![]() |
Groene ontlasting?
Ik kreeg van iemand te horen dat ze in het ziekenhuis ligt met maagklachten en groene ontlasting. Ze had al een aantal weken pijn in d'r maag en darmen, maar er was geen arts die daar iets achter zocht (ze was opgenomen in een kliniek). Nu is ze na haar ontslag gelijk naar het ziekenhuis gegaan en daar ligt ze nu dus.
Wat betekent die groene ontlasting? Weet iemand dat? Liefs, Eend |
pfoe, ik weet dat je van bepaalde bacteriën groene ontlasting kunt krijgen als daar overgroei van is in je darmen. Maar gezien het kliniekverleden heeft ze misschien ook zelf wel iets raars gedaan.
|
Nou, dat heeft ze dus niet :S
|
Kan het ook niet iets met de galblaas te maken hebben? Ik kan me alleen herinneren dat een nichtje van me vroeger een ontsteking aan haar galblaas had en dat haar ontlasting toen daar een indicatie van was. Geen idee alleen of die toen groen was oid.
Maar ik neem aan dat ze haar nu goed gaan onderzoeken om de oorzaak te achterhalen. Op basis van groene ontlasting alleen kunnen wij alleen maar gissen, en ik als leek kan sowieso nooit veel meer dan gissen ;) |
kunnen dingen zijn van medicijnen tot eetgewoontes, van parasieten tot kleurstoffen enz enz.
Het is in ieder geval niet best. |
Citaat:
|
De meest bekende veroorzaker voor groene (dunne!!) ontlasting is de bacterie clostridium difficile. Is erg besmettelijk dus in een omgeving met mensen met een verminderde weerstand (ziekenhuis!) is isolatie een must. Behandeling vindt plaats middels antibiotica, Metronidazol om precies te zijn. Gezien de hoge mate van besmettelijkheid worden patienten zsm naar huis gestuurd om thuis verder uit te zieken..
|
Citaat:
|
heeft ze geen spinazie gegeten?:P
|
Citaat:
|
Hmmz... Naja, ze ligt iig nog steeds in het ziekenhuis...
|
Citaat:
|
Dat weet ik niet. Ik wacht nog op antwoord :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |