![]() |
Studiekeuze
In het laatste schooljaar zitten en niet weten wat je verder wilt; twijfel aan de studie waar de student aan begonnen is; uitgeloot zijn; met de studie stoppen. In alle gevallen gaat het om de vraag: Wat wil ik precies met mijn toekomst? Het beantwoorden van die vraag betekent: Werken aan persoonlijke groei en vergroten, verruimen en verdiepen van het begrippenkader. Door coaching bij de zelfreflectie krijgt je nieuwe inzichten in zijn mogelijkheden en bijpassende beroepsrichting en studie.
Dit nadenken over zichzelf kan bijvoorbeeld aan de hand van de Socratische benadering. Kenmerkend voor deze methode is het (leren) stellen van vragen, luisteren, inleven, nadenken en een (zelf)onderzoekende houding bewerkstelligen. Doel hiervan is zicht krijgen op eigen aannames, redeneringen en zienswijzen – gerelateerd aan de studiekeuze – en deze samen met de coach toetsen op hun ‘waarheid’. Het zorgvuldig onder woorden brengen van gedachten en meningen vormt de basis van jezelf en elkaar verstaan en begrijpen. |
Dit is wel een forum he??
Geen politiek debat, ik weet niet of het aan mij ligt maar ik snap dus echt niet wat hier staat op sommige stukjes En wat is als ik vragen mag het doel van dit topic?? |
reflecteer en benader je openingspost dan eens met de socratische methode
|
Wat is socratisch??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |