Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   wiskunde a of b..hoe kwam je tot je keuze (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1830001)

P.A van docent 24-03-2011 08:39

wiskunde a of b..hoe kwam je tot je keuze

Mijn man is docent wiskunde en is nu aan het studeren voor zijn bevoegdheid 1e graads daarvoor moet hij ook een onderzoek schrijven en dat valt niet mee. Vandaar dat ik hem een beetje help bij zijn voorbereidend werk. Hij wil graag weten hoe je tot je keuze kwam voor HAVO wiskunde a of b en of je daar spijt van hebt... hoe sluit dat aan op je vervolgopleiding. Alle info is welkom

Noeleke 24-03-2011 11:00

Ik heb wel VWO, maar voor mij was het vrij duidelijk, ik ben geen kei in wiskunde en mij was verteld dat A wat makkelijker was, maar dat je er toch ook veel mee kunt doen. Mijn keuze was toentertijd dus al snel gemaakt.

Of ik er spijt van heb? In zeker opzicht wel, we krijgen een paar simpele Wiskunde B onderwerpen en die gaan me gemakkelijk af, maar als ik van mijn vrienden met B hoor wat zij moeten doen, ben ik blij dat ik A heb gekozen!

Ook is het een kwestie van profiel en talent. Natuurkunde en scheikunde wordt vaak geassocieerd met Wiskunde B, de alpha vakken met Wiskunde A.

piraat013 24-03-2011 11:07

ja maar iemand met alfa vakken kan ook wiskunde b bijvoorbeeld EM met wiskunde b maar voor een groot gedeelte klopt het wel da wiskunde a voor de alfa s veel makkelijker is .

Emieletje 24-03-2011 16:47

Mij werd uitgelegd dat Wiskunde A gaat om verhalen waarbij je moet redeneren (met procenten moet werken etc.)

Wiskune B is gewoon sommen. Alleen maar sommen. En daar ben ik nou niet briliant goed in :P dus kies ik voor wiskunde A.

Mr.Mark 24-03-2011 17:06

Ik wilde geneeskunde doen in klas 3 en daarvoor keek ik op internet naar de toelatingseisen. Je had toen wiskunde B1 nodig dus ik dacht dat ik wiskunde B moest kiezen. Maar inmiddels was de tweede fase vernieuwd en had je wiskunde A nodig. Dus eigenlijk heb ik voor niks wiskunde B gekozen toen (zeker omdat ik niet erg goed was in wiskunde) maar ik heb er geen spijt van, zeker omdat ik van plan ben scheikunde te studeren en daarvoor heb je wel wiskunde B nodig.

Het is dus eigenlijk een misverstand geweest om wiskunde B te kiezen, maar de keuze was naar aanleiding van de studiekeuze.

edit: las later dat het voor HAVO was, maar dit is dus voor VWO.

Bjorno 25-03-2011 21:45

In de derde klas, kreeg ik het advies voor Wiskunde A, maar na een half jaar me stierlijk verveelt te hebben ben ik overgestapt naar Wiskunde B, ook omdat dit beter ondersteund aan Natuurkunde en mijn vervolgopleiding: Maritiem Officier. Nu in 5 havo heb ik het best wel lastig, een 5 sta ik ervoor, dus heb wel een beetje spijt.

Diamera 26-03-2011 12:53

Ik doe ook VWO maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb Wiskunde B gekozen vanwege de uitgebreidere studiemogelijkheden, en omdat ik het aankon. Ook zeiden ze dat het handig was bij natuurkunde, wat ik ook in mijn profiel heb. Het is altijd mijn slechtste vak geweest, maar ik was wel beter in echte 'B-hoofdstukken' zoals ze dat toen noemden. Heb ook geen spijt van mijn keuze omdat ik nog steeds een ruime 7 sta en nog altijd vanwege de studiemogelijkheden. Ik vind nog altijd niet echt een supervak, maar het is wel leuk om te zien hoe alles zeg maar met elkaar samenhangt in de wiskunde. En het is ook zonde om A te kiezen als je B kan, en er ook nog eens meer mee kan later.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.