Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Help me (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1829385)

grotesmurf10 17-03-2011 07:55

Help me

Hey,

ik heb een probleem, ik heb een pet, zo'n new era ding. Die iedereen steeds afpakt.
Ik heb dan de neiging om iemand helemaal verrot te slaan. ( ik heb op het NK Karate gestaan). Ik heb al heel veel problemen enzo, dus als dit er ook nog bij komt, dat ik iemand in elkaar sla, nouja dat kun je wel nagaan. Dus wat moet ik doen moet ik hem gewoon bont en blauw slaan, of buiten school? Plzz help me

Gr Johan(HV 1)

Lentekriebel 17-03-2011 08:55

Is niet slaan geen optie?

Nona 17-03-2011 13:11

Ik denk dat je inderdaad in de richting van niet slaan moet denken. :facepalm:

Je bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag, en dat een ander iets doet maakt het voor jou niet gerechtvaardigd diegene te slaan. Dus maak je geen illusies dat het "hun eigen schuld" is of iets dergelijks: als jij slaat ben jij schuldig aan geweldpleging.
Buiten dat zul je manieren moeten vinden om met je woede om te gaan. Buiten het feit dat het maar een pet is, en je je misschien helemaal niet zo druk zou moeten maken, kun je je aggressie misschien kwijt in een bijtende opmerking richting die ander, sport, het opschrijven van dingen die je meemaakt, of vertellen aan iemand die je vertrouwt. Dat lucht vaak wel op. Zoek uit wat werkt voor jou.

swaggaboii 17-03-2011 17:35

hahaha idd gewoon niet slaan misschien? neem je pet niet mee:facepalm:

Afwezignummer2 17-03-2011 18:01

Bij één mep wordt er nog niks gedaan, als het een jongen is natuurlijk. Of je kiest de grootste... uit, natuurlijk.
Je moet iemand natuurlijk niet slaan om een pet, maar het is beter om iemand te slaan omdat hij je pet afpakt dan om hem thuis te laten om je agressie onder controle te houden.
Heb je ze al gezegd te stoppen in plaats van meteen als een voetzoeker rond te rennen? Een kalme 'Wat doe je?' laat mensen vaak genoeg stoppen en maar wat zenuwachtig kijken. Scheelt problemen en levert meer op.

Edelweiss 17-03-2011 18:59

laat je pet gwn thuis

Jefar 17-03-2011 22:10

Als je iemand pijn gaat doen voor een pet wordt je denk ik van karate afgegooid, dus slim om niet te doen. En leer je bij karate geen discipline?

synbitz 17-03-2011 22:11

wat ben jij voor een idioot.

Diamera 18-03-2011 16:08

Citaat:

Jefar schreef: (Bericht 31450721)
Als je iemand pijn gaat doen voor een pet wordt je denk ik van karate afgegooid, dus slim om niet te doen. En leer je bij karate geen discipline?

Dit ja, en ik weet niet precies wat voor pet-dingetje het is maar het lijkt me het niet waard om er iemand voor in elkaar te meppen. Het afpakken is natuurlijk irritant maar waarschijnlijk doen ze het juist opdat jij erachteraan gaat om het dingetje terug te pakken, of in ieder geval willen ze denk ik gewoon een reactie van je. Niet gaan slaan in ieder geval, brengt je alleen maar in de problemen. Probeer jezelf onder controle te houden.

On efil 21-03-2011 14:35

Citaat:

synbitz schreef: (Bericht 31450725)
wat ben jij voor een idioot.

+1

Eend 21-03-2011 21:36

zet gewoon geen pet op?

Freud, S. 21-03-2011 21:46

Hmmm,

Iemand die op het NK Karaté heeft gestaan zou intussen toch moeten weten dat het helemaal not done is om je "kennis" te gebruiken buiten de Dojo!

Kun je geen alternatieven bedenken?

Je kan je pet thuis laten ...
Is het altijd dezelfde persoon die je pet afneemt of gebeurt het zowat door iedereen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.