![]() |
dringend!! kies laten trekken, alcohol drinken??
hallo, ik heb gisteren (dinsdag) een kies laten trekken en heb een hechting daar nu. heb een dikke wang. kan ik zaterdagavond gewoon alcohol drinken? kan het nergens specifiek op internet vinden!
|
Alcohol verdunt je bloed. Als je een bloeding krijgt, stopt het dus minder snel. Ook kan alcohol niet goed samengaan met pijnstillers.
Maar ik neem aan dat je nu al geen pijnstillers meer slikt? En tja, kans op een bloeding is de eerste twee dagen ruimschoots het grootst. Dus dat ben je dan wel voorbij. Maar misschien ben je net wat onvoorzichtiger in een dronken bui, blabla, dus het is een kwestie van zelf inschatten. |
ik heb geen pijnstillers meer nee,weet iemand ook hoe lang het ongeveer duurt mijn wang weer normaal wordt? ik heb sinds vrijdag een dikke wang, door een ontsteking in mijn wortelpunt. helaas was de tand niet meer te redden en moest hij eruit.
|
Citaat:
|
Mij werd door de tandarts geadviseerd 3 dagen niet te roken en drinken.
|
dat weet ik zo nog niet. het was al dik voordat ik het liet trekken, en zei dat k het goed moest koelen. alleen ben ik vergeten te vragen wanneer de dikke wang weg zou zijn. het voelt wel hard aan bij mijn kaak.
|
Citaat:
Anders bel je morgen de assistente even, die weet het antwoord vast heel snel te geven. |
Eh met zo'n ontsteking, zit je dan niet aan de antibiotica?
|
Volgens mij niet. Er wordt bij een wortelpuntontsteking of een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, of de kies wordt getrokken. In beide gevallen haal je de oorzaak van de ontsteking weg (bacteriën in wortelkanaal), dus een antibioticum is dan niet nodig.
|
Citaat:
@ts: volgens mij lossen de hechtingen veel makkelijker op als je alcohol dringt. Lijkt me geen goed idee als het nog niet helemaal is genezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50. |