![]() |
ervaring met dokteronline?
Hey,
Ik vraag me iets af bij de site van dokteronline. Ik wil namelijk graag de diana 35 pil bestellen. Maar dit kan niet zonder een arts consult. Maar wat houd dat in bij dokteronline? En hoe zit dat met de vergoeding? Worden de pillen wel vergoed door de verzekering? Ik hoop dat iemand dit ook eens heeft gedaan en mij kan helpen. |
Het enige wat ik doe is dingen (sympthonen) opzoeken... kijken wat ik er mee kan doen. Wat is een Diana 35 pil. Waarschijnlijk kan je het beste even langs je huisarts gaan... die kan je ook gelijk zeggen of deze pil vergoed word ja of nee...
|
Citaat:
Als je overigens al ooit eens een recept van diane 35 hebt opgehaald bij een apotheek, dan kun je die ook bij Xanthe.nl bestellen, vind ik zelf een fijnere site dan dokteronline, maar dan heb je dus wel een recept nodig (niet per se fysiek; als je 't dus maar uit hebt afgehaald bij een apotheek). |
Oke en dat controleren van de arts, hoe werkt dat dan? Moet je dan naar een arts toe?
|
Citaat:
|
Oh zo, ik dacht dat ik dan een arts te zien kreeg:P
Bedankt :) |
oh trouwens nog 1 vraagje, als je dat een keer besteld hebt. Moet je het dan altijd via die site bestellen, of krijg je een recept dat je ook bij je eigen apotheek kan halen?
|
Citaat:
Overigens is via de huisarts ook heel makkelijk hoor; dat kwam bij mij neer op afspraak maken, diezelfde dag nog een afspraakje van 10 minuutjes, daar even wat vragen beantwoorden, wegen + meten en toen kreeg ik een receptje mee voor de pil die ik meteen nog die dag bij de apotheek kon afhalen. Maar je zult wel een reden hebben om niet naar de huisarts te gaan (had ik ook, mijn huisarts was toen nog 4 uur reizen bij me vandaag :D ). |
Nou mijn huisarts doet altijd heel moeilijk. Ze heeft altijd een eigen mening zelfs als je iets echt nodig hebt... en dan geeft ze het niet. Ze heeft me ook al verschillende keren doorverwezen naar mensen die ik dus echt niet nodig had :P. Dus dan doe ik het liever zo
|
Je kan natuurlijk ook gewoon een andere huisarts nemen
|
En als jij bij de huisarts komt met de vraag of je aan de pil mag en dat onderbouwt met waarom je het wil zal ze het vast niet weigeren en ik zou niet weten naar wie ze je dan moet doorverwijzen.
|
Nee dat doorverwijzen ging ook niet over de pil:P
|
Maar de pil word wel vergoed, heb ik uitgezocht maar hoe zit dat dan met die arts-consult. Word dat ook vergoed?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |