Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Cultuur en Maatschappij alleen meisjes? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1828440)

Jarnikk 05-03-2011 23:05

Cultuur en Maatschappij alleen meisjes?

Hey allemaal,
Ik moet dit jaar een profiel kiezen voor volgend jaar, en omdat economie mij helemaal niet ligt, en ik niet supergoed ben in exacte vakken, ga ik kiezen voor Cultuur en Maatschappij. Dit doe ik ook omdat ik daarna Journalistiek wil gaan doen.
Nu heb ik gehoord dat er bijna alleen maar meisjes zijn die dat doen, waardoor ik dus met misschien 1 of geen 1 jongen in de klas zit.
Heeft iemand ervaring en kan mij hierover vertellen?

alvast bedankt. :)

Batave 05-03-2011 23:29

Ik heb CM gedaan, maar bij ons waren klassen vaak gemengde profielen, daarbij waren er altijd nog wel jongens die CM deden.

Silvano08 06-03-2011 08:08

Citaat:

Jarnikk schreef: (Bericht 31416735)
Hey allemaal,
Ik moet dit jaar een profiel kiezen voor volgend jaar, en omdat economie mij helemaal niet ligt, en ik niet supergoed ben in exacte vakken, ga ik kiezen voor Cultuur en Maatschappij. Dit doe ik ook omdat ik daarna Journalistiek wil gaan doen.
Nu heb ik gehoord dat er bijna alleen maar meisjes zijn die dat doen, waardoor ik dus met misschien 1 of geen 1 jongen in de klas zit.
Heeft iemand ervaring en kan mij hierover vertellen?

alvast bedankt. :)

Wat maakt het uit dat er alleen meisjes dat profiel doen, daar hoef je je eigenlijk niet echt iets van aan te trekken, want jij bent de gene die dat profiel doet.
Dat er alleen meisjes het profiel doen zegt niet over de mensen met wie je in de klas zit, want je zal vast wel aardrijkskunde, geschiedenis en BV doen, maar dit zijn vakken die, vooral ook, op EM en ook in mindere mate in NG en NT beschikbaar zijn. Bovendien heb je nog de centrale vakken NL, Wisk en Eng met de hele klas.
Dus de kans dat je met alleen maar meisjes bij sommige lessen komt te zitten is vrij klein.

Duckdoggy 06-03-2011 15:41

ik zou mn keus daar niet vanaf laten hangen....

Strobe! 06-03-2011 15:51

Hoe meer hoe beter :D

Apate 06-03-2011 18:47

^ haha :D

OT: Maakt dat uit dan? Heb het zelf nooit opgemerkt eigenlijk. Bij ons zaten bij geschiedenis meer jongens dan bij biologie. En bij biologie zaten juist superveel meiden.

Silvano08 07-03-2011 06:15

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 31418003)
^ haha :D

OT: Maakt dat uit dan? Heb het zelf nooit opgemerkt eigenlijk. Bij ons zaten bij geschiedenis meer jongens dan bij biologie. En bij biologie zaten juist superveel meiden.

jah, ik heb ook gwn biologie met veel meiden, en daar stoor ik me totaal niet aan :p

Noeleke 16-03-2011 08:17

Veel meiden, ja echt een hel, not.

OT: Wij hebben eigenlijk een best gemengde klas, volgens mij 15j/18m ofzo (grote klas, ja)
Dus bij ons op school telt het niet :D Ook niet aan andere klassen te zien.

Caviamax 18-03-2011 15:46

Over het algemeen zitten er meer meisjes bij mij in de klas. Maar ook wel jongens. De natuurkundige profielen zijn volgens mij niet zo populair bij meisjes...

Rivka 19-03-2011 12:25

Wat maakt het uit hoeveel meisjes je in je klas hebt? En stel, je hebt een enorme wijvenklas (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt omdat er genoeg jongens C&M kiezen), dan ga je toch met jongens van andere profielen om in de pauzes, of beter: maak je vriendinnen?

piraat013 19-03-2011 13:02

Ik doe cm en ben jongen niks mis mee en als er veel meisjes in de klas zitten is toch niet erg voor mij en voor jou is het toch juist gunstig beetje kletsen met dames enzo beetje flirten enz.lol?

Silvano08 20-03-2011 19:38

Citaat:

piraat013 schreef: (Bericht 31453414)
ik doe cm en ben jongen niks mis mee en als er veel meisjes in die klas zitten is toch niet erg voor mij en voor jou is juist gunstig beetje kletsen met dames enzo beetje flirten enz.lol

idd. dit dus (y)

Justtme 04-04-2011 01:59

Ik doe zelf ook CM, wat vaak wordt gemengt met EM. Daardoor valt echt klassengebrek niet op. Want wij hebben namelijk maar 10 mensen die CM doen, toevallig zijn dit allemaal meiden. Maar andere vakken, zoals aardrijkskunde, maatschappijwetenschappen en geschiedenis wordt evengoed door jongens als door meisjes bezocht. Al moet ik wel zeggen, dat er volgens mij wel meer meiden zijn dan jongens, maar ach. Misschien liggen hun interesses daar meer?

Verder zou ik mijn keuze hier zeker niet op baseren. Ik heb CM gekozen omdat ik gewoon té slecht was in de andere vakken. Ik vraag me dan verder ook af, wat de rol van jongens in je klassen hier mee te maken heeft. Je ziet ze verder toch wel genoeg? En als je mazzel hebt, word je bij de overige vakken wel bij ze ingedeeld. Wie weet.

TheEditor 04-04-2011 11:42

Ik heb ook CM gedaan, maar het grootste deel waren meisjes inderdaad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.