![]() |
nog steeds niet ongesteld....
Hei,
ik heb laatst (begin januari) voor de eerste keer seks gehad, na 2 weken ook gewoon ongesteld geworden. Ben aan de pil. Nu hebben we het na mijn stopweek (nadat ik weer begonnen ben met de pil) nog 2x gedaan. Alleen, nu heb ik weer mijn stopweek, nu de 5e dag. en ben nog steeds niet ongesteld. We hebben het altijd MET condoom gedaan, dus eigenlijk zou er niets gebeurd kunnen zijn. wat moet ik doen? naar de dokter? Graag tips!!!! xx |
Als je de pil gewoon correct gebruikt hebt én ook nog eens een condoom, dan is de kans dat je zwanger bent echt héél erg klein. Het kan best dat je een keer niet of nauwelijks ongesteld wordt, bv door spanning of stress. Als je je zorgen maakt over of je zwanger zou kúnnen zijn; haal dan een testje bij de drogist, dan weet je het meteen. (Maar die kans is écht héél erg klein bij correct gebruik van de pil + condoom!)
|
Als je altijd netjes de pil hebt geslikt, en condoom hebt gebruikt is er vast niets aan de hand. Volgens mij staat ook in de bijsluiter van de pil dat het wel eens kan dat je niet ongesteld wordt in je stopweek, zonder dat er iets aan de hand is. Als je volgende maand weer niet ongesteld wordt, zou ik even de huisarts bellen. Wat ook zo kan zijn is omdat je net met de pil begonnen bent je stopweek nog niet zo regelmatig is, en dat je bijvoorbeeld pas op de 6de of de laatste dag ongesteld wordt. Dat verandert soms erg als je net begonnen bent.
En er is hier trouwens ook een speciaal topic voor vragen over de pil. |
@Andijvie: Dankjewel voor het reageren. Ik heb wel een proefwerkweek gehad end,
maar ik denk dat ik nog gewoon wacht tot maandag (wanneer ik mijn eerste pil slik) en dan afwacht, en een test haal als ik het nog steeds niet ben. @Sassiefje: ook dankjwel. Ik gebruik de pil al 3 jaar, en ook correct, dus ik blijf hopen (Nog nooit zo erg) dat ik ongesteld wordt. Tis heel ''eng'' voor mij, omdat ik ook pas mijn eerste keer heb gehad end. dankjewel! |
Ah, sorry dacht te lezen dat je er pas net mee was begonnen. Ik had laatst ook dat ik dus niet ongesteld werd in mijn stopweek, en toen was ik ook wel even geschrokken (terwijl ik ook echt niet zwanger kon zijn), maar zag dus in de bijsluiter staan dat dat voor kan komen. De keer erop was alles weer normaal.
|
Mijn schoonzus raakte ook toch nog zwanger van de pil+condoom.
Kunt een test doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ga het toch maar doen. Kans is klein, maar zekerheid voor alles:$. ik ga nog eens de bijsluiter lezen en dan afwachten. dankjewel voor jullie tips! |
Maak je geen zorgen, ik gebruik alleen de pil ( af en toe vergeet ik er 1 ) en naar behoorlijk wat jaren nog nooit zwanger geweest.
|
dankjewel voor jullie reacties!
ben tot mijn geluk vandaag ongesteld geworden:D denk dat het de stress is geweest! dankjewel voor jullie hulp (L) xx |
Citaat:
Maar fijn dat je nu van de zorgen af bent (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |