![]() |
non-bootbare image op vista pc zetten
sinds ik op google niet verder kom: >>
ik heb thuis een windows vista zitten waarop een virus is gekomen die functies en dergelijkheden heeft verwijderd... (bijv. internet) ik heb een non-bootable image zitten maar ik weet niet als dit het kan maken? en hoe ik het kan gebruiken... alvast bedankt :D |
Heb je geen recovery-cd bij je computer gekregen?
anders moet je op een andere pc het image branden op dvd zodat je ervan kan opstarten |
jaah dat heb ik maar daarbij gaan alle gegevens verloren dus ik dacht ik heb een image op een disc zitten misschien als ik die image erop krijg dat alles goed gaat?
ik heb het op een dvd zitten... |
je kan met clonezilla het proberen om een image van je schijf te maken..
|
ik heb de image al... en ik wil weten als ik die erop terug kan zetten? (beter gezegt hoe...)
|
Heb je al aan je persoonlijke documenten/bestanden op het systeem gedacht, olha1?
Want deze raak je meteen kwijt, wanneer je de image op je systeem plaatst. Download en gebruik bijvoorbeeld een een linux livecd, zodat je vandaf daar je ,zonder enige installatie en beschadiging van je systeem, bestanden naar een ander systeem kan kopieeren. (bijvoorbeeld met opensuse (live kde) of kubuntu) Over wat voor een systeem praten wij en wat is de bestandsextensie van de image. En heb je de starters post van centrale topic op software & multimedia, genaamd spyware adware en virussen, gelezen? Offtopic: berichtje voor de admins: >> s&m aub. |
jaah dat is het nou ik dacht eraan als ik de files terug kon plaatsen alsof het files waren zonder meer gedoe...
ik kan gewoon de computer gebruiken hoor (windows vista) ik kom nog terug op de extensie... nee ik had niet verwacht dat daar iets handigs in zou kunnen staan (heb het wel eens door gelezen) |
kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een laptop helemaal leeg krij waar geen windows op zit
ik wil het via een usb doen (ja dat ondersteunt hij en nee ik heb geen cd/dvd gat/dinges) OT: kan ik misschien er een soort van image meej maken (poweriso ofzow) en dan dat gebruiken of heb ik er iets speciaals voor nodig? |
Aan de naam van de applicatie waarmee je het zou kunnen openen, hebben wij op dit moment niks aan. Het gaat er echt om dat je ons de bestandsextensie geeft.
Dus zorg ervoor dat de bestandsextensies binnen windows getoond worden, voordat je windows verwijderd en met de verkeerde applicatie de image weer terugzet. Als je ons het merk en type van je laptop (dus een netbook) geeft, dan kunnen we voor jou ook op internet zoeken hoe je de image terug zet. Als wij de extensie van de image en hoe wij image kunnen plaatsen, dan mag je buiten windows je schijf formateren. Als je geen cd/dvd-speler hebt, kan je ook met verschillende applicaties op een bootable usb uitvoeren. Citaat:
Maar is het niet handiger om naar de plaatselijke buurtnerd te gaan? |
laat dat stuk maar zitten over leegmaken heb er even een avond achter gezeten en is gelukt.. (dit was voor een andere laptop)
OT: Merk: medion typ: med mt 506 en nog iets wat ik niet weet wat het betekent: MD 8396 eigenlijk heb ik geen idee wie dat is... kan ik soms een: plaatselijke buurtnerd app, daarvoor downloaden? :P :O wat anders weet ik niet hoe ik hem vind... |
oo en er zit geen virus meer op...
|
beetje laat... Maar had je toevallig antivirus antispyware 2011 op je pc staan??
dat is namelijk zelf een virus... |
ik had niets eraan toegevoegd ik had er alleen, maar symantec endpoint protection. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08. |