![]() |
Ervaring met SVn - starterslening aanvragen?
Hallo allemaal,
voor een het kopen van een huis ben ik hiermee bezig. Wat me vooral opviel is het grote aantal bijlagen met betrekking tot de VvE die hierbij mee moeten worden gestuurd. Weten jullie of het essentieel is exact deze gegevens op te sturen (dus incl. kopie legitimatie bestuursleden, bijvoorbeeld) of dat 'een algemeen en cijfermatig beeld' van de VvE al in orde is? bedankt vast! |
Veel VvE's zijn überhaupt slapende, dus het zou me verbazen als men daar zwaar aan zou tillen. Soms is het gewoon niet verder uitgewerkt dan dat de wet dicteert.
Maar als ik dat andersom benader: slapende VvE's worden soms opeens op kosten gejaagd omdat de gemeente achterstallig onderhoud in hun plaats gaat uitvoeren en daarvoor de VvE een gepeperde rekening stuurt. Dat is voor een hypotheekverstrekker wel relevante informatie omdat het onzekerheid schept in jouw financiële situatie als koper. |
@ T_ID: Slapende VvE's worden al langzaam wakker geschud doordat de boetes voor het niet inschrijven bij de KvK inmiddels worden uitgedeeld:)
@ dwight88: de svn-starterslening loopt toch via de gemeente? Misschien kun je het daar navragen? Overigens moet een verkopende partij volgens mij altijd alle VVE-stukken overleggen als je daar om vraagt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |