Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Homo. Ik zit ermee. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1830080)

Suikerbeat 24-03-2011 23:16

Homo. Ik zit ermee.

Hallo mensen, 16M hier.

Ik heb eerder een "relatie" met een meisje gehad, maar achteraf zag ik dat het daar toch om de aandacht ging... en dat ik eerder iets wil beginnen met een jongen.

Ik accepteerde dat. Maar nu voel ik me dus hardstikke alleen. Ik ben echt bang om alleen te worden als iedereen het weet, maar toch wil ik een identiteit aannemen, gewoon mezelf kunnen zijn.

Hoe kan ik een lichte suggestie geven over mijn geaardheid?

MiBe 25-03-2011 01:42

Koop Uggs, dan is het wel duidelijk.

Syori 25-03-2011 03:07

Citaat:

Suikerbeat schreef: (Bericht 31470642)
Hallo mensen, 16M hier.

Ik heb eerder een "relatie" met een meisje gehad, maar achteraf zag ik dat het daar toch om de aandacht ging... en dat ik eerder iets wil beginnen met een jongen.

Ik accepteerde dat. Maar nu voel ik me dus hardstikke alleen. Ik ben echt bang om alleen te worden als iedereen het weet, maar toch wil ik een identiteit aannemen, gewoon mezelf kunnen zijn.

Je hoeft het toch helemaal niet zo 'letterlijk' tegen mensen te vertellen? Hetero's lopen toch ook niet rond te schreeuwen dat ze hetero zijn? Natuurlijk lijkt het me fijn voor jou als in ieder geval jouw familie en je beste vrienden het weten (en in die gevallen hoef je denk ik ook niet bang te zijn dat je ze kwijtraakt - tenminste, échte vrienden laten je niet zomaar zitten en van jouw familie heb je zelf al wel een idee over hoe ze denken over homoseksualiteit).

De rest van de mensen, tja, daar hoef je het echt niet zomaar tegen te vertellen. Maar als het onderwerp een keer aan bod komt dan zou ik er niet over liegen. Zodra je het zelf helemaal hebt geaccepteerd en er comfortabel mee bent, kun je er ook gewoon 'luchtig' mee omgaan.

Kortom; niet iedereen hoeft het (meteen) te weten.

Edelweiss 25-03-2011 06:13

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 31470747)
Koop Uggs, dan is het wel duidelijk.

Als je homo bent, dan hoef je nog niet meteen uggs aan te hebben hoor:rolleyes:
Ik ben een meisje, en ik draag nikes, en niet ieder meisje hoeft dat toch ook persé aan te hebben? Meisjes hoeven toch niet op hakken te lopen omdat ze meisjes zijn? Dus jongens hoeven dan toch ook niet op uggs te lopen omdat ze homo zijn?

:D

MiBe 25-03-2011 06:22

Niet iedere homo hoeft Uggs te hebben, maar wanneer je Uggs hebt is de kans groot dat je homo bent omdat er nu eenmaal weinig jongens met die dingen rondlopen. Hierdoor zullen meer mensen het aan zien komen, geloof mij maar.

Vogelvrij 25-03-2011 07:56

Het idee van een identiteit aannemen en jezelf kunnen zijn, lijkt me nogal in tegenspraak, wat bedoel je daar precies mee? :confused: Je kunt moeilijk iets anders zijn dan jezelf, je bent altijd jezelf, maar je kunt je wel op een manier gaan gedragen waar je je niet prettig bij voelt, zoals wanneer je bedenkt dat je een andere identiteit gaat aannemen.

Tsja, je voelt je nu alleen, dus wat dat betreft kun je misschien maar beter voorzichtig proberen te polsen bij je vrienden en familie wat die van homoseksualiteit vinden, om het daarna hopelijk te kunnen vertellen, dan voel je je vast minder alleen. Succes hoor!

tinus199 26-03-2011 15:04

Nou je hebt het dus al van jezelfgeaccepteerd? dats is zowiezo het belangrijkste en nu kun je het het beste tegen je vriend/vriendin zegge heeft bij mij ook veel geholpen toen ik uit de kast kwam

Sarah 27-03-2011 14:31

Bij je ouders en goede vrienden kun je proberen het gesprek 'subtiel' richting homoseksualiteit te brengen voor je het zegt.

De rest van de wereld merkt het vanzelf als je ooit een vriend krijgt.

deadlock 28-03-2011 09:54

Citaat:

Hallo mensen, 16M hier.

Hetero's hebben geen tatoeage op hun voorhoofd en/of voorhuid met I'M STRAIGHT!!!!! dus ik zou niet weten waarom je er de aandacht op zou moeten vestigen, in ieder geval op school. Thuis stel je gewoon je vriendje voor aan je ouders ;)

Röps 28-03-2011 14:39

Citaat:

Hallo mensen, 16M hier.

IMO ben je eerder alleen als níemand het weet, dan wanneer iedereen het weet. Reacties vallen veelal 200% mee en áls er mensen zijn die je in de steek laten, zijn die mensen je vriendschap niet waard :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.