![]() |
Welk merk USB-stick?
Ik wil een nieuwe USB-stick kopen. 16 GB en ik wil hem gebruiken deels als back-up voor wat bestandjes en wat foto's en deels om een film op te kunnen zetten zodat ik die op mijn tv kan kijken. Verder geen moeilijke dingen. Welk merk is betrouwbaar? Ik hoef niet de beste van de beste, liefst niet al te duur, hij hoeft er niet mooi uit te zien, maar hij moet wel een beetje stevig zijn.
|
Ik heb vele USB sticks gehad en ik weet dat Transcent de eerste was die kapot ging.
Ik heb nu een Freecom usb, en die heb ik ongeveer 4 jaar. En nog nooit problemen mee gehad |
Trancent staat toch echt beter aangeschreven dan Freecom hoor, ze zijn over het algemeen ook een stuk sneller. Als je echt een sterke USB stick wil zou ik naar een Corsair Survivor kijken: Klik
|
Citaat:
|
Uiteraard verschilt dat. Sandisk is ook een prima merk en die heb ik ook naar de klote geholpen :)
Alles kan kapot. |
Thanks voor de adviezen. Ik ben uiteindelijk voor een kingston gegaan. Wat ik fijn vind is dat er geen los dopje aanzit dat ik kwijt kan raken. Verder was hij ook best wel goedkoop, terwijl het toch een gerenommeerd merk is. Ik ben er blij mee :). Eindelijk weer even genoeg opslagcapaciteit en ik geloof dat mijn oude USB-stick een USB 1.0 was en dit een 2.0, dus het overzetten van data gaat een stuk sneller.
|
Oh, en vijf jaar garantie (y)
|
Met Kingston zit je ook wel goed :)
De reden dat hij, ondanks het een a-merk betreft, vrij goedkoop is komt door de lage geheugenprijzen van het moment. Ook voor intern (DDR3) computergeheugen betaal je op dit moment erg weinig vergeleken met een jaar geleden bijvoorbeeld. |
Corsair is ook een degelijk merk; heb zelf een Corsair Flash Survivor van 8 GB (hij is ook verkrijgbaar in 16 GB, 32 GB en 64 GB), die is heel degelijk gemaakt en kan vrijwel overal tegen (dus je hoeft niet zo snel bang te zijn dat 'ie stuk gaat). (y)
|
@Severus: Kijk eens naar post #3 :P
|
Citaat:
|
Ghehe, kan gebeuren :P kusje terug :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |