![]() |
Welke taal?
Hallo,
Ik zou graag een nieuwe extra taal goed willen leren. Zelf spreek ik al vloeiend Nederlands en Arabisch. Uiteraard krijg ik Engels natuurlijk op school. Maar ik weet nu niet welke taal ik zou willen leren, ik wil voorlopig een kiezen om me daarop te richten. Ik dacht zelf aan Mandarijn, Spaans, Italiaans, Portugees, Japans en Russisch. Wat is jullie mening? Bedankt voor de hulp. Groeten, Hardcoregamer |
Ik wil ook wel Japans en Russisch leren. Mandarijn, als dat 'standaard' Chinees is, schijnt grammaticaal gezien erg makkelijk, maar het is niet een makkelijke taal. (Dat weet ik dankzij Bettine Vriesekoop :) ) Russisch schijnt erg moeilijk te zijn, en Japans ook. Italiaans heeft veel weg van Latijn en Frans, dus als je daar goed in bent moet Italiaans geen groot probleem zijn.
Veel geluk. |
Ik dacht zelf aan Spaans, mede om de handigheid. Het is heel veel gesproken. Bovendien is het ook gewoon zelfde alfabet als Nederlands en Engels, ik denk dan makkelijker dan Japans, Mandarijn en Russisch. Mandarijn is wel de meest gesproken en heel handig! Daarom twijfel ik ook over Mandarijn. Ik zou het ook echt cool vinden als ik dat zou kunnen. Ik dacht ook aan Italiaans, maar ik zie dat Spaans veel meer gesproken wordt. Lastige keus....
|
Citaat:
Maar Spaans lijkt me een goed plan. Wil je naar Zuid-Amerika? |
Haha, wat een toeval. Ik zelf vind qua taal zelf ook Italiaans leuker en mooier. Het is ook makkelijker. Maar Spaans is veel meer gesproken, daar zit ik dus vast.
|
Ik heb 't idee dat je zowieso voor Spaans gaat. :)
Is Arabisch moeilijk? |
Citaat:
|
Japans. Spaans is wel makkelijker denk ik.
|
Als je het makkelijk wil hebben zou ik een Germaanse taal pakken, die heb je zo onder de knie (Duits, Deens, Zweeds, Noors). Persoonlijk zou ik graag nog een keer Russisch willen leren, dat klinkt echt geweldig.
|
Ik zou zelf gaan voor een taal die heel anders is dan wat je gewend bent, dat is wel moeilijker, maar uiteindelijk leer je er meer van. Ik zou kiezen tussen Japans en Chinees, zelf heb ik Japans gestudeerd omdat ik het mooier vind dan Chinees (ik ben ook slecht in toontalen ;) ), maar Chinees is misschien voor jou interessanter omdat er veel meer toekomst in zit. Overigens is begeleiding wel essentieel - zeker in het begin - bij deze talen (en ook bij Russisch). Voor zelfstudie zijn talen die dichterbij jouw eigen talen liggen handiger; Spaans is bv goed te doen met zelfstudie en een keer een vakantie in Spanje om het geleerde toe te passen.
|
Ik wil eigenlijk zelfstudie, ja. Denk dat het Spaans gaat worden. Misschien ooit in de toekomst Chinees of Japans?
|
Ga Fries leren!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga misschien naar het buitenland als ik mijn diploma behaald heb. |
Spaans is erg makkelijk, Duits en Frans zijn lastiger, en als je Spaans kunt lezen kun je over het algemeen een Portugese tekst ook begrijpen. Spaans heeft een makkelijke uitspraak maar Portugees een heel vreemde. Zelf heb ik Portugees geleerd en ik kan meer zeggen dan dat ik versta.
Als je Portugees zou leren kun je 2 talen verstaan. |
Ik vind Spaans ook vrij makkelijk te leren, natuurlijk heeft het z'n eigen moeilijkheden (conjunctief is even wennen bijvoorbeeld ;) ), ik zou idd zeggen dat het makkelijkers is dan Frans en Duits. Zelf vind ik Frans overigens geen mooie taal, dus daardoor ben ik automatisch minder gemotiveerd het te leren. Duits vind ik wel gaaf en dat spreek ik ook vrij netjes, maar naamvalfouten zal ik altijd blijven maken, Spaans vind ik van die drie gewoon ook het mooist.
|
Citaat:
Zoals je kunt lezen is Spaans een makkelijke taal om te leren. Ik heb half jaar les gehad en ik spreek redelijk vloeiend Spaans al (ik ben niet echt goed in talen leren). Maar als je naar het buitenland wilt bijvoorbeeld Spanje dan is Valencia echt de juiste stad om Spaans te leren |
Dus als je Spaans kan begrijp je ook Portugees? En andersom? Wat zal dan handiger zijn Spaans of Portugees?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kan je bijles russisch geven:P
|
Russisch natuurlijk!
|
Is er niet ook een specifiek land waarmee je iets hebt? Waarvan je het bijvoorbeeld leuk zou vinden om ooit stage te gaan lopen bijv.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |