Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Groene ontlasting? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1829368)

Eend 16-03-2011 21:38

Groene ontlasting?

Ik kreeg van iemand te horen dat ze in het ziekenhuis ligt met maagklachten en groene ontlasting. Ze had al een aantal weken pijn in d'r maag en darmen, maar er was geen arts die daar iets achter zocht (ze was opgenomen in een kliniek). Nu is ze na haar ontslag gelijk naar het ziekenhuis gegaan en daar ligt ze nu dus.

Wat betekent die groene ontlasting? Weet iemand dat?

Liefs,

Eend

Pluis 16-03-2011 21:40

pfoe, ik weet dat je van bepaalde bacteriën groene ontlasting kunt krijgen als daar overgroei van is in je darmen. Maar gezien het kliniekverleden heeft ze misschien ook zelf wel iets raars gedaan.

Eend 16-03-2011 22:51

Nou, dat heeft ze dus niet :S

Andijvie 17-03-2011 07:44

Kan het ook niet iets met de galblaas te maken hebben? Ik kan me alleen herinneren dat een nichtje van me vroeger een ontsteking aan haar galblaas had en dat haar ontlasting toen daar een indicatie van was. Geen idee alleen of die toen groen was oid.

Maar ik neem aan dat ze haar nu goed gaan onderzoeken om de oorzaak te achterhalen. Op basis van groene ontlasting alleen kunnen wij alleen maar gissen, en ik als leek kan sowieso nooit veel meer dan gissen ;)

arPos 17-03-2011 10:29

kunnen dingen zijn van medicijnen tot eetgewoontes, van parasieten tot kleurstoffen enz enz.

Het is in ieder geval niet best.

Pluis 17-03-2011 11:16

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31448242)
Kan het ook niet iets met de galblaas te maken hebben? Ik kan me alleen herinneren dat een nichtje van me vroeger een ontsteking aan haar galblaas had en dat haar ontlasting toen daar een indicatie van was. Geen idee alleen of die toen groen was oid.

Maar ik neem aan dat ze haar nu goed gaan onderzoeken om de oorzaak te achterhalen. Op basis van groene ontlasting alleen kunnen wij alleen maar gissen, en ik als leek kan sowieso nooit veel meer dan gissen ;)

bij galblaasproblemen krijg je een verstopping van de afvoerbuizen van de galwegen, en dan krijg je juist ontkleurde ontlasting, stopverfkleur.

FrantiC 17-03-2011 14:29

De meest bekende veroorzaker voor groene (dunne!!) ontlasting is de bacterie clostridium difficile. Is erg besmettelijk dus in een omgeving met mensen met een verminderde weerstand (ziekenhuis!) is isolatie een must. Behandeling vindt plaats middels antibiotica, Metronidazol om precies te zijn. Gezien de hoge mate van besmettelijkheid worden patienten zsm naar huis gestuurd om thuis verder uit te zieken..

Sarah 17-03-2011 14:52

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 31448533)
kunnen dingen zijn van medicijnen tot eetgewoontes, van parasieten tot kleurstoffen enz enz.

Het is in ieder geval niet best.

Nouja, als je de dag ervoor spinazie, broccoli of spruitjes hebt gegeten, is het normaal :o voordat mensen schrikken omdat ze laatst een keer groene ontlasting hadden.

swaggaboii 17-03-2011 17:44

heeft ze geen spinazie gegeten?:P

HFSH 18-03-2011 13:23

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31448612)
bij galblaasproblemen krijg je een verstopping van de afvoerbuizen van de galwegen, en dan krijg je juist ontkleurde ontlasting, stopverfkleur.

Ik meen me te herinneren dat een overproductie van gal juist wel een groene kleur oplevert?

Eend 18-03-2011 14:03

Hmmz... Naja, ze ligt iig nog steeds in het ziekenhuis...

Andijvie 18-03-2011 14:13

Citaat:

Eend schreef: (Bericht 31451479)
Hmmz... Naja, ze ligt iig nog steeds in het ziekenhuis...

En ze hebben nog geen idee wat het kan zijn?

Eend 18-03-2011 17:49

Dat weet ik niet. Ik wacht nog op antwoord :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.