![]() |
Wat vind jij mooi?
Vertel.
In de breedste zin van het woord: plaatsnamen, mensen, boeken, dieren, landschappen, nieuwsberichten, situaties, geuren, smaken (kunnen geuren en smaken mooi zijn? Hm.), gebeurtenissen, muziek, smileys, gadgets en wat een mens zoal nog meer mooi kan vinden. |
Spoiler voor de plaatjes.
Spoiler
Er komt nog meer. Veel meer. Want ik vind heel veel dingen mooi. Maar dit was het voor nu. Het allermooiste qua gebouwen kan ik nu geen goed plaatje van vinden, dus dat komt nog :y |
Spoiler met het mooiste soort gebouwen:
Spoiler
Lelijke, vervallen dingen dus. En deze foto: http://img.beta.rian.ru/images/5684/96/56849618.jpg |
tetten
|
Ik maak vast het "je moeder" grapje, en ga nu eens kijken voor plaatjes. Nee, niet van je moeder.
|
Als ik daaraan zou beginnen, was ik morgen nog bezig.
|
Ik ben zo iemand die in alles wel iets moois ziet...
|
Ik vind het onverwachte mooi. Zo.
|
Ik vind foto's zoals in *zie spoiler* mooi. Hoewel ik eraan twijfel of het een leeftijdsafhankelijke 'het gaat wel over' bevlieging is (zoals habbo) of echt mooi, maar dat zien we dan wel weer.
Spoilerrrrr. en dan vooral de middelste foto is wauw. <3
Spoiler
En verder houd ik van sommige gedichten, van sommige hele mooi gedichten, vooral om ze voor te dragen als ik me tevreden voel. Dan zijn ze het mooist. Ik vind de eerste lente/zomerdagen prachtig, als de lente in de lucht hangt, dan is er ook zoiets onbenoembaars mooi, dan is ineens zoveel mooi. Ik vind 'mijn' kastanjeboom mooi als het donker is/wordt en ik kijk door mijn raam en ik zie alléén de takken van de boom zwart afsteken tegen de lucht erachter. En verder vind ik het prachtig om mensen te zien als, tja, kwetsbare gevoelswezens? Soms zie ik mijn scheikundeleraar zo half berustend (want er stopt altijd wel iemand niet met praten) half gelukkig (want hij straalt uit dat ie zich prima op z'n plek voelt) glimlachen. Of een andere leraar die van zichzelf vrij onhandig was en ineens een kindje kreeg. Dat was ineens ook zó mooi, dat onhandige en dat dat dan toch zo, tja, gelukkig was. Of een zekere mannelijke gklasgenoot die eigenlijk net te gevoelig is, die vind ik af en toe ook zo... mooi reageren. Ontroerend. En verder bepaalde zinnetjes, liedjes, andere stukjes kunst. Sommige tekeningen/schilderijen/ect. En daarnaast zijn er natuurlijk een aantal mensen die een heel hoog kwijlgehalte hebben. :cool: Maar er zit een verschil tussen mooi en lekkuuurrr. Iedereen kan mooi/bijzonder zijn, maar niet iedereen is dan ook lekker. O ja, en ik heb een lichte fascinatie voor ruggen, vooral schouderbladen en ruggewerfels, en voor sleutelbeenderen. Als ze net-genoeg afsteken en met de juiste lichtinval zijn die echt wauw. <3 |
Graffiti, vriendschap, steden, ov, kunst, en zoveel meer......
|
kreeften, ik vind het prachtige beesten en niet alleen hoe ze eruit zien, het hele gedrag van zo'n dier is schitterend om bij te houden en mee te maken
metaal bewerken is mooi, nee, prachtig. Alles wat daar bij komt kijken. modeltekenen, dat is ook nog eens erg rustgevend muziek, ga geen waslijstje van namen plaatsen Sommige herinneringen. Dinosaurius! van die a-perecte lichamen, niet allemaal, ben daar best kieskeurig in. Vooral heel dun is echt mooi. vuur, water, bla ja elementen onverklaarbare dingen schaken kronkelende takken, gevlochten wortels zeegeur is lekker, en mooi om te ervaren bla zoveel meer, zoals jodium ruikt heerlijk, pissebedjes van heel dichtbij zijn mooi, strakke dode kikkerhuidjes, slakken, plasje benzine in de zon, suzanne, de monsters uit de film 9 van tim burton, bidsprinkhanen, schedeltjes, botten, doorsnede van een boom, verbrande huizen, verlaten kerken, documantaires over seriemoordenaars, sommige dans-performances, zwarte rook, gewone rook, bossen, weiland met 1 boom, sommige honden, slangen, werk van Egon, zwemmen, gedichten, emoties bla bla bla |
Dankzij onze eigen Para ben ik fan van dit beest:
http://lossprevention.agilenceinc.co...ea8b175a83.jpg Kijk dan, die kleuren! En hij is teringsterk! |
Ja kreeften <3 (ja ook garnaaltjes en andere wezens die erop lijken)
|
|
Citaat:
zo is hij mooi, maar laat hem maar lekker een foto blijven:P Ik denk dat ik het toch behoorlijk eng zou vinden als die ineens in mn kamer zou zitten:eek: |
Citaat:
|
Spoiler
|
Citaat:
|
Dan nog vind ik m eng:bloos:
|
Nou dit dus:
Spoiler
|
Spoiler
|
Ik vind Balance mooi :bloos:
|
Spoiler
Me beperkend tot het visuele. |
Spoiler
Klassieke muziek (Tchaikovsky, Chopin), kostuumfilms, zonnige dagen in de winter (ook de geur ervan, de frisheid), een grote bos tulpen, uitzicht over de daken van een stad, koraalriffen, reeën in de verte (of ichtbij natuurlijk), rode krullen (zowel bij mannen als vrouwen), de geur van verse thee (munt, anijs, rooibos), bloemen in de berm, de eerste fluitende vogels die de lente aankondigen, de geur van warm stof op een warme zomerdag na een regenbui, Italiaanse piazza's, steden met veel grachten, iemand die zich ineens helemaal openstelt tegenover me, een mooi knapperend haardvuurtje, uren lezen in de winter, brownies bakken (en eten met ijs), lange gesprekken, heel hard lachen. Waar word ik niet blij van? |
Vergeten:
Spoiler
|
Citaat:
-- Ikzelf vind simpele teksten mooi. Zo simpel dat het eigenlijk maar een paar zinnen zijn. Zulke zinnen kom ik heel vaak tegen in mijn geschiedenisboek. Of in een biologieboek. Maar ook in andere boeken. Het ligt niet aan de schrijfstijl, want, bijv. het geschiedenisboek is best saai geschreven. Het ligt aan de inhoud. Dan lees ik een hele onschuldige zin in de trant van 'De Neanderthaler moest wijken voor de Moderne Mens' en dan krijg ik rillingen over m'n rug. En soms krijg ik er traanogen van. :o Verder ben ik niet zo van het visuele. Nou ja, niet van het visuele dat je vast kunt leggen. Ik kijk wel vaak naar mensen en dan denk ik over hoe mooi iemand eigenlijk is - nee, niet knap, maar mooi. Ik vind het ook mooi hoe ik me in de lente/zomer opeens realiseer dat de bomen weer bladeren hebben! :o In mijn hoofd zag ik voorheen kale bomen, en opeens hebben ze dan GROEENNN. Dat vind ik ook mooi. Ik vind nog veel meer mooi, maar niet zo mooi dat ik het nu kan bedenken. |
als mensen hun grenzen verleggen en eigenlijk het onmogelijke doen.
|
Ik noem alleen de dingen die echt ontroerend mooi zijn, want anders zit ik hier over een uur nog.
Zonlicht dat zo in stralen door de bomen valt. Zonlicht door je oogleden, en dat je daarna je ogen opendoet en dat alles om je heen extra groen lijkt in contrast met het rood van daarvoor. Een konijn dat z'n oortjes wast. Pianomuziek met onverwachte wendingen. M'n vriend als hij ergens enthousiast over is. De geur na een regenbui. Het gevoel van eerste lentedagen. De aanblik van verse sneeuw, vooral als het nog steeds sneeuwt, en vooral als ik nergens naartoe hoef. Boeken die nog dagen beïnvloeden met welke woorden je denkt. |
De San Francisco Bay met lage ochtendmist <3
Sowieso, San Francisco <3 |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind Geels post trouwens ook mooi, in a way. En oude mensen, omdat het is of ze van papier zijn. En dit gedicht. |
Een upje, want ik heb iets heel moois gevonden. :o Oh en mja, ik voel er veel voor om dit topic maar in mijn eentje vol te spammen met mooie dingen.
Spoiler
Wat houd ik daar toch van! <3 |
Mooi Etmakas, sneeuw en ijs <33
Ik heb jaren geleden een gletsjerwandeling gemaakt en dat was echt geweldig.
Spoiler
|
|
de axelottl
vrouwen enorme systemen watermanagement schepen (vooral slepers) |
Wat ik trouwens ook geweldig vind:
http://www.geocities.jp/trankiel/Kaa...AlvaBurcht.jpg http://vangorkom.net/images/braun_hogenberg.jpg Ik heb college gehad over cartografie vroeger <333 ik weet er alleen bijna niks meer vanaf. |
Citaat:
http://www.pba-lille.fr/spip.php?article63 |
Uberhaupt maquettes <3 ik hou ervan.
|
Ik ook, en al helemaal als het zulke nauwkeurige maquettes zijn van een niet meer bestaande situatie uit het verleden.
|
Citaat:
|
Vliegtuigen <33
Ik verzamel mokken
Spoiler
Onze (ik&partner) nieuwe woning. De serie One Tree Hill, die ik sinds de eerste aflevering volg. <333 |
Citaat:
En zwarte vogels zijn ook mooi, als ze vliegen. Dan zie je zo'n helemaal zwart silhouet, alleen de vórm van vogel is nog over, en dat dan tegenover een lichblauwe/grijze lucht. Vooral als het er meerdere zijn is het mooi. En niet-zwarte vogels als ze zo vliegen dat ze toch zwart lijken/zwart afsteken tegen de lucht. Het kan soms ook prachtig zijn om al die vogels te zien wegtrekken (en terugkomen). En helemaal als ze het concept V niet helemaal begrijpen en dan een bocht proberen te maken. Bij een ondergaande zon. ja. |
Oh, boven de wijk waar mijn ouders wonen vliegt regelmatig een enórme zwerm spreeuwen, echt duizenden vogels. Die maken dan van die prachtige patronen, en vliegen bijna als één. Zo mooi <33.
|
|
mooie borsten, omdat mensen niet alleen bestaan uit seks en lust, maar ook echt mooie vormen kunnen hebben :bloos:
en deze dingen..
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
Ergens in het Midden-Oosten. Wat ik ook mooi vind ik het (Nederlandse) merk Fred de la Bretoniere. Ik ben daar verslaafd aan. :bloos: |
Ik vind lampen in de mist mooi. Alsof het licht vastgehouden wordt door de nevel <3
http://breaksymmetry.com/images/Norc...mist_thumb.JPG http://www.flickrfy.com/images4/ANTHONY_CIE/lamps.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |