![]() |
Wiskunde grafiek plotten
Het betreft hier: Getal en ruimte Wiskunde VWO A deel 4
Bladzijde 140 Hoofdstuk 16 http://img852.imageshack.us/img852/8...c0211kh.th.jpg De afbeelding hier boven is de uitwerking. Het gaat om vraag 37 b. Ik snap niet hoe ze aan die schets komen om aan te toenen dat het 2 is en niet -2. Als ik de grafiek probeer te plotten lukt het me niet om de goede te krijgen. Ik heb dus hulp nodig met invoeren van de grafiek, en de schets. De uitwerking begrijp ik wel. Bij voorbaat bedankt |
Je afbeelding is niet goed zichtbaar. Kun je de tekst van de opgave eens posten?
|
Opgave:
Bereken algebraisch na hoeveel uur de concentratie maximaal is Uitwerking http://img838.imageshack.us/img838/2795/dsc0215ha.jpg En de schets, die me niet lukt http://img850.imageshack.us/img850/9385/dsc0213g.jpg |
Ik snap dus wel hoe ze op 2 en -2 komen, maar ik snap niet hoe ze aan die schets komen. Ik kan hem dus niet goed plotten op me rekenmachine.
|
Ik neem aan dat je een GR hebt, het zou dan natuurlijk niet moeilijk moeten zijn om hem te plotten.
Het enige wat je moet doen is de t vervangen door een x. En zorgen dat je op de juiste manier de haakjes gebruikt. |
Ja precies mijn probleem haha, ik krijg hem niet goed geplot. Dus als iemand kan helpen met hoe ik die haakjes moet neerzetten, ik heb al wel wat geprobeerd, maar lukt me niet
|
De formule zelf is als ik het goed begrijp:
Je vult dan in in je GR Bij mij doet ie het iig :) Ik hoop bij jou ook |
Citaat:
Moet je niet de f(x) plotten in plaats van f'(x)? *is GR kwijt* |
Ik denk dat hij wel goed is, anders heb ik zo iets raars bij mijn GR ingevuld, dat hij er gewoon uit kwam
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Probeer anders eerst ff te kijken of je het kan veranderen door bij MODE hem naar degrees of radian te zetten. |
Je hebt hier alleen met positieve waarden van t te maken omdat t een tijdseenheid voorstelt, waarbij je de situatie beschouwt vanaf t = 0.
|
bovendien is die grafiek in je uitwerkingen boek een primitieve van |
Oke bedankt voor jullie reacties. Maar toch begrijp ik het nog niet helemaal. Ik snap niet hoe ze bij die uitwerkingen aan die schets komen. Ik kan namelijk als ik die grafiek plot niet zon zelfde grafiek krijgen (Zie mijn afbeeldingen hierboven). Dit komt vaker terug in vragen.
Zo ben ik nu bezig met een vraag over temperatuur bij koorts, dan begrijp ik ook wel dat als je max temperatuur na 2 dagen is, en niet na -2 dagen. (Uitkomst was x=2 v x=-2). Maar hoe ze dan aan die schets komen snap ik niet. Is dit meer voor jezelf, en maakt het verloop van de grafiek in een schets niet uit? Het is dan toch meer om aan te geven dat het 2 en niet -2 is? |
Plot eens de originele grafiek. De functie die je had voordat je de afgeleide nam.
|
Citaat:
Top! Dankjewel |
Citaat:
|
Wow dan vraag ik mezelf af hoe ik die grafiek er uit heb gekregen met de afgeleide xD
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.