![]() |
Lineare vergelijking Deel 3
Ik heb beetje problemen met deze lineare vergelijking op te lossen.
Maar ik denk dat ik verkeert zit met mijn oplossing. Mijn oplossing kom ik op : Kan iemand me hierbij helpen. Mvg, Jim |
Schrijf: 3+2/7 = (23/7).
Werk de haken (=distributiviteit) in het linkerlid weg en zet op één gemeenschappelijke noemer. Zet alle variabelen (= x) bij elkaar in het linker of rechterlid (maakt niet uit). Daarna moet je nog de noemer verdrijven door links en rechts te vermenigvuldigen met de gemeenschappelijke noemer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke ;) .
Oefening: De optelling en aftrekking uitvoeren: rechterlid uitrekenen: de 2/7 vermeningvuldigen: uitkomst van rechterlid: X uitrekenen: uitkomst van haakjes uitrekenen : delen en heb je de uitkomst: Ik snap er niets van, ik ben er een knoeiboel van aan het maken :( |
Citaat:
Opgave: (distributiviteit in het linkerlid!) Stel dat je in het linkerlid geen distributiviteit toepast en de somxsom regel doet, krijg je: Als je dit uitwerk krijg je duidelijk hetzelfde! ... Werk nu alle onbekenden (= variabelen) naar één van beide leden en de constanten ook. Probeer ook zorgvuldig haken, ... zodat je minder fout gaat maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18. |