![]() |
Wiskundeleraar met wiskunde A
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik zit in 4VWO en ik ben nooit echt slecht geweest in wiskunde. Eigenlijk deed ik er de afgelopen drie jaar niet bijzonder veel aan, maar ik ging wel steeds over met een cijfer, varierend tussen de 6 en 7. Ik heb uiteindelijk wiskunde A gekozen, omdat ik zeker wist dat ik niet de geneeskunde wereld in zou gaan. Bovendien vond ik het te riskant om wiskunde B te kiezen. Na een tegenvallend cijfer in het begin van het jaar, een 4,5, ging het alleen maar bergopwaards. voor mijn laatste toets had ik zelfs een 9,6! Ik begin het gewoon leuk te vinden! Ik weet gewoon dat wiskunde mij wel ligt. Omdat ik alvast aan mijn toekomst denk, overweeg ik om wiskundedocent te worden. Ik kan goed met mensen omgaan, vind het leuk om dingen uit te leggen dus het lijkt me wel wat! Nu denk ik: Kan je wel met wiskunde A wel een wiskundedocent worden? Zo ja, is het verstandig? Ik hoor graag jullie mening! Ronald |
Ja, dat kan. Bij HBO Lerarenopleiding WIskunde is een toelatingseis om havo Wiskunde B in je pakket te hebben. En VWO WIskunde A staat gelijk aan HAVO Wiskunde B, dus je wordt ook toegelaten met wiskunde A in je pakket.
|
Citaat:
|
4 vwo is nog niet zó ver achter. Ik ken een meisje dat nu, in 5 vwo, nog even scheikunde heeft omgeruild voor geschiedenis (na dat al eens te hebben gedaan met wiskunde b voor a en natuurkunde voor ak). Misschien zou je kunnen proberen om alsnóg wiskunde b te halen? Als je echt wilt, moet het wel mogelijk zijn. Hoewel je me er nog niet geheel van overtuigd hebt dat je dat is 6 vwo ook nog wil, is wiskunde b nooit mis. Zelfs als je uiteindelijk geen wiskunde gaat studeren. ;)
|
Je wordt bij de HvA in ieder geval toegelaten met vwo wiskunde A: http://www.voltijd.hva.nl/leraar-wiskunde/toelating.htm
|
Citaat:
Én HRO zegt het ook, toen ik navroeg waarom je met HAVO wisA niet wordt toegelaten, en met VWO wis A wel. Toen zeiden ze dat ook. Dus niet zeggen dat ik ongelijk heb, want dat is niet zo. |
Citaat:
|
Bij de HU wordt je ook toegelaten. (ben zelf student aan de HU)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |