![]() |
Wat ga je doen na je examen?
Studeren, of reizen, of werken.
Vertel het hier! |
Als ik denk aan 'na mijn examen' zie ik een grote, angstwekkende leegte. Want ik heb géén idee. Dat is een ander woord voor miljard ideeën. Gelukkig heb ik nog een tijdje.
|
Ik denk lekker vieren dat ik vakantie heb en naar een andere school mag, en ik zou graag werken....
Paar weekjes in t buitenland werken zie ik ook wel zitten,maar ik ben dan vijftien dus kans is klein dat dat lukt.... Ik doe volgend jaar pas eindexamen btw... |
Ik ga meteen aan een opleiding aan de universiteit beginnen, hoop ik ...
|
Citaat:
|
Ik maak mijn beslissing aan de hand van de lotinguitslag. Ben ik aangenomen, ga ik 100% voor de studie (Bachelor Medische Hulpverlening @ HU). Ben ik niet aangenomen, ga ik (als het weer wat rustiger is) een kamer regelen in Utrecht en daar werken. De tijd daarvoor vooral niks doen. En dan volgend jaar weer een poging doen om de studie binnen te komen, en anders een andere studie.
|
Levensbeschouwelijk werker, Fontys in Tilburg.
|
Citaat:
Ik heb nog een jaartje om het uit te vinden. Als het een lotingsstudie wordt en ik word uitgeloot, dan ga ik werken, maar niet reizen. Liever geld verdienen. |
ik wil mss tussen mijn mbo en hbo opleiding in gaan reizen, dat is best een zware toelating dus als ik niet toegelaten wordt zie ik dat wel zitten, anders ga ik gewoon die opleiding volgen...
|
Ik ga scheikunde studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen. :)
|
Misschien IBL in Den Bosch. Maar ik twijfel nog:(
|
Ik denk 'gewoon' studeren. Waarschijnlijk biologie of iets in die richting. Tenzij ik voor die tijd het licht zie en een wereldreis ga maken/mijn grote liefde zoeken/ het hele 'we willen later wel enigszins kans op een baan hebben' laat vallen en iets ga doen/studeren wat ik écht leuk vind (lees: iets kunstzinnigs/cultureels).
|
Met positief uitslag juichen/ feesten/ slapen/ juichen/ feesten/ slapen en weer juichen. Zoiest
|
vakantie vieren en werken, daarna door naar VWO (y)
|
het liefst wil ik voor een jaar naar Australie, want dan kom je jezelf pas echt tegen.
maar ik denk dat ik dat na mij vervolgstudie ga doen. ik wil heel graag sociaal maatschappelijk werker doen in deventer. het lijkt mij gewoon heel erg leuk om met mensen om te gaan en ze te helpen met hun problemen |
Ik ga de vakantie die ik erna heb lekker werken, en vervolgens beginnen aan mijn vervolg opleiding. :y
|
van mijn vakantie genieten en dan naar havo (hopelijk)
|
Citaat:
|
ik ga tussen mijn mbo en hbo nog even lekker vakantie vieren! n maand naar Frankrijk (oui oui monsieur) en daarna nog een week te zeilen!
ik hoop ook nog te kunnen werken tussendoor haha. liefs |
Ik zie t ook best zitten in de vakantie in disneyland te werken ofzo, maar ws zoeken ze daar geen 15-jarige die geen frans spreekt:P
|
Ik zit nu in VMBO-TL 4 en na mijn examen ga ik naar HAVO-4. Het is bovendien zeer waarschijnlijk dat ik volgend schooljaar ook al Nederlands, Frans en Engels op HAVO-niveau afrond en dus examen doe, aangezien ik daar dit jaar al aan begonnen ben. Het jaar daarop maak ik dan mijn HAVO af en ga ik een HBO-opleiding doen.
|
bier drinken hoppaa
|
Citaat:
|
ik was vorig jaar gezakt dus was ik gebroken. Dit jaar ga ik eerste week zuipen totdat we braken en daarna lekker werken in een hotel in Bodrum
|
Mensen praten altijd zo gemakkelijk van 'dan ga ik reizen' maar dat kost echt handenvol geld....
|
Werken in de vakantie, ws bij de efteling ;) Daarna studeren aan TU Eindhoven, Biomedische Technologie.
|
Werken en mijn rijbewijs halen. En me ook vast voorbereiden op me vervolg studie.
|
Citaat:
|
Als ik me examen haal, dan ga ik eerst een jaartje highschool doen in Amerika:D. Daarna Leraar engels, Fontys in Tilburg.
|
Als ik straks m'n examen haal, ga ik werken, en dan naar vitalis in breda
|
Ik wil nu dolgraag na m'n VWO gelijk beginnen met de opleiding Logopedie in Utrecht. :)
|
Sterrenkunde studeren in Groningen. Eerst nog wel eventjes een weekje KEI-week doen, natuurlijk. :D
|
In de vakantie ga ik lekker veel werken en twee weekjes naar Frankrijk. Daarna IBL in Den Bosch studeren :D
|
In de vakantie werken bij de Efteling :D En daarna beginnen met studie Biomedische Technologie.
|
Citaat:
Misschien kom ik je nog wel eens tegen dan. |
In de vakantie revalideren,
en dan in september MBO Verpleegkundige |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
HJO (Hogere Juridische Opleiding) op Saxion Enschede
|
PABO, Gouda, lekker voor Juf studeren:D Lijkt me superleuk:)
|
Ik ga reizen in Australie/thailand net als m'n zus een jaar
|
Hoop heel hard dat ik mijn examen ga halen! Sta er wel goed voor, maar heb nu absoluut geen motivatie meer om te leren en ben bang dat ik het alsnog ga verpesten met de examens!:( Als ik geslaagd ben, spring ik echt een gat in de lucht!!!
Daarna hoop ik pedagogiek te gaan studeren in Utrecht! |
Citaat:
Na de examens ga ik weer een baantje zoeken, heb al enkele ideeën over het hoe en wat. Tussendoor in de zomervakantie zullen er nog wel wat dagtrips volgen denk ik. Volgend schooljaar begin ik met de studie Duitse Taal & Cultuur aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. |
SPH studeren in Breda!:D
|
Werken in de kas!
|
Ik ga eerst zes weken naar Engeland en daarna studeren! (Communicatie- en Informatiewetenschappen)
|
Ik ga een ijsje eten. :)
|
Je kunt natuurlijk ook vrijwilligerswerk in het buitenland gaan doen na je middelbare school. Er zijn veel mooie projecten waar je vanaf 16 jaar van harte welkom bent om binnen een tussenjaar aan mee te werken via Projects Abroad. Er zijn in 26 bestemmingen meer dan 140 projecten waar je vanaf 2 weken welkom bent.
Op 4 juni 2011 is er een Info Dag van Projects Abroad in Den Haag waar we je graag toelichten over onze projecten & bestemmingen. Kijk voor meer informatie & voor het aanmelden voor de gratis Info Dag op www.projects-abroad.nl Groetjes, Claartje Projects Abroad |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |