook en ik kijk ook niet alles hoor :P Er is echt meer dan genoeg op TV je moet zelf ook wel af en toe in de gids kijken of op internet wat er op tv te zien is. Het moet iets zijn van 15/20 minuten? dat is wel heel weinig, er is natuurlijk geen programma dat maar 15 minuten duurt, ik zou gewoon een paar keer per week een programma kijken! Veel success en als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel! East Enders (dagelijks op tv - engelse soap, gaat dus over mensen in de east end in london). Panorama (docus, volgens mij elke maandag op tv, beetje zoiets als erm zembla bij de vara ofzo?). News (dagelijks- je kan natuurlijk altijd gewoon het nieuws kijken ) University Challenge (studentn quiz waar grote engelse universiteiten het tegen elkaar opnemen - maandag bbc 2). Horizon (zelfde als panorama, docus over van alles en nog wat, elke keer een ander onderwerp. Eggheads (dagelijks op tv, quiz show..) Waterloo road (soap - super boring.. maar heeft pas een hele grote prijs gewonnen..). Top gear (voor als je van auto's houd..) Outnumbered (comedy serie) The Graham Norton Show (Comedy chat show, altijd nieuwe gasten -> aanrader!) Casualty (medische drama serie voor als je er van houd.. :P) The Tudors (als je van geschiedenis houd.. ook een bekende serie). QI XL (comedy quiz by Stephen Fry..!) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
En anders check je even youtube.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan wel wat programmas uitzoeken van andere engelse zenders als je wil? Wat zijn je intresses zoal/wat soort programmas vind je leuk? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |