![]() |
HELP striemen !
Ik heb last van striemen onder mijn heupen ik erger me er zo er aan.
Ik ben pas 15 en wat raar is dat ik niet eens overgewicht heb ik weeg 44kg. Is dit normaal? kan ik er iets tegen doen? |
Oh, heb ik ook. :Y En velen met mij, geloof ik. Gewoon omdat je in de puberteit breder wordt, ik heb het bij mijn heupen en borst, bijvoorbeeld. Het is ondertussen wel wat weggetrokken/minder zichtbaar dan eerst, maar ik ken geen wondermiddel dat ze helemaal weg zou halen.
|
Oh, oke heel erg bedankt Em dat lucht op. bedankt voor je reactie : )
|
Ik heb het ook en er zijn veel meer mensen die het ook hebben. Je zou van dat littekencreme/olie kunnen gebruiken maar ik heb geen idee of dat echt werkt. Op een gegeven moment worden de striemen vanzelf minder zichtbaar.
|
Is heel normaal. Ook hoef je er geen last van te hebben want ik betwijfel of iemand er zich ooit aan zal storen en als diegene dat al wel doet dan is 'ie gewoon zeikerig.
|
Iedereen heeft wel lichte striemen, daar zou ik me nu echt niet druk om maken.
Ik ben zelf in het bezit van een heel leger aan striemen overal over mijn lichaam. Het gekke is, de dikste zitten onder mijn oksels :confused: en ze zijn zelfs een centimeter breed en wel 7 centimeter lang ofzo... En ze zijn knalrood en je ziet zelfs een klein beetje blauwe aderen lopen enzo. Nou goed, dit is echt jakkiebah. Op websites van dermatologen heb ik gelezen dat er niks aan te doen valt. Ze worden vanzelf lichter maar echt helemaal wegtrekken doet het niet. Oh en schoonheidssalons/drogisten ed die beweren dat ze het wel kunnen verwijderen die liegen omdat ze geld willen verdienen. |
@TS: De 'striemen' waar jij het over hebt is doodgewone tienermeisjesstriae, die je krijgt omdat je onderlichaam letterlijk uitdijt. Ik heb het nogal vroeg gekregen, tussen mijn elfde en mijn dertiende, maar ik ben nu vijftien en ze zijn helemaal verdwenen, terwijl ik er niks aan gedaan heb :).
Als je het toch uit alle macht wil proberen te verminderen kun je bij de drogist een flesje Body-Oil kopen. Een vriendin van me heeft nu ook striae op haar borsten en volgens haar helpt dat het best. |
Ik heb het ook op mijn heupen, het kwam toen ik een jaar of vijftien was terwijl ik toen, net zoals jij, nog geen vijftig kilo woog, en daarbij had ik ook geen heel snelle groeispurt. Tien jaar later is het nauwelijks nog zichtbaar.
|
Hoi!
Niks om je druk over te maken, dit is heel normaal. Ik had t ook, helemaal over mn billen. Nu heb ik veel meer gekregen en ik merk dat je het vooral krijgt wanneer je onvoldoende beweegt, weinig/geen water drinkt en wanneer je veel vette dingen eet. Uit ervaring weet ik dit. Vooral water drinken en boi oil smeren op die plekken voorkomt dat je er meer krijgt. De striemen zelf gaan denk ik nooit weg, ze kunnen wel vervagen dat het lijkt alsof ze weg zijn. Maak je er niet druk om, zelfs de knapste modellen hebben dit, dit is puur natuur :D |
Hej, nou iedereen zegt het al : niets om je druk te maken.. Ik heb ze ook, omdat ik snel gegroeid ben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |