![]() |
Weerwolfspelmeettopic
Gezien de grote populariteit van het weerwolfspel hier op DK had sann het idee om een wwspelmeet te houden. Dit idee werd door een aantal mensen erg enthousiast ontvangen dus hier dan een topic :)
Weet niet wat handig is, misschien eerst kijken of we genoeg geïnteresseerden kunnen krijgen? Willen graag komen: * sann * Absinthe * Sarah + event. Theodoor? * snoopy + event. man * VeGs * Uice * Moz * Etmakas * Bright Blue * Daboman Willen misschien komen: * Röps * Syori |
Dat idee had ik niet :D Ik wilde een marathon weerwolfspel online houden :D (voor geintresseerden: 22 uur spelen elk uur een hangronde danwel eetronde :D)
Neemt niet weg dat ik het natuurlijk een ontzettend gaaf idee vind (Y) |
Citaat:
Oh, dan was het Absinte, sorry :o |
ja ik ben geïnteresseerd :Y
|
Ja, het was mijn idee, verdorie :mad:
Anyway, ik ben er dus zelf ook maar bij ;) |
Citaat:
|
Mogelijk geïnteresseerd (tevens tvp).
|
Citaat:
De meet. Not sure yet. Je hoeft mij in ieder geval niet in de planning mee te nemen, maar als ik dan uiteindelijk wel kan en wil, dan kan ik alsnog besluiten om te komen. :) |
Moeten we dan ook een marathontopic maken?
|
Jezus, 22 uur weerwolven als je pech hebt :D Dat is wel heel die-hard.
Heb in beiden wel interesse. Weerwolf real life is heel tof :) (Morgen weerwolfavond op de RAGweek van de RU, yay!) |
Citaat:
|
Ik maak er wel even een apart topic voor, de weerwolfspelmarathon.
|
Dat lijkt me ook wel leuk. Met name als spelleider.
|
Citaat:
Eventueel kan mijn man ook spelleiden, maar als jij het graag doet is dat nog beter natuurlijk. Moeten er wel genoeg mensen komen natuurlijk! |
Willen graag komen:
* sann * Absinthe * Sarah + event. Theodoor? * snoopy + event. man * VeGs * Uice * Moz * Etmakas * Bright Blue Willen misschien komen: * Röps * Syori |
Ik ben op zich wel geinteresseerd, uiteraard afhankelijk van wanneer en waar enzo. En ik heb nog nooit irl geweerwolfd.
|
Spelleider kan toch gewoon rouleren? Dat doen wij altijd. Ik wil heel graag komen! :y
|
Citaat:
En je kunt zelfs ook nog de maffia-variant spelen, met blind schieten in de 'eetronde' enzo. Je kunt een hele avond vullen met van alles. En ook met bier natuurlijk. |
Ik heb ook wel interesse! :)
Edit: verkeerd account :O ik ben Bright Blue. |
Citaat:
|
Het allergaafste is, met lekker weer, buiten rond een kampvuur of vuurkorf oid. Maar ja, zie dat maar eens te regelen. :o
|
Sowieso wordt het lastig waar we zoveel mensen kwijt kunnen (er van uitgaande dat er veel mensen komen natuurlijk)
|
Citaat:
|
Ik wil ook best een spel leiden :Y
en misschien zou Theodoor nog mee willen ook :o maar ik denk niet dat hij durft :P |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bij sommige spellen met vrienden van me duurde het wel eens een half uur voor er iemand gehangen werd en duurde 1 spel uren. Niet leuk als je er als eerste uit ligt. Maximale tijd per hangronde is dan wel praktisch. |
Ik heb trouwens nog nooit IRL weerwolfspellen gespeeld. Hoe gaat dat in z'n werk? Ik bedoel, valt het dan niet heel erg op als je als groepje aan het overleggen bent (als wolven), ofzo? Dan verraad je jezelf toch? Of heb ik er gewoon een slecht beeld van in mijn hoofd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De verschillen: - Iedereen heeft een stem, ook wolven. Tijdens de hangronde geeft de spelleider aan wanneer er gestemd gaat worden en iedereen wijst tegelijkertijd naar degene op wie zij stemmen. Degene met de meeste stemmen ligt er uit. - In de nacht heeft iedereen de ogen dicht. Wolven kunnen alleen via oogcontact en wijzen met elkaar communiceren. - Een aantal rollen is anders / wordt anders gespeeld. |
Citaat:
Gewoon iets te veel mensen die iets te veel lullen. ;) |
Ik bedoel de maffiavariant waarin de wolven/maffia ook hun ogen dicht hebben tijdens de eet/schietronde, en waarbij ze dus van tevoren, tijdens de hangronde stiekem moeten afspreken wie er geschoten of gegeten wordt. De spelleider noemt alle namen op en zij steken hun hand op bij degene die ze willen eten of schieten. Als ze niet allemaal dezelfde schieten/eten wordt er niemand gegeten/geschoten en zegt de spelleider wél wie ze probeerden te eten/schieten. Kan voor leuke tactieken zorgen.
|
Oh god, dat lijkt me echt moeilijk. Volgens mij is dat echt niets voor mij. :D
Hoe weet je dan wie je moet opeten? En hoe kun je als geliefden dan de informatie delen (als één bijvoorbeeld wolf is en de ander ziener)? Oh, nevermind; Ik zie dat de rollen ook anders zijn. Ik zal er wel eens op gaan nalezen. :) |
Citaat:
|
Ik wil ook wel graag komen. Hopelijk dan wel op een tijdstip dat mijn werkrooster dat toelaat :o
|
Is het niet mogelijk om irl met de regels van het online spel te spelen? Of is dat onhaalbaar met stemmen?
|
@ Forumbaas: kun je de titel aanpassen naar iets met tags?
[MEET] Weerwolfspel-meet (irl) oid? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Willen graag komen:
* sann * Absinthe * Sarah + event. Theodoor? * snoopy + event. man * VeGs * Uice * Moz * Etmakas * Bright Blue * Daboman Willen misschien komen: * Röps * Syori |
In irl 'overleg' je met elkaar door angstvallig 'ja' te schudden met vragende blik of 'nee' te schudden met een gedetermineerde blik, en als een malloot met je vinger te wijzen om je statement kracht bij te zetten. Dit alles uiterst geruisloos, natuurlijk :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Noedel, jij komt toch ook wel?
|
De IRL-versie gaat veel meer over bluffen en overtuigend liegen en acteren, en dat vind ik juist gaaf eraan.
|
Citaat:
Ik heb het officiele spel ook trouwens, dus de rollenkaartjes en de spelregels. Als we met meer dan twintig zijn ken ik iemand die de uitbreiding voor max. 100 mensen heeft, die mag ik vast wel lenen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |