Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   stoer doen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1826626)

vaseline 09-02-2011 14:10

stoer doen

hoi allemaal,

titel zegt het al; stoer doen.. ik kan daar niet tegen, er zitten mensen bij mij op school die altijd stoer proberen te doen terwijl ze niet zo zijn.. hebben jullie hetzelfde? ik vind dat je gewoon moet gedragen zoals je bent en niet kijken wat anderen doen..

En.Jay 09-02-2011 14:14

Is stoer doen dan altijd hetzelfde als anderen nadoen?

vaseline 09-02-2011 14:18

Citaat:

En.Jay schreef: (Bericht 31351712)
Is stoer doen dan altijd hetzelfde als anderen nadoen?

Ik denk dat het meestal wel zo is, maar ik denk eigenlijk dat het meer uit angst is om erbij te willen horen.

Sander =D 09-02-2011 14:53

Citaat:

vaseline schreef: (Bericht 31351719)
Ik denk dat het meestal wel zo is, maar ik denk eigenlijk dat het meer uit angst is om erbij te willen horen.

Niet zozeer uit angst om erbij te willen horen, maar om te zorgen dat ze zelf niet het slachtoffer worden van pesterijen ;)

olha1 09-02-2011 15:45

het is gewoon erg sielig om mensen dat te zien doen en de enige manier waar ik ook op dat soort gedrag reageer is met medelijden

Nikki. 09-02-2011 17:11

Bij ons in de klas zit ook zo'n jongen. Maar na een paar maand was iedereen het zat en gingen ze hem 'pesten.'
Slaan, schoppen, haken, (allemaal niet ruw) maar hij denkt dat die jongens zijn stoere gedrag leuk vinden en dat daarom doen. Dus hij gaat vrolijk door met zijn nepgedrag.

Dan heb je echt wel een plaat voor je kop zeg.

FunkyLyanneXx 14-02-2011 18:11

Oooooh echt zo irritant. De meelopers zijn trouwens veel erger. Die denken pas dat ze stoer doen. Maar sommige mensen zijn gewoon nog niet genoeg ontwikkeld om dat te begrijpen.

-Max- 15-03-2011 19:47

Ik zie elke dag wel een groep die denkt stoer te doen. Of dit lukt is dan nog de vraag. Ze lopen dan allemaal expres tegen je aan en gaan dan roepen : Wat doe jij! zoek je problemen. Dat gedrag vermijd ik dan gewoon door gewoon niet in de buurt te zijn. Maar ze zijn wel erg irritant.

wachtend.meisje 15-03-2011 20:21

Max je hebt gelijkt stoer doen is fackingg irri

xxxW.M. :P

FluffyKitten 16-03-2011 19:10

Och, er zijn zat mensen die stoer doen als overleven.
Ik doe me in sommige gevallen ook anders voor dan ik ben,puur omdat dat mijn reputatie bevordert of niet kan beschadigen.

School is overleven.
Je doet mee, of je ligt eruit.
net als met pesten.
jij pest, of word gepest.

Bright Blue 16-03-2011 19:35

Ik denk dat het niet zo zeer met pesten of gepest worden te maken heeft, meer dat sommige kinderen het gevoel hebben dat ze ergens bij moeten horen, dat ze indruk moeten maken.

swaggaboii 17-03-2011 17:33

Citaat:

FluffyKitten schreef: (Bericht 31447022)
Och, er zijn zat mensen die stoer doen als overleven.
Ik doe me in sommige gevallen ook anders voor dan ik ben,puur omdat dat mijn reputatie bevordert of niet kan beschadigen.

School is overleven.
Je doet mee, of je ligt eruit.
net als met pesten.
jij pest, of word gepest.

daar heb je gelijk in, ik ben ook 1 van die stoere typetjes maar dat is gewoon puur de drang om niet gepest te willen worden en overleven idd.. mooi gezegd;)

GOLD 17-03-2011 17:40

Whahaha dat doe mij denken aan een jongen in mijn klas hij doet zo stoer,
en bij gym als we verliezen met een spel ofzo dan wordt hij boos dan is hij net een baby dan lach ik hem altijd uit.
En wordt hij weer boos, maarja je hebt gelijk mensen die stoer doen denken dat ze heel wat zijn.

olha1 17-03-2011 21:35

Citaat:

swaggaboii schreef: (Bericht 31449548)
daar heb je gelijk in, ik ben ook 1 van die stoere typetjes maar dat is gewoon puur de drang om niet gepest te willen worden en overleven idd.. mooi gezegd;)

door die gedachtes als als je niet meedoet dan word je zelf gepest gaat het juist fout :S
dat heten namelijk meelopers en dat is het ergste deel aan pesten (heb even geen bron maar ik ben nu in een te luie bui om te zoeken) de meelopers die maar allemaal zeggen dat het zo is wat de pester zegt...

er zijn mensen die zelfmoord plegen om mensen zoals dat denk daar maar eens over na
het lijkt misschien alsof ik te hard reageer maar het is echt zo!

Thomas. 20-03-2011 00:17

Stoer doen is ongeveer zoals populair zijn. Want als je stoer doet en niemand volgt je, ben je alleen maar raar bezig. Maar als je je openstelt en aardig doet tegen ze, blijken ze nog best aardig te zijn. Hoe stom ze ook op het begin tegen je doen, uiteindelijk werkt het.

Tong80 14-04-2011 16:35

Heb ik ook echt een hekel aan. Vooral aan die zogenaamde ''mooiboys'' en ''chimeiden'' :n
Gister ook, ik heb dus altijd mijn shag in het borstzakje van mijn jas zitten, komen er 3 jongens naar me toe, die ik niet eens ken, vragen ze me om shag. Ik zeg natuurlijk nee, ik ken ze geeneens. Pakken ze me shag uit me borstzakje en fietsen ze heel hard weg :facepalm:
Het was nieteens super erg, er zat bijna niks meer in, maar toch. Stoer joh, met ze 3en iets stelen van 1 persoon... Mijn shag zit nu in mijn binnenzak :)

:p

Zazum 14-04-2011 20:48

Waar ik me nou echt aan erger, zijn die stoer-doeners die de heledag met kanker schelden...

Kikaa 15-04-2011 07:24

Citaat:

Zazum schreef: (Bericht 31530098)
Waar ik me nou echt aan erger, zijn die stoer-doeners die de heledag met kanker schelden...

Hier kan ik ook niet tegen eigenlijk. Ik kan er helemaal niet tegen als iemand met kanker scheld. :o
En eigenlijk moet ik er wel een beetje om lachen als iemand expres stoer gaat doen. Eerst kon ik me er heel erg aan irriteren maar nu moet ik er alleen maar om lachen. Vooral als een groepje jongens 'stoer' wil doen.

justine1997 15-04-2011 10:56

Citaat:

Nikki. schreef: (Bericht 31352036)
Bij ons in de klas zit ook zo'n jongen. Maar na een paar maand was iedereen het zat en gingen ze hem 'pesten.'
Slaan, schoppen, haken, (allemaal niet ruw) maar hij denkt dat die jongens zijn stoere gedrag leuk vinden en dat daarom doen. Dus hij gaat vrolijk door met zijn nepgedrag.

Dan heb je echt wel een plaat voor je kop zeg.

nu ja, die jongen is waarschijnlijk een beetje opzoek naar zichzelf maar daarom hoef je hem niet te pesten!! je kan het hem ook gewoon zeggen

olha1 16-04-2011 21:07

Citaat:

justine1997 schreef: (Bericht 31530917)
nu ja, die jongen is waarschijnlijk een beetje opzoek naar zichzelf maar daarom hoef je hem niet te pesten!! je kan het hem ook gewoon zeggen

probeer dat maar eens aan zo'n type uit te leggen...

gothboy 11-05-2011 22:51

inderdaad... bij mij op school zat er zo ook 1...
hij bleef mij maar uitschelden en belachelijk maken.
hetgeen waar zij niet tegen kunnen is dat ze belachelijk gemaakt worden voor hun vrienden.
geloof me hier maar op... de beste manier is voor mij er tegen vechte ... heeft altijd geholpen.
hoewel het niet de 'beste' oplossing is

Qwerty333 12-05-2011 23:23

Citaat:

swaggaboii schreef: (Bericht 31449548)

Pfff als mensen zoals jullie er niet waren zeg... Wees gewoon jezelf!!!

Lastnightrider 15-05-2011 16:06

Lekker laten gaan, als ik er geen last van heb boeit het me niet zo

gbaspke 01-07-2011 01:46

Ik was vroeger ook zo maar ik deed het ook wel, Beetje een vechtertje.(Ben ook wat dikker en heb redelijk wat macht.) Nu ben ik totaal verandert maar als ik uitga en er is ambras proberen ze mij er bij te sleuren :(. Langs de andere kant proberen ze in mijn uitgaan's omgeving ook geen ambras met mij of iemand van men groep.

Koffie! 01-07-2011 09:01

Heb ik zo vaak last van. Vooral op de skatebaan.

Dan komen ze daar ''chillen'' zegmaar, dus dan kunnen wij daar niet skaten terwijl de skatebaan toch voor ons gemaakt is?

Altijd maar weer vragen om ''doekoe'' en ''gerrotjes''
En als je ze negeert worden ze agressief :facepalm:

Woyt_oud 01-07-2011 09:36

Het wordt pas vervelend als ze allemaal je naam kennen. Wat kan ik me daaraan irriteren zeg..

Koffie! 02-07-2011 14:09

Citaat:

Wout schreef: (Bericht 31737198)
Het wordt pas vervelend als ze allemaal je naam kennen. Wat kan ik me daaraan irriteren zeg..

Lol mij noemen ze altijd gewoon gore kankerskater :P

Draaideurpoes 02-07-2011 19:03

Ik chillde m ook eens op een skatebaan in Zwanenburg en toen kwam er een gozer naar me toe die zei dat ie me kende terwijl hij me niet kende, en toen stoer doen met sigaretten enzo en vragen wat we daar deden...

Qwerty333 03-07-2011 00:24

Sigaretten om stoer te doen
-honderdmiljoenmiljard

Koffie! 03-07-2011 16:07

Citaat:

Qwerty333 schreef: (Bericht 31743183)
Sigaretten om stoer te doen
-honderdmiljoenmiljard

Heej Jens jonguh dis als je 4e gerro in 10 minuten jonguuuuuuuh wtf g

Ja man jwz g ik ben gwn baas jeweettoch g

Chicka Little 04-07-2011 08:17

bij op school was ook eens iemand stoer aan het doen met een loep en de zon, diegene ging zn hand in de fik steken met dat ding. het lukte, maar hij gleed uit, en viel in de modder op het schoolplein. hij ging af voor voor de halve school die daat zat. Sinds dien heeft diegene het niet meer gedaan, en durft ook niet meer stoer te doen, wanr hij wordt er nu nog mee belachelijk gemaakt.

Dat stoer doen vind ik niks en die meelopers al helemaal, als je hun aanspreekt durven ze niks meer.

Sabir 04-07-2011 10:50

Citaat:

Brenda97 schreef: (Bericht 31746184)
bij op school was ook eens iemand stoer aan het doen met een loep en de zon, diegene ging zn hand in de fik steken met dat ding. het lukte, maar hij gleed uit, en viel in de modder op het schoolplein. hij ging af voor voor de halve school die daat zat. Sinds dien heeft diegene het niet meer gedaan, en durft ook niet meer stoer te doen, wanr hij wordt er nu nog mee belachelijk gemaakt.

Dat stoer doen vind ik niks en die meelopers al helemaal, als je hun aanspreekt durven ze niks meer.

:|

Koffie! 04-07-2011 10:51

Citaat:

Lol haha :D

Draaideurpoes 04-07-2011 18:25

Citaat:

Hahahahahaha wat een mongool :D

Qwerty333 05-07-2011 00:10

Nu komen de basisschool verhalen weer naar boven...

Chicka Little 05-07-2011 07:21

Dat was geen basisschool verhaal, maar een verhaal van een kwart jaar geleden.

alisonnn 11-07-2011 09:33

die heb je overal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.