![]() |
elvenmeisje
Lieve gestreepte benen
En een stralend hoofdje Zo loopt ze door de bossen En ontdekt haar eigen wereld Huppel maar, elvenmeisje Mama aarde neemt je mee Ze smelt samen met het water Van de allergrootste waterval Als haar rok wordt verleid Door de charmes van de wind Zwem maar, elvenmeisje Mama aarde vergeet je niet Dan rust ze op de takken Van de grote opperboom Tot ze dromen gaat vangen In een diepe slaap Slaap maar, elvenmeisje Mama aarde is bij je |
(y)! Lief! Echt zo'n lief, mooi gedichtje! :D
|
WOW echt prachtig... heel magisch, het gedicht geeft een heel mooi beeld, echt heel mooi :)
|
Heh...ik word er kriebelig van, zo lievig...
Nou ik heb echt moeite om mezelf uit die 'alles is goed ga maar fijn slapen'-sfeer te halen nu. :) |
moooi.. stilte.....
echt onwijs mooi, zo'n gedicht waar iedereen een andere betekenis uit haalt en die zoiets...liefs en moois heeft.. wish I could do that! mooi!!!! APPLAUS! |
idd erg lieviggg, maakt em speciaal, dat je het niet laat rijmen (y)
|
Weinig aan toe te voegen..
hardstikke leuk, lief gedicht.. SounD...loves elves... |
hihi, wat een schattig gediggie...
Ik word er helemaal knuffelig van... (y) (y) (y) |
Wie stelt dat elvenmeisje voor dan?
Jezelf? Het gedicht is niks voor mij, maar als je er van houd is het wel leuk verzonnen gegroet. |
Citaat:
Kvind het juist jammer dat er hier en daar geen rijm in terug te vinden is.. Maar je geheel loopt goed. Het creërt een mooi beeld,wat je schrijft spreekt me aan, ook goed gedaan: telkens die twee regels over moeder aarde.. Die dingen vind ik heel erg goed Verder vind ik het maar matig: ik vind je woordenschat slechts hier en daar echte magie uitstralen. Ook je structuur zonder rijm is minder voor je geheel. Jammer zoals ik dus al zei. Algemeen gezien vind ik je begin nog het beste. Je einde wat zwakker worden. btw Hier en daar een hoofdletter weglaten zou mooier staan en lezen; :o |
Citaat:
Juist niet.. of je plaatst overal hoofdletters of nergens of alleen de eerste regel ofzo, niet "hier en daar" een hoofdletter weghalen, dat ziet er al helemaal rommelig uit Het feit dat er geen rijm in zit vink ook goed, want wat is er magisch aan rijm? Rijm ligt toch juist voor de hand? Hij leest lekker weg, en er zit een heel mooi beeld in idd Moeder aarde roels :D |
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft die rijmn, dat is ieder zijn smaak. Ik weet dat rijm vaak voor de hand ligt. Maar je hebt rijm en je hebt rijm hé. Je kan de simpele 'sinterklaas-gedichtjes-rijm" brengen of je kan een mooie, niet gedwongen rijm kiezen. Die laatste had hier mooi geweest. Het geheel als gedicht had voor mij dan ook meer betekend denk ik. |
Dat volstaat
|
ohhhhh, wat een schattig en lievig gedichtje!!!! :):):):)
|
oke, het is al drie weken geleden dat ik dit gedicht geplaatst heb, maar ik heb hem hier neergezet voor ik op vakantie ging, en ben nu weer terug. ik reply niet om nieuwe reacties op te wekken ofzo (wat natuurlijk wel mag ;)) maar ff om iedereen te bedanken voor de reacties *kusje*
en nee, ik ben het niet :rolleyes: zie het als een sprookje |
Ik vind het klinken als die heerlijke wereld waarin ik me graag eens zou begeven.
Het soort dromenwereldje wat ook wordt geschept in Lord of the Rings, de elfendelen, en wat ook Within Temptation weet te weergeven. Wat je veel in de alternatieve en gothicachtige levensstijlen terugvindt. Mooi joh. |
Citaat:
dat was echt precies de bedoeling! (nouja, dat within temptation had ik nou niet echt in gedachten, maar die clip van mother earth, ja beetje wel :)) en dat ie nu nog ge-upt wordt :eek: |
heel erg mooi gedichtje.. heel lievig, schattig en magisch idd...
ik vind het ook juist heel prettig dat er geen rijm in zit.. het is net een verhaaltje dat mama aan het meisje vertelt s avobnd bij haar bed :) heel rustgevend *is het aan het uitprinten om te bewaren* |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |