![]() |
Tiener en al zwanger... gaat dat samen?
Wil jullie reacties horen....?
|
waarom je bent een man?? En nee dat gaat natuurlijk niet goed samen:p
|
Nee. Als je tiener bent moet je tienerdingen doen en niet zwanger worden.
|
nee, dan ben je ws op je 35ste oma, en ga je de rest van je leven maar balen dat je je school niet hebt afgemaakt...
|
Lijkt mij ten eerste meer iets voor L&R dit topic en ten tweede: neen.
|
Het gaat wel samen als in 'het kan'. Want ja, tieners kunnen ook zwanger worden (voor jullie allemaal zonder condoom gaan seksen, natuurlijk). Het lijkt me alleen niet zo leuk om als tiener zwanger te worden, en het lijkt me ook niet zo leuk om het kind te zijn van een tienermoeder. Het gaat dan ook niet góéd samen.
|
Ik kan me er totaal niet bij voorstellen dat ik als tiener een kind waarvoor ik elke dag voor moet zorgen. Ik heb al genoeg aan me kop.
|
Ik vind het voor zowel de moeder als het kind heel onverantwoord. Ten eerste is de moeder zelf nog een kind (of net de puberteit een beetje ontgroeid) en kan ze dus helemaal geen eigen kind onderhouden of ervoor zorgen. Waarschijnlijk zal dan de 'oma' voor de verzorging moeten opdraaien (ook financieel) en dat is natuurlijk ook niet helemaal fair. Ook zal de moeder waarschijnlijk moeten stoppen met haar opleiding en daar krijgt ze dan ook weer spijt van etc.
|
Ik denk dat het heel erg afhangt van waar en wanneer je tiener en zwanger bent. Ik moet er nu en hier niet aan denken. Maar mijn oma bijvoorbeeld is van een tijd en plek dat het normaal was om te trouwen als je klaar was met de huishoudschool. En dat is dus precies wat ze deed. En bij het huwelijk horen kinderen en dus krijg mijn oma haar eerste op haar 17de. In die context gaat het heel goed samen, hoort het zo. Ze had/heeft een man en vader voor haar kinderen, een dak boven het hoofd en een inkomen. Maar ik denk dat jonge vrouwen in het huidige Nederland de keuze hebben om het verder te schoppen dan tienermoeder en dat dat een kans is die ze zeker moeten gebruiken. Nu ja, moeten is niet het juiste woord. Er zijn nu nog steeds meiden die als ze klaar zijn met de middelbare school gaan trouwen en kinderen krijgen, en voor hun is dat goed op dat moment. Het is alleen niet wat ik zou doen/heb gedaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08. |