![]() |
Leertips
Hoi,
Ik heb volgende week proefwerkweek en ben nu hard aan het leren. De vraag, hebben jullie nog leertips? Nu schrijf ik het meestal over. Een vriend van mij leert ontzettend makkelijk. Ik snap dat dit p.p. verschilt maar is er een manier om effectiever te leren? Caviamax |
Je kan samenvattingen maken (of desnoods de samenvatting van andere mensen lenen) en die vaak doorlezen tot de belangrijkste feiten blijven hangen (geschiedenis, aardrijkskunde, biologie, etc). Je kan ook woordjes stampen (talen) en sommen oefenen (wiskunde, natuurkunde).
|
Teach2000 is een heel makkelijk programma, ouders ofzo maken vragen en jij wordt dmv dat programma overhoord, werkt ook bij topografie etc
Of anders www.wrts.nl Niet bedoeld als reclame btw.. |
Dank. Meer tips! BTW de bovenstaande ken ik al, maar dat maakt niet uit!
|
ken je ook de Wiskunde Oefentoets automaat??
Dat is zegmaar dat je wiskunde oefent, maar dan heb je er meer een ''beeld'' bij dan dat je gewoon sommetjes maakt... |
Citaat:
|
Ik leer meestal gewoon door samen vattingen te maken daarna door te lezen en te leren en het geene wat ik niet ken in fluo aan te duiden en dat leren zodat ik het kan en dan telkens herlezen en jezelf opvragen zeg maar :p
|
Ik heb 1 gouden tip voor je!
Herhalen. Probeer deze week zoveel mogelijk van de opgave die je hebt gehad te herhalen. En voor talen kan je inderdaad WRTS gebruiken. |
Ik leer door middel van doorlezen en bij mij gaat het goed
|
Verbanden gaan zien is heeel prettig. Ligt eraan welk vak, maar veel bčtavakken zijn 10x makkelijker als je er verbanden in ziet. Maak tabelletjes met 2 begrippen en zet alle kenmerken eronder; zo zie je dat er soms maar kleine dingen verschillen of dat 2 dingen precies het tegenovergestelde zijn!
Oh. En dingen als drop en kauwgum zijn geweldig bij het leren. |
Alfa-vakken; gewoon de stof goed doornemen en opdrachten maken
Béta-vakken; veel opdrachten en proeftoetsopgaven maken |
Maak een spiekbriefje... deze gebruik je niet tijdens de toets... maar zo schrijf je wel alles op wat belangrijk is en wat je zo 123 niet zou onthouden...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |