![]() |
El artículo demostrativo
Hoi,
Ik moet een oefening maken die te maken heeft met het aanwijzend voornaamwoord in het Spaans (El artículo demostrativo). Bij die oefening moet ik vraag en antwoord koppelen, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen, hoe zie je wat je aan wat moet koppelen?:( Kan iemand mij helpen? Caviamax |
Citaat:
Ik vermoed dat ze iets bedoelen als; - 'Mag ik deze pen van je lenen?' + 'Die pen?' - 'Nee, deze.' En zo met verschillende objecten en verschillende afstanden (Spaans kent drie 'afstanden' toch? este/ese/aquel, dacht ik?) |
Vertaal de vraag en kijk welk antwoord daar bij past?
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Ik moet ook zeggen dat ik van dat document niet veel begrijp: de logica ontgaat me.
Volgens mij is ‘aanwijzend vwn’ in het Spaans ‘pronombre demostrativo’ en ik heb dat document even bekeken en in iets gewijzigde vorm weer bijgevoegd. Ik zou eerder een opdracht verwachten in de trant van “¿Quieres estos zapatos o ésos? ¡Quiero éstos!” of “Yo tengo este coche, tú tienes ese coche, pero él tiene aquel coche.” |
vergeten: un compañero of una compañera!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je schema goed is, heeft je leraar verkeerde aantekeningen gegeven:
In het Spaans is "mannelijk"niet "masulino" en "vrouwlijk"niet "femenino". Kijk nog maar eens goed na. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |