![]() |
E&M, N&G of N&T
Ik zit in 3 vwo en ik moet binnenkort een profiel kiezen. ik zit te twijfelen tussen E&M, N&G en N&T.
ik wil scheikunde het liefst in mijn profiel, maar dan valt E&M dus al af (ook als keuzevak) verder zijn mijn goede vakken: Scheikunde, Wiskunde, Natuurkunde, Aardrijkskunde en Geschiedenis. Als ik N&T kies, moet ik AK of GS laten vallen. Als ik N&G kies, moet ik Aardrijkskunde, Natuurkunde of geschiedenis laten vallen. verder zie ik een studie rechten wel zitten, maar daar hoef ik nu nog geen rekening mee te houden. dat kun je namelijk met elk profiel doen. Wat raden jullie me aan? alvast bedankt. |
Ik zit nu in 4 VWO gymnasium met N&G+natuurkunde+wiB+economie+duits en ben er erg tevreden mee, gewoon omdat de richtingen die je uit kan gaan vrijwel onbeperkt zijn (m.u.v. theologische en taal studies).
Ik vond vooral geschiedenis erg leuk, maar heb er toch van afgezien, omdat het niet opwoog tegen mijn interesse in Scheikunde en Biologie. Verder heb ik ook nog Economie gekozen voor brede studiemogelijkheden, en Natuurkunde omdat je het bij veel bétastudies nodig zal hebben. WiB heb ik ook gekozen omdat ik gewoon niet goed ben in statestiek, maar wel goed in wiskunde in het algemeen en dan dus vooral algebra (niet meetkunde ... ). Dus ik zou gaan voor N&G+natuurkunde+wiB+economie |
Gewoon het hoogste profiel nemen als je dat aankan, N&T dus. Dan hou je ook de optie open om een wat hogere studie dan rechten te doen.
|
Ik zou N&T of N&g doen,
Met deze vakken kun je meerdere kanten op dan E&M. Maarja, dat is dan weer mijn mening. |
Je moet je denk ik niet zo richten op het kiezen van je beste vakken.
Natuurlijk is N&G / N&T / N&G met natuurkunde etc. het breedst. Maar e&m kan ook een goede keuze zijn, zoals in mijn geval. |
Ooh. En N&T is niet het ''hoogste'', het is het meest breedste. Maatschappijvakken kunnen net zo moeilijk zijn dan natuurvakken, voor maatschappijvakken moet je juist meer leren. Iedereen ziet altijd N&T als het slimste/beste/hoogste profiel, terwijl bij bijv. een studie bouwkunde de werkgelegenheid slecht is. Met economische studies verdien je in veel gevallen zelfs meer.
|
N&G met wiskunde B (je kunt altijd A nog nemen), natuurkunde en als keuzevak geschiedenis of aardrijkskunde (met eventueel nog een extra vak erbij). Dit is het breedst en past ook het beste bij de vakken die je noemde in je openingspost. O ja, economie verbreedt je studieMOGELIJKHEDEN niet, maar het is misschien wel handig als je later toch nog economie wilt gaan studeren (overigens blijkt dat je bij de studie economie meer hebt aan wiskunde B dan aan de economiestof die op de middelbare school wordt gegeven).
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt een combinatie van N&T en N&G doen, waarbij je dus eigenlijk N&T doet met biologie erbij. Misschien is dat wel wat voor je, en wat je wil als je in 3 havo zit is niet heel erg zeker. Ik deed zelf N&G met zowel economie als M&O, dat was ook wel een breed pakket. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder hebben we ook metselaars nodig, maar dat betekent niet dat de opleiding tot metselaar van hetzelfde niveau is als mijn opleiding tot ingenieur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat jullie zeggen(typen) is makkelijk te weerleggen Bijsterveldt heeft vmbo gedaan en kijk wat ze nou op dit moment als beroep uit oefent nog een voorbeeld Marokkaanse burgemeester van Rotterdam heeft lts gedaan meer voorbeelden is niet nodig denk ik !!!!!
|
Van Bijsterveldt heeft als ik het goed begrijp mbo gedaan, Aboutaleb heeft HTS gedaan. Maar wie beweert hier dat je en hoge opleiding nodig hebt om de politiek in te gaan?
|
Citaat:
Maar even on-topic: we gaan wel erg off-topic. :y |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08. |