![]() |
hbo met vwo
hoi iedereen
toen ik laatst tegen een paar mensen vertelde dat ik van plan ben om een hbo/opleiding te gaan volgen (met vwo) leken ze daar nog al van op te kijken het is blijkbaar zonde om met een vwo diploma geen universitaire opleiding te gaan doen. omdat he dat ook al met havo kan wat vinden jullie hiervan???? |
Ik heb ook vwo maar wil ik ook hbo gaan doen. Ik vind het zelf een persoonlijke keuze, als jij een hbo studie leuker vind dan een wo studie, en je komt daar in de 5 vwo achter is het toch zonde om havo te gaan doen?
Ik vind zelf dan wel als je hbo rechten gaat doen met vwo in plaats van wo rechten, dat dat een beetje raar is. Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, maar het zal vast gebeuren. Als jij je op je plaats voelt op het hbo, dan moet je dat lekker gaan doen. Mensen die het niet snappen moet je maar gewoon links laten liggen. |
Ik heb na het vwo zelf ook eerst HBO gedaan, dat is niets vreemds. Uit mijn oude vwo klas weet ik dat minimaal 8 mensen HBO zijn gaan doen. Ook in de klas op het HBO waren er zeker een stuk of 5 die van het vwo kwamen.
|
ik heb vwo gedaan en vond dat ik moest gaan studeren. Na twee foute keuzes heb ik toch maar toegegeven dat hbo beter bij me past. Kies niet iets alleen omdat het zo hoort, daar word je niet gelukkiger van ;)
|
Citaat:
|
Thanks voor jullie reacties.
In mijn geval is het dat mij het hbo (en de banen daarbij) mij meer aanspreken dan die van het wo etc. maar dan ga ik gewoon lekker hbo doen :p |
ik vind het gewoon gezeik, je kan echt wel hbo met vwo doen, dat is echt neit zonde hoor
|
Ik zit zelf in VWO 5 en ben ook van plan om hbo te gaan doen,
net als ongeveer een kwart van de rest van de klas. Het verschilt per persoon wat je goed ligt ;) |
Het is na vwo niet zonde om hbo te doen, omdat het doel van een studie is om je een kans te bieden op werk dat JIJ de rest van jouw leven interessant gaat vinden en niet om een zo hoog mogelijk papiertje te halen; en het is niet zonde om voor het hbo, vwo gedaan te hebben, omdat je nooit weet hoe het loopt en je misschien wel ooit een exra of andere opleiding wil gaan doen waarvoor vwo nodig is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |