Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Ortho afspraak vergeten. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1828145)

Fashion Icone 01-03-2011 23:20

Ortho afspraak vergeten.

Ja ik had vandaag een afspraak bij de orthodontist ben het helemaal vergeten dit is mijn eerste keer mijn vraag is krijg ik een boete? zo ja hoeveel ongeveer? :facepalm:

olha1 02-03-2011 00:22

artikel 25: wees altijd op tijd bij je orthodontist xD

je moet waarschijnlijk de afspraak betalen (alleen de kosten van dat uur waarschijnlijk 15 euro ofzo niet de spullen die zouden worden gebruikt of de beugel!!!)

Pippeloen 02-03-2011 00:51

Waarschijnlijk doen ze bij de eerste keer vergeten niet zo moeilijk, dat is in elk geval mijn ervaring. Gewoon even bellen.

olha1 02-03-2011 00:54

het zou maar een wet worden xD :P

NaamInGebruik 02-03-2011 07:08

Meestal is het zo dat je 1 maal een afspraak kan vergeten, doe je het nog een keer dan brengen ze het gewoon in rekening.

Dat is echter een beleid, geen vaste regel, ze mogen je gewoon het concult in rekening brengen. Dus; die 20 minuten die jij er niet was, moet wel de orthedontist betaald worden.

Je betaald dan echter wel minder dan normaal, omdat er normaal foto's gemaakt zouden zijn, metingen en dergelijke, deze betaal je natuurlijk niet.

Beetje afhankelijk van je ortho zit je wel snel aan de 100e voor niet op komen dagen.

Kikaa 02-03-2011 08:29

Bij mij moet je geloof ik iets van 30 euro betalen als je je afspaak bent vergeten. Ik heb alleen geen idee of dat echt gebeurd aangezien het op een bordje bij de balie staat.

Andijvie 02-03-2011 09:45

Even bellen en je excuses maken, als het de eerste keer is, willen ze het nog wel eens door de vingers zien. Maar verder is het vrij standaard dat je dan de kosten van het consult moet betalen, normaal worden die vergoed (mogelijk afhankelijk van je verzekering), maar in geval van 'verzuim' moet je die zelf betalen. Die kosten verschillen, 't is afhankelijk van hoeveel tijd de orthodontist nu mis is gelopen (want in die tijd dat jij niet bent gekomen hád hij anderen kunnen helpen). Een afspraak van 10 minuutjes is goedkoper dan een afspraak van 2 uur, natuurlijk.

Maar bel dus gewoon even, bied je excuses aan en vraag wat de consequenties zijn.

Sarah 02-03-2011 10:45

Voordeel van even bellen is ook dat de orthodontist niet denkt "hmpf, dat meisje vindt het ook niet boeiend of ze op komt dagen" maar in plaats daarvan "och ja, een keer vergeten, kan gebeuren".

Fashion Icone 02-03-2011 16:57

Ik heb vandaag in de ochtend gebeld en mijn excuses aangeboden de receptioniste aan de telefoon zij dat ik geluk had en iemand vandaag zijn afspraak heeft afgezegd dus ben vandaag om tien voor twee naar de orthodontist gegaan en heb geen boeten te hoeven betalen ik heb echt geluk gehad :)
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Andijvie 02-03-2011 18:23

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 31408633)
Ik heb vandaag in de ochtend gebeld en mijn excuses aangeboden de receptioniste aan de telefoon zij dat ik geluk had en iemand vandaag zijn afspraak heeft afgezegd dus ben vandaag om tien voor twee naar de orthodontist gegaan en heb geen boeten te hoeven betalen ik heb echt geluk gehad :)

(y)

olha1 02-03-2011 21:13

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 31408633)

zoals ik al zei is dat geen boete -.-

Knoop24 06-03-2011 16:03

Ik ben het laatst ook vergeten, kreeg geen rekening. Ik denk dat ze inderdaad niet zo moeilijk doen over één keer.

saadiie 07-03-2011 14:25

Citaat:

Knoop24 schreef: (Bericht 31417681)
Ik ben het laatst ook vergeten, kreeg geen rekening. Ik denk dat ze inderdaad niet zo moeilijk doen over één keer.

Hmm, dat denk ik ook.

olha1 07-03-2011 15:08

we zijn allemaal mensen ik heb ook wel eens gehad dat ze mij de verkeerde tijd had doorgegeven... maar ik leg ook geen rekening bij hun neer ;)
maar ja als je nou elke keer te laat komt of niet dan denk ik dat ze het ook wel zat worden...

arPos 08-03-2011 11:47

Citaat:

Knoop24 schreef: (Bericht 31417681)

Nadat die beul van een ortho mijn volledige kiezenpartij gebroken heeft bij het verwijderen van de beugel ben ik nooit op de laatste controleafspraak geweest (lees de 2e van 2 controles na het verwijderen van de beugel)

kosten consult: 32.80 op naam van mijn vader.

Kosten aanmaning nu: 1584.37 op mijn naam.

moet ik betalen; volgens de rechter wel omdat "ondanks naam vader toch dienst voor u geweest"

wees maar niet zo zeker over je zaken.

olha1 08-03-2011 16:06

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 31422109)
Nadat die beul van een ortho mijn volledige kiezenpartij gebroken heeft bij het verwijderen van de beugel ben ik nooit op de laatste controleafspraak geweest (lees de 2e van 2 controles na het verwijderen van de beugel)

kosten consult: 32.80 op naam van mijn vader.

Kosten aanmaning nu: 1584.37 op mijn naam.

moet ik betalen; volgens de rechter wel omdat "ondanks naam vader toch dienst voor u geweest"

wees maar niet zo zeker over je zaken.

huh ik snap he tniet:confused: moet je nou 1584.37 betalen of zo iets? (wat me sterk lijk)
wat een achterbaks mens als ze je dit aandoet!

Adore 09-03-2011 08:40

Citaat:

olha1 schreef: (Bericht 31422762)
huh ik snap he tniet:confused: moet je nou 1584.37 betalen of zo iets? (wat me sterk lijk)
wat een achterbaks mens als ze je dit aandoet!

Da's niet sterk, da's een feit.

Als je niet op afspraak verschijnt en je ortho / tandarts / welke therapeut dan ook brengt die kosten in rekening, dan mag dat.
Als je van mening bent dat dit niet terecht is en je betaalt niet, dan gaat je zaak vanzelf van incasso naar deurwaarder naar rechter.
Intussen lopen de kosten flink op. Als de rechter dan van mening is dat het je eigen verantwoordelijkheid was en je alsnog verplicht wordt om te betalen, dan heb je ineens een flink hogere rekening.

Dat is niet achterbaks, dat is zoals het loopt. Het is wel heel vervelend, tijdrovend en duur.

olha1 09-03-2011 16:43

Citaat:

Adore schreef: (Bericht 31425165)

Als je niet op afspraak verschijnt en je ortho / tandarts / welke therapeut dan ook brengt die kosten in rekening, dan mag dat.
Als je van mening bent dat dit niet terecht is en je betaalt niet, dan gaat je zaak vanzelf van incasso naar deurwaarder naar rechter.
Intussen lopen de kosten flink op. Als de rechter dan van mening is dat het je eigen verantwoordelijkheid was en je alsnog verplicht wordt om te betalen, dan heb je ineens een flink hogere rekening.

Dat is niet achterbaks, dat is zoals het loopt. Het is wel heel vervelend, tijdrovend en duur.

dus terwijl ik maar een 15 euro zou moeten betalen is het voor arPos 1500 euro?
terwijl de ortho maar een uurtje kwijt is?

dit vind ik wel best sielig om te doen!

arPos 11-03-2011 07:38

Citaat:

Adore schreef: (Bericht 31425165)

Half half, de het verhaal klopt wel, de constructie met incassokosten op incassokosten niet, maar wil je daarin gelijk krijgen moet je alsnog op tijd zijn met je bezwaren.

anne11112 11-03-2011 09:53

ik was de eerste keer ook vergeten:facepalm:

bij mij werd er geen probleem van gemaakt, dus moesten we ook niet te betalen...
Jammer genoeg kwam ik bij de 5e keer ofzo een uur te laat*haat aan digitale klokken* toen moest ik wel betalen. Dat was iets in de €13.75 ofzo. Valt mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.